Gå til innhold

Worklog: A5 2.0 TFSI S-Line


Ole Gunnar

Recommended Posts

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Ole Gunnar

    19

  • Bernhard

    8

  • skoTner

    8

  • dansken

    5

  • Forhandlere
Bernhard

Lekker bil Ole Gunnar... Når skal vi ha klargjøring på denne????

Godt du er oppdatert Skotner... Noe må jo du vite også, ihvertfall uten at Ørjan må rette på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Ole Gunnar

Takk for alle kommentarer :rolleyes:

Lekker bil Ole Gunnar... Når skal vi ha klargjøring på denne????

Det kunne jeg mer enn gjerne takke ja til. Kunne vi få til noe mandag eller tirsdag i påskeuken tro ?

Er det plass i hallen skoTner ?

Ellers har det vært lite DCN på meg siden i morges. Dagen har gått med til å ta av og sette på fronten ifm montering av S5 grillen og kromlisten nederst. Meget fornøyd. Se billedserie. Framhjulene har samtidig fått en runde med bilberry og deretter Vertua Bond og SV Autobahn. I morgen skal bakhjulene få samme behandling.

IMG_2004.jpg

IMG_2005.jpg

IMG_2006.jpg

IMG_2007.jpg

IMG_2009.jpg

IMG_2010.jpg

Endret av Ole Gunnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk mannfolk.Med engang de får noe nytt mellom fingrene så skal de begynne og demontrer og skru på det :lol:

Ble steike bra med ny front Ole Gunnar.

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har MASSE koselige VAG-COM koder til deg også på den bilen ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Lekkert med ny grill...

Påsken passer ikke for denne kroppen ihvertfall.. Jeg jobber frem t.o.m. onsdag og torsdags morgen er det strake veien på påskefjellet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne ikke skrevet to ord... eller gjerne en guide på hvordan du tok av/på fangeren? Må du inn i innerskjermen her også?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Bernhard, Litt off-topic men siden du jobber på Torshov. Jeg brukte i dag en 18v Talon muttertrekker som jeg kjøpte på Torshov i fjor. Jeg skulle bruk den i dag ifm (de-)montering av hjulene, men så lyser lampen på laderen vekselvis rødt/grønt som betyr defekt batteri. Dette gjorde den også da den var ny men det gikk over etter å ta av og på batterien noen ganger. Er dette noe dere har vært borti ? Bytte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Minn meg på det til mandag så skal jeg undersøke, men mener å huske at det var noe greier med de ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar
Du kunne ikke skrevet to ord... eller gjerne en guide på hvordan du tok av/på fangeren? Må du inn i innerskjermen her også?

Godt du minner meg på dette. Jeg fant en utmerket guide på A5OC som jeg fulgte til pukt og prikke og det var greit.

Ligger her: http://www.a5oc.com/forums/showthread.php/...5783/index.html

Kortversjon: Jekk opp og sett på bukker, av med hjulene. Av med deksel (4 skruer oppå grillen i motorrom.

Av med 3 torx skruer som holder filt i forkant i innerskjermene. Av med fremre deksel under fanger. En del torx.

Løsne to stk 10mm bolter som du får tilgang til bak filten + 1 stk 10mm mutter som sitter rett innenfor filten.

Av med kontakter på tåkelys og tempføler som sitter rett bak ringene. Det tror jeg var det meste men les guiden for å få det komplett. JEg hjelper deg gjerne om det skulle være ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du minner meg på dette. Jeg fant en utmerket guide på A5OC som jeg fulgte til pukt og prikke og det var greit.

Ligger her: http://www.a5oc.com/forums/showthread.php/...5783/index.html

Kortversjon: Jekk opp og sett på bukker, av med hjulene. Av med deksel (4 skruer oppå grillen i motorrom.

Av med 3 torx skruer som holder filt i forkant i innerskjermene. Av med fremre deksel under fanger. En del torx.

Løsne to stk 10mm bolter som du får tilgang til bak filten + 1 stk 10mm mutter som sitter rett innenfor filten.

Av med kontakter på tåkelys og tempføler som sitter rett bak ringene. Det tror jeg var det meste men les guiden for å få det komplett. JEg hjelper deg gjerne om det skulle være ønskelig.

Takk for den... Samme som på A6en med andre ord. Ironisk den linken du legger ved hvor han skrifter FRA S5 grill til A5 3.0TDI grill.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar
Takk for den... Samme som på A6en med andre ord. Ironisk den linken du legger ved hvor han skrifter FRA S5 grill til A5 3.0TDI grill.

Ja merkelig det der. Jeg kjenner meg igjen litt selv. Vi har vel ofte en trang til å bytte deler til det motsatte av hva vi har i utgangspunktet.

Nå er det ut i garasjen igjen.

Planen for i dag er:

- Nanolotus ruteforsegling

- Vertua Bond + E-zyme el om jeg får lyst å test ut CG Butter Wet

- Ta bakhjula med Vertua bond og Autobahn

Får se hvor mye jeg rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...