Gå til innhold

Maskinpolering av svarte biler / valg av produkter


kristoffer01

Recommended Posts

kristoffer01

Hei!

 

Jeg har to biler som trenger litt pleie. Jeg ønsker å få tips til hvilke produkter som egner seg for Audi/VW fargen fantomsort perlemor. 

 

Den ene bilen er en svart Audi A4 B7 som har blitt jevnlig polert med voks siden den var ny, og jeg har benyttet AutoGlym AquaWax som har holdt den pen i lakken lenge. Jeg er livredd for hologrammer, og har ikke benyttet maskin til å polere denne tidligere, da har jeg benyttet AutoGlym UltraDeepShine for hånd. 

Bilen har nå fått noen slørete områder med vaskeriper og oksidasjon som jeg ønsker å fjerne.

 

Den andre bilen er en svart Golf 6 som har flere områder med riper og hologrammer etter tidligere eier har prøvd seg på maskinpolish. Denne bilen trenger mer omfattende pleie.

 

Jeg ønsker ikke å kjøpe masse nytt utstyr, men ønsker å benytte en to stegs polish med god beskyttelse med en DA maskin fra Biltema, som kan benyttes på begge bilene. Hva har dere å anbefale?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Hei!

 

Jeg har to biler som trenger litt pleie. Jeg ønsker å få tips til hvilke produkter som egner seg for Audi/VW fargen fantomsort perlemor. 

 

Den ene bilen er en svart Audi A4 B7 som har blitt jevnlig polert med voks siden den var ny, og jeg har benyttet AutoGlym AquaWax som har holdt den pen i lakken lenge. Jeg er livredd for hologrammer, og har ikke benyttet maskin til å polere denne tidligere, da har jeg benyttet AutoGlym UltraDeepShine for hånd. 

Bilen har nå fått noen slørete områder med vaskeriper og oksidasjon som jeg ønsker å fjerne.

 

Den andre bilen er en svart Golf 6 som har flere områder med riper og hologrammer etter tidligere eier har prøvd seg på maskinpolish. Denne bilen trenger mer omfattende pleie.

 

Jeg ønsker ikke å kjøpe masse nytt utstyr, men ønsker å benytte en to stegs polish med god beskyttelse med en DA maskin fra Biltema, som kan benyttes på begge bilene. Hva har dere å anbefale?

Jeg bruker ofte gul rupes eller sw regular. Rupes uhs skal vel også være god på vag og audi sine lakker. Hologrammer er ikke farlig bare irriterende. Det er jo ikke slik at biler er ødelagt om du får holos. Du må bare finne andre metoder/kombinasjoner til det forsvinner. Ta og poler et lite område først og spray på kontrollspray tørk av med mf og sjekk resultat. Er du i tvil kjør bilen ut i sola da ser du alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fantomsort audi, relativt hard lakk, men ikke umulig. Bruker som regel Menzerna polish med Rupes og Uber skumputer og Meguiars MF puter.

Hologrammer er ikke noe å frykte, det betyr bare at du ikke er ferdig med jobben :)

Anbefaler deg å kjøpe en god DA først som sist, sparer deg mye tid og frustrasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...