Gå til innhold

Fjerner vanlig vask holo fra voks?


Conkey

Recommended Posts

Yes, har lagt egget. Burde sikkert lagt denne i frustrasjonstråden, men trenger svar ikke bare latter og/eller sympati.

Polerte opp nest siste del av bilen i dag, som alltid med wipedown og kontroll for holos - Nada! Dette har vært visen på hele bilen. Fikk Fusso dark i posten tidligere i uken, bestemte meg for å legge på hele bilen. Tenkte "sikkert lurt med holdbar voks til ferien..."

Først- skulle ikke lagt hele bilen i ett (s-Max)

Nr 2- skulle sikkert lagt tynnere en del plasser

Store deler av bilen har nå fått holos. Hadde svært lite qd på lager, dette tok litt. Natten kaller og i morgen skal bilen på tur så ingen løsning å kjøpe mer qd i morgen.

Vil jeg kunne fjerne disse holohgrammene med vanlig vask m forvask( 1:20 ish surfex, skum og berøringsvask)? Pliis say yes

Edit: skrivefeil

Endret av Conkey

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My hero!

satan det var dårlig stemning noen timer nå i kveld. Kjerringen kommer til å bli lett sur når jeg "bare må vaske eeen gang til før vi kjører".

  • DCN Poeng 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Er det du prøver å skrive her er at du har fått eller du tror du har fått svetting/holos fra Fuzzo?

Svetting vil ofte forandre rettning ved straffe runder med buffing. Jeg har aldri opplevd at holos forandre rettning ;)

Det er bare vinkelen av sola/lyset som gjør at det ser ut at holos forandrer rettninger.

Så har jeg personlig aldri opplevd svetting fra Fusso og har lagt på lyse og mørke farger..

Hvis det er den Panther Blacken det er snakk om så kanskje du har fått holos etter maskinpolering. Eller kanskje det er såpass med mikroriper at det ser ut som holos? Det er godt mulig også at hvis du har fått Fusso til å ligger for lenge så du laget masse mikroriper etter hard avbuffing og..

Håper det ordner seg med vask men jeg vil ikke tippa vokssvetting her nå..

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Fikk mye voksrester som kunne minne om svetting på min bil i går. Fusso lagt sikkert for tykt. Årka ikke buffe av meg armen så tar en vask i morgen å regner med det forsvinner da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du prøver å skrive her er at du har fått eller du tror du har fått svetting/holos fra Fuzzo?Svetting vil ofte forandre rettning ved straffe runder med buffing. Jeg har aldri opplevd at holos forandre rettning ;)Det er bare vinkelen av sola/lyset som gjør at det ser ut at holos forandrer rettninger.Så har jeg personlig aldri opplevd svetting fra Fusso og har lagt på lyse og mørke farger..Hvis det er den Panther Blacken det er snakk om så kanskje du har fått holos etter maskinpolering. Eller kanskje det er såpass med mikroriper at det ser ut som holos? Det er godt mulig også at hvis du har fått Fusso til å ligger for lenge så du laget masse mikroriper etter hard avbuffing og..Håper det ordner seg med vask men jeg vil ikke tippa vokssvetting her nå..

Jeg håper du tar feil, men det er jo det som stresser litt. Jeg har sjekket bilen opp og ned etter polering og ikke sett noe tegn til holos etter at maskinarveidet var over. Verst der jeg la for tykt med voks. Satser også på at jeg ikke har buffet ihjel lakken, var rask med det lille jeg hadde av qd når det ikke slapp med en gang.

Om dette har kommet for å bli får jeg ta turen innom Sveio ;)

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Conlogo / Terje

Det er veldig enkelt å sjekke om det er hologrammer eller voks-svette)oljer:

De vises ofte i rette streker, litt ettersom hvordan du buffer, så om du buffer med mf i samme retningen som hologrammet er vil det endre retning til det motsatte om det er oljer [emoji106]

Og legger du for tykt lag kan det også påvirke hendingen av voksen, så bruk litt lenger tid og legg tynnere [emoji108]

www.conlogo.no

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser I solen I dag at det ligger i rette linjer hvor jeg helt klart ser at det er voks som gir holoene. Skal ta en vask og tørk og så se om det trengs et nytt, tyyynt lag hvor panel for panel tas

Endret av Conkey

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Har lest om folk her inne som bare aksepterer at Fusso gir skjolder og holos frem til første vask :)

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært borti at voks tørker så tynt at man ikke får buffet det bort, spesielt med petroleumsbaserte vokser som Collinite845, men også Scholl Vintage er litt vond slik.

Det går heller ikke bort på første vask. Litt kjedelig da voksene ellers er knallgode. Kortere hazetid er eneste virkemiddelet jeg har funnet. Kanskje det hadde fungert med en ekstra voksrunde og buffe umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ett panel, så buffet jeg forrige. Prøvde også å buffe med en gang, men ingen forskjell.

QD preller bare av fussoen og gjorde ingen forskjell. Den sto to netter og herdet, men til ingen hjelp!

Regner med at det avtar etter en eller to vask! Kunden var strålende fornøyd uansett, så det gjorde ikke så mye denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over den tråden din for seint Øyvind ;). Jeg fikk ikke sjanse I dag men har ladet en solid dose surfe 1:10, samt at jeg prøver evt å vokse et panel og fjerne umiddelbart. Om ikke det funker blir det daglig vask de neste dagene.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hvis det er svetting så får du det bort med QD. Får su det ikke bort med QD så er det rett og slett voksrester som har satt seg fast.

Jeg fikk det bort med IPA/wipedown og/eller en ny runde med voks. Ofte stemmer likt løser likt teorien slik at man kan få bort restene ved å kun legge voks en gang til. Som det blir nevnt her og i tråden min lønner det seg å buffe ganske tidlig slik at du gjør deg ferdig panel for panel. Det kan ogdå lønne seg å bruke fuktig voks aplikator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta med meg alle gode råd til neste runde. Kommer til å bruke en fuktig mf til å buffé med samt panel for panel når jeg legger fusso igjen. Har hittil bare erfaring med nattys blue som var vanvittig enkel å jobbe med I forhold. Satser på denne forskjellen gjenspeiles I holdbarhet.

Som alltid - Tusen rakk for alle innspill. Digger dcn!

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk dette? Ser jeg har fått samme problem på min sorte land cruiser nå. Fusso her og. Ingen problem med collonite 915 på min sorte v70, så jeg er foreløpig litt skeptisk til fusso.

Vaskerunde med 1:10 surfex som gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 runder så ble det bra. Men ser at jeg ikke klarer å legge uten at det blir små striper. Men utrolig dybde i lakken og vannskrekk er absurd etter mine standarder

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...