Gå til innhold

Meguiars All Purpose Cleaner.


Kenneth82

Recommended Posts

Kenneth82

Har drevet og titta veldig mye på youtube i det siste og spesielt Auto Fetish Detail, det som jeg har bitt meg merke i er at han strengt tatt nesten bare bruker Meguiars All Purpose Cleaner for å vaske alt fra tepper til skinn, er det noe som sitter litt ekstra godt så bruker han Meguiars Super Degreaser, er egentlig veldig sjeldent jeg har sett en video hvor han har brukt noe annet. Er All Purpose Cleaner virkelig så universal at man kan bruke den på alt og få ett resultat som er like bra som spesialprodukter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Nå har jeg aldri brukt Meg's variant selv, men APC er jo (som betegnelsen skulle tilsi) veldig anvendelig. Surfex er i samme gata. Kan brukes som prewash, motorvask, dekkvask, rens av seter, tepper, interiør osv. Nøkkelen ligger i å bruke riktig blandingsforhold.

 

Slik sett stiller slike produkter høyere krav til brukeren ettersom man må være litt orientert i hva man driver med og ikke peise på med for sterke blandinger. Generelt gjelder den vanlige tommelfingerregelen - start på mildeste måte og gå kraftigere til verks dersom det viser seg nødvendig.

 

Spesialproduktene er gjerne enklere å bruke i den forstand at de enten er ferdigblandet eller det gis spesifikke instruksjoner på hvordan de skal blandes for å funke best mulig.

 

Ellers har Meguiar's mye gode produkter, men et av de største ankepunktene er at det koster mye i Norge. 

 

 

 

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Meguiars sin APC er knallgod. Den lukter godt og er fin i bruk. Men som cheffen sier, det er dyrt i Norge. 

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth82

Ser at Norsk Prol tar litt over tusenlappen for en dunk med 5 gallons som vil gi en literspris på ca 60 kr, så synes det ikke er så dyrt med tanke på at man må blande den ut, man har jo også på godt og vondt en dunk som varer en mannsalder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Norsk Prol tar litt over tusenlappen for en dunk med 5 gallons som vil gi en literspris på ca 60 kr, så synes det ikke er så dyrt med tanke på at man må blande den ut, man har jo også på godt og vondt en dunk som varer en mannsalder.

Dunk på 5 gallon?

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Norsk Prol tar litt over tusenlappen for en dunk på 1 gallon, noe som gir en literpris på ca 275 kroner.

 

D-104 ALL PURPOSE CLEANER PLUS
 

Super konsentrat uten løsemiddel. 1 gallon.



  • Renser vinyl, stoff, gulvtepper m.m.
  • Gir tekstiler mykhet og glans.
  • Biologisk nedbrytbar.
  • Kan uttynnes opptil 64:1

Spray eller brukes i rensemaskin. Også for Lakkeringsverksteder.

PRIS INKL. MVA

Pris 1 040,00
Det er også en link under prisen til 5-gallon, men den leder bare til en tom side.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Jeg ser i alle fall at Norsk Prol har 1 gallon til 1040. Da snakker vi i så fall om en literspris på ca. 270.

 

Edit: så Christer kom før meg.

Endret av cheffen

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars er svin dyrt i Norge! Kjøpte min hos Elitecarcare mens norske krona var sterk og tollgrensen var 200kr og da ble ikke frakten regnet med, men med den nye 350 kr grensen så går ikke det lengre. Tror jeg betalte 360,- kr for en gallon i 2013, men det er fortsatt penger å spare på å kjøpe Meguiars fra Elitecarcare. DW :) 

Endret av Rotiform
Lenke til kommentar
Del på andre sider

215 kr inkl frakt for 1 gallon, det er vel mye for pengene. 

 

http://jetshopnet.com/index.php?option=com_mijoshop&route=product/azonproduct&isbn=B0006SH4GE&source=amazon&search=B0006SH4GE&isasin=true

 

Edit: Så kom "gebyr for liten bestilling" på 116 kr. Tilsammen blir det ca 331 kr. Bestilte nettopp så får vi se hvor lang tid det tar før jeg får den i posten. 

Endret av samye83
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg måtte teste ut hvor bra disse produktene er..

 

Auto Fetish Detail duden på YouTube skryter jo noe veldig av disse.

Det virker jo nesten ikke som han bruker andre produkter enn de tre fra Meguiar's.

 

Sa da bestilte jeg følgende:

 

1.Gallon - Meguiar's D10101 All Purpose Cleaner

1.Gallon - Meguiar's D10801 Super Degreaser

1.Gallon - Meguiar's D15601 Synthetic X-Press Spray Wax

Totalt kr: 917 inkl.frakt og avgifter.

Endret av Klev1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Kenneth82

Tenkte jeg måtte teste ut hvor bra disse produktene er..

Auto Fetish Detail duden på YouTube skryter jo noe veldig av disse.

Det virker jo nesten ikke som han bruker andre produkter enn de tre fra Meguiar's.

Sa da bestilte jeg følgende:

1.Gallon - Meguiar's D10101 All Purpose Cleaner

1.Gallon - Meguiar's D10801 Super Degreaser

1.Gallon - Meguiar's D15601 Synthetic X-Press Spray Wax

Totalt kr: 917 inkl.frakt og avgifter.

Har du fått testa dem ut? Bestilte meg Degreaser og All Purpose Cleaner igår.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått testa dem ut? Bestilte meg Degreaser og All Purpose Cleaner igår.

Nopp... jetshopnet fikk aldri den ene kannen min.. så ordren ble ikke sendt fra USA før enn i går.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...