Gå til innhold

VW Golf GTi 2.0l


J. Larsen

Recommended Posts

J. Larsen

ABS og snacks!

 

Da har jeg hatt noen dager på meg siden sist til å fikse opp i ting og tang på bugattien. Først av alt gikk jeg løs på kjølevæsken og byttet den, samt termostat og termostathus. Deretter lurte jeg ut den gamle ABS sensoren og byttet den. Til slutt gikk jeg over ting inne i cabinen og drev generelt med fiksing av diverse og vektsparing.

 

Først ut så knipset jeg noen bilder av termostatbytte og når bilen pisset kjølevæske blandet med dritt. Var faktisk ikke enkelt å bytte denne da det var så mye som måtte ut for å komme til termostathuset. Må si at det var utrolig mye enklere å fikse dette på min gamle E39. Uansett, her er bilder:

2cem1qt.jpg

 

fuu8hw.jpg

 

v5a7f4.jpg

 

2wncj9i.jpg

 

ABS sensoren satt som støpt. Måtte ødelegge mesteparten av den for å få den ut. Så pusset jeg ned hullet og ga det en sprut med WD-40. Så pusset jeg ned selve ABS sensoren med en fil og 2500 papir. Etter tusen banneord gikk det.

 

241sa4y.jpg

 

Deretter bestemte jeg meg for å rive ut DE(fekt)FA alarmen som stod i bilen. Da gikk jeg løs på sirenen under panseret og jobbet meg innover i bilen. Tok også noen bilder av dette:

1zbf321.jpg

 

5x7kg4.jpg

 

2eupgkw.jpg

 

CUT THE RED WIRE!

14yb8dg.jpg

 

efp93m.jpg

 

Etter at jeg tok ut alt så ville bilen selvfølgelig ikke starte når jeg vred om nøkkelen. Fant så ut at alarmen bruker startsperre og tenningslås og når jeg kuttet alle ledningene så kuttet jeg også evnen til at bilen starter når nøkkelen vris om til 3. posisjon. Det var derfor ned med alt igjen for å finne ledninger og prøve meg frem:

 

ncgxok.jpg

 

Etter enda flere banneord ble egen bil "tjuvkoblet" og alt er nå på stell, heldigvis er vi såpass street-smart her i gården at vi kan stjele egne biler. I tillegg så ble bakluka fikset og åpnes nå som den skal. Samtidig ble jeg kvitt masse unødig vekt og bilen er nå "sprekere". Må si at jobben som ble utført for å få alarm og motorvarmer i bilen er helt røv. Først og fremst lagde de hull i fangeren, og et alt for stort hull i brannmuren til dashbordet. Dessuten ser det ut som om noen har gått lange veier for å gjemme en kilo med heroin i bilen. Visuelt sett så det ikke ut og jeg er glad jeg har tatt det ut før noe gikk galt. Det var hvertfall det for denne gang, men er det noen som vet hvordan jeg kan tette hullet i fangeren?

 

2lmumip.jpg

 

Neste på lista blir nok en skikkelig vask og litt TLC, følg med videre!

Endret av J. Larsen
  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
J. Larsen

Ny bil i gården!

 

Da har jeg gått til innkjøp av et nytt prosjekt jeg kan ha stående på sørlandet, mens jeg studerer på vestlandet. De som har fulgt meg her en stund, vet at jeg ikke klarer å la være å fikse ting, og må alltid ha noe å skru på. Siden golfen er tilnærmet ferdig i mine øyne, med bare noen få ting som rust og frontrute igjen så var det fristende med en utfordring. Det i kombinasjon med en grei pris så ble det visst ny bil på meg som jeg håper å ordne i stand til høysesongen (sommærn).
 

n3TSz6g.jpg

 

De som er observante kan se at bilen står på en bilhenger, og da lurer dere nok på hva som er galt med den...

 

g77k8Q4.jpg

 

Som dere ser så er bilen fin langt ifra...

 

MaJraRa.jpg

 

Men langt ifra fin.

 

17RQT9m.jpg

 

qee16eK.jpg

 

QDShtrj.jpg

 

 

bqb0BdK.jpg

 

 

For å oppsummere litt her så er det en Mercedes Benz SLK 230 kompressor, med få skjønnhetsfeil. Ting som må fikses er:

Skjermer

Panser

Lykter

Fanger

Dekk?

Felger?

Litt smått inne i motorrom.

 

Også lurer jeg da på om noen her har noen deler til denne eller vet hvor det er mulig å finne SLK deler, da disse ikke er så vanlige. Dessuten lurer jeg på hvordan man ser om bilen er rammeskeiv. Hadde jo vært litt nedtur å koste på denne damen en haug med penger, for så å finne ut at hun har ryggproblemer og må avlives.

 

Kommer en oppdatering når jeg kommer hjem og får tatt flere bilder av herligheten!

Endret av J. Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandera

Ikke mye som skal til for å få denne fin ;) For å sjekke om den er rammeskjev må det vel måles på oppretterverksted, tror ikke det er noe man klarer å se med det blotte øye.

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Gratulerer med nytt prosjekt. Spennende å se om du får denne i stand. :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...