Gå til innhold

Review av 1Z Einszett Perls Shampoo og Chemical Guys - Butter Wet Wax


Kenneth Nilsen

Recommended Posts

Kenneth Nilsen

Disse to veltalende objektene falt tilfeldigvis oppi pappesken min når jeg var i Verdal her forleden. Jeg syns det hørtes veldig spennende ut med en såpe som var drøy i bruk, og legger igjen en glaze m/beskyttelse som holder i opptil flere uker. Og selvfølgelig en flytende voks, i hovedsak for mørke biler, som la igjen den våte looken som blir etter smør, men har ikke den fetende, eller grisete egenskapen som smør eventuelt ville hatt på en bil. :)

Bilen min var testobjekt for øyeblikket og jeg hadde gjort den møkkete til anledningen. Var ingen form for beskyttelse på bilen min, så dette skulle faktisk bli ganske interessant hvordan bilen min skulle reagere på 1Z såpen. Jeg ble overrasket når jeg åpnet flasken. Den hadde ingen spesiell lukt, den luktet rett og slett rent, og var like tynn som øl. Jeg hadde oppi 8 korker til 19l blandevann. ;) Jeg brukte kombinasjonen med en fantastisk partner, mr. Ullmitt. Bilen var avfettet med Chemical Guys Grime Reaper blandet 1:5 og skumlagt, så skylt av med 40-60 grader varmt vann.

Så begynte vasken. Førstemann ut var 1Z Perls Shampoo. Jeg syns denne såpen luktet renslighet, ingen funky eller søte lukter, kun rent. Jeg syns den skummet litt middels, kunne godt vært litt mer skum for min del så man kunne jobbe den inn i flatene. Jeg kunne vaske hele bilen uten at den ble tørr noen steder, men hadde jeg brukt lenger tid hadde den fort tørket litt. Den var veldig glatt, den var ikke "myk" som Chemical Guys Citrus Wash & Gloss eller Dodo Juice Born to be Mild er, men mye mer slick. Hard og glatt - akkurat som mr. Midnight :ph34r: Jeg syns såpen var helt grei å jobbe med, men kunne gjerne vært mykere og produsert mer skum. Konklusjon og terningkast om såpen er nederst.

perls.jpg

Etter bilen ble spylt av så kom effekten av såpen fram. Bilen min, uten noen som helst form for beskyttelse beadet og sheetet helt greit. Vannet rant sakte men sikkert, nesten, helt av flatene og dråpene som ble liggendes igjen var runde og fine - derav navnet Perls vil jeg tro. Var små vannperler som lå igjen på lakken.

Etter tørk var det Chemical Guys Butter Wet Wax som skulle pleie lakken min. Hvis jeg skal sammenligne den med å bruke JetSeal så var ganske lik faktisk - sett bort ifra 20 minutters herding. Det var bare å arbeide den inn i lakken rundt hele bilen og deretter begynne å tørke av når du hadde gått runden med voksen først. Den var veldig lett å jobbe med, spesielt når det gjaldt å tørke den av. Etterlot seg en wetlook, akkurat som den skulle! :) Tok 10-15 minutt å legge på og tørke av igjen. Wet wet wet. Konklusjon og terningkast om voksen er nederst.

butter_wet_wax_1_1.jpg

Dessverre gikk jeg strømtom på kameraet etter bare noen få bilder, så det er noen fra kamera, og noen fra iPhone. Og iPhone bilder er egentlig ikke mye å ta vare på. Så skal få tatt noen bedre bilder av resultatet i morgen, men serverer dere det jeg har så lenge. ;) Bildene kommer i rekkefølge.

DSC_00021.jpg

DSC_00043.jpg

DSC_00054.jpg

DSC_00087.jpg

DSC_00109.jpg

DSC_001110.jpg

photo3.jpg

photo4.jpg

DSC_00032.jpg

DSC_00065.jpg

DSC_00087-1.jpg

DSC_001312.jpg

DSC_001514.jpg

DSC_001817.jpg

DSC_002221.jpg

DSC_0003-2.jpg

DSC_0011-4.jpg

DSC_0013-3.jpg

DSC_0014-2.jpg

DSC_0019-1.jpg

Som dere ser så ble jo bilen veldig wet, som voksen skal gjøre den. Dessverre får jeg ikke testet holdbarhet i og med at jeg skal våtslipe bilen i påsken. Det skal nevnes at bilen var helt flat når det lå vann på den før 1Z Perls. Det fantes ikke beading eller sheeting, vannet bare lå der som en hinne. Bildene med beading er kun etter såpevasken med 1Z Perls, så da er det dokumentert en virkning fra min side. Jeg er veldig fornøyd med såpen, men kommer til å bruke den i blanding med en som skummer mer. Såpen alene gir mer enn nok gli. Voksen ga meg den wetlooken jeg håpte jeg skulle få se ettersom navnet innebærer både smør og våt. Den fikk rett og slett en oljete look, ga mye dybde i mørket iallefall. Blir spennende å se den i dagslys i morgen. Den var herlig å jobbe med, var drøy i bruk, tar 15 minutter for å påføre og fjerne og enkelt å fjerne eventuelle rester som blir sølt - noe jeg faktisk testet kun for å teste. Den minner veldig om JetSeal i både hvordan den oppførte seg og hva slags haze den la igjen når den var klar til og fjernes.

Jeg vil gi 1Z Perls Shampoo terningkast 4. Dette begrunner jeg med at den er en fin såpe med gode egenskaper. Den legger faktisk en liten hinne som beskytter lakken en periode. Var enkel å bruke og i tillegg ga en veldig glatt flate å jobbe med. Det som drar ned hos meg er at den burde skummet litt mer og kanskje vært litt mykere. Men jeg tror at den er nettopp slik pga polymerene som beskytter lakken oppfører seg sånn. Alt i alt kommer jeg nok til å bruke denne såpen i en mix med andre såper.

Chemical Guys Butter Wet Wax gjorde akkurat som den skulle. Den gir jeg terningkast 5 på grunnlag av pris, brukervennlighet og en veldig iøyefallende/catchy wetlook. Bilen blir ikke våt, den blir oljete uten å være sticky/grisete. Den var unektelig lett å bruke så denne er mer enn god nok for Ola Normann. Ola trenger heller ikke tenke på at han sølte litt på sine svarte plastlister da det var bare å bløte en MF-klut å dra over for å fjerne.

Håper denne reviewen var til nytte for noen. :)

Kenneth.

Endret av whiplash

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bra review dette her..

Her butterwet her selv og den skal testes etterhvert..

1Z kjenner jeg lite til, men fristes av deg til å teste og det liker VISAn ikke .. ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra review :) Hvorfor savner dere skum? Hva skal man med skum?

Jeg laga en blanding av No Rinse, Perls og Dodo BTBM når vi vaska Volvoen, det blir en helt herlig miks..

Blir bittelitt skum også da :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra test! Da har du nok solgt noen ekstra produkter for han Ketil, sjø...

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Bra review Kenneth :)

Hadde forresten min beste vaskebil episode på fredag :o

Jeg blandet en bøtte med lunket vann, litt SV autobath og Optimum car wash + en helt ny ullmitt som jeg har en prøve på. fyyyyyyyyyyfaen det var nær orgasme :D

Det var så glatt at mitten bare gleeeei over flatene for å ikke snakke om skummet som la seg på bilen. Selv etter jeg hadde tatt hele bilen, lå det skum der jeg begynte. Så digg så digg! Måtte vaske to ganger, tre ganger og enda engang på lørdag :o

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra review Kenneth :)

Hadde forresten min beste vaskebil episode på fredag :o

fyyyyyyyyyyfaen det var nær orgasme :D

Litt mindre tid i garagen og litt mere sammen kona? hjelper sikkert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen
Veldig bra test dette her... Den såpen der virker egentlig som en ypperlig gave til venner og kjente, som akkurat har blitt overtalt til å gå over til mitt fra svamp :)

Det er faktisk en veldig veldig god idè. :)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...