Gå til innhold

Triumph TR6


honnings88

Recommended Posts

honnings88

Faren min har kjøpt seg veteranbil sammen med en kompis. Den ble restaurert for ca fem år siden så den er i nokså god stand, men når jeg tok lakken i nærmere øyesyn var det mye å ta tak i. Skal maskinpolere hele bilen om noen uker, så dette er en tråd som kommer til å bli oppdatert med mere bilder og worklog når jeg setter i gang.

Bilder av bilen fra Puerto Rico:

2.jpg

16b.jpg

37.jpg

På veien i Norge:

p12.jpg

Kjapp liten runde med MG 83, MG 82 og Swissvax Shield

SDC15660.jpg

Gleder meg virkelig til å gå over hele bilen så den for den glansen den fortjener:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Blir morro å følge med på denne her, har sansen for den bilen...

Keep us posted ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

Bilen ble lakkert når den ble restaurert, vet ikke noe om lakken annet enn at den er veldig myk... Paden jeg brukte ble farget, betyr det at bilen ikke har noe klarlakk?

Lover mere bilder kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja da er det uten klarlakk....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nei ikke noe spess, innimellom noe letter å få kjørespor på den ved hard kombo, vet dog ikke hvordan lakken er på denne her da..

Pads blir fort tette av død lakk også, så viktig å rense/bytte de under poleringen for best korrigeringseffekt

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Ooooooooooh.

De der er rå. Skikkelig gromlyd.

Gode å kjøre og, selvom de ble bolta sammen innimellom alle streikene i England.

Og rattet på riktig side.

Tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
honnings88

Fikk litt tid til overs i dag så tenkte jeg skulle teste litt produkt kombinasjoner på panseret. Tar litt for lang tid å jobbe med DA så tror jeg kommer til å kjøpe meg en Makita roterende før jeg tar hele bilen.

Prøvde først med Menzerna, det er jo egentlig beregnet på roterende men resultatet ble veldig bra. Først Powergloss Compound på gul LCC pad, SIP på Hvit LCC pad og 106ff på svart LCC pad. Fjernet alle ripene men er jo tidkrevende med en DA maskin:

Etter polering:

IMG_5064.jpg

50/50:

IMG_5065.jpg

IMG_5067.jpg

IMG_5069.jpg

Prøvde så samme som jeg gjorde på bagasjelokket. MG 83 på burgunder megs pad, MG82 på gul solo diamond polish skumpad. Ble mye bedre men fortsatt mye riper igjen:

IMG_5078.jpg

For å vise dere hvordan lakken ser ut:

IMG_5074.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88
Ps: Selvom paden blir litt blå, så betyr det ikke at du tar myyye lakk! :)

Godt å høre, for får litt dårlig magefølelse når jeg står med en blå pad som i utgagnspunktet er rød...

Men kjøper en roterende nå, så prøver jeg og avslutte med Scholl S40 også:)

Dette blir spennende å se hvordan du får til. En stegs lakk da regner jeg med eller er den lakket om noen steder i etterkant kanskje ?

Så vidt jeg vet ble hele bilen lakkert for fem år siden og vet ikke om noe som skulle blitt lakkert opp senere. Det er gjort et veldig gårlig forarbeid på bilen, men sett i forhold til hvordan den så ut før er den jo et smykke. Skal laste opp noen bilder av hvordan bilen så ut før restaurering i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...