Gå til innhold

Helletut/pumpe for 5L dunker med såpe etc.


Nautilus

Recommended Posts

Nautilus

Ble en del grisda jeg skulle dosere BH Autofoam forleden. Tenkte da at de flinke folka her inne sikker hadde hørt om en form for helletut eller lignende? Ønsker å slippe trakt og slikt. Mener også at noen har snakket om plastpumper man monterer på dunk?

Talent is nothing without results.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
  • Moderatorer

Ellers selger biltema både kanner og tappekran som passer sammen til rundt 50 lappen.

Men blir mer gris med en slik tappekran enn med en pumpe. Tappekranen er såpass tjukk i tuten at du må ha trakt for å ikke søle når du skal tappe ned i vanlige sprayflasker og evt i beholder til skumkanon.

Pumpene stikker du bare nedi flaska og pumper, uten søl og griseri.

eneste problemet til pumpene er at de kan dryppe litt etter bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Ellers selger biltema både kanner og tappekran som passer sammen til rundt 50 lappen.

Men blir mer gris med en slik tappekran enn med en pumpe. Tappekranen er såpass tjukk i tuten at du må ha trakt for å ikke søle når du skal tappe ned i vanlige sprayflasker og evt i beholder til skumkanon.

Pumpene stikker du bare nedi flaska og pumper, uten søl og griseri.

eneste problemet til pumpene er at de kan dryppe litt etter bruk.

Jeg har aldri sølt pb fra 10-liters kanna mi når jeg har helt på atomiza flaska mi. Tuten passer nedi flaska :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simenhbe

Jeg har gått fra å bruke pumper og kraner til å bare bruke trakt. Pumpene leverer for lite per pump, og tappekranene går lekk etter en stund. Blir bare gris uansett, så det letteste er å bare bruke trakt :)

 

Edit:

Og til produkter som skal blandes ut er det bare å helle rett i målebeger og så over i flaske.

Endret av Simenhbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nautilus

Var ute på Felleskjøpet i dag. De solgte en pumpe med universelle fester til forskjellige tut/kanne-dimmer. Disse kostet 175,- og var da helt uaktuelle. 

Kjøpte tre tappekraner på Jula. De passet til en av tre kanner. De to andre var for smale i åpningen. Tenker å prøve EN pumpe fra Bilnerden når jeg tar en bestilling senere.

Takk for alle gode råd folkens!

Talent is nothing without results.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...