Gå til innhold

VW Golf GTi 2.0l


J. Larsen

Recommended Posts

J. Larsen

Volkswagen Golf GTi mk3

 

r2nayw.jpg

 

 

 
 
God ettermiddag alle detailers!
 
Noen dager tilbake så var jeg inne på Auksjonen og kikket halvhjertet på en VW Golf GTi mk3. Etter en liten samtale med en kompis lagde jeg konto og begynte å by, jeg ble fort revet med og ente opp som vinner av auksjonen. Dette ble veldig spontant fordi jeg aldri har sett bilen selv og jeg ga i teorien bud på et bilde. Etter auksjon så krysset jeg alt for at bilen ikke var full av rust og var kjørbar.
 
I dag har jeg hentet min siste bil før jeg skal begynne på studiene mine. Bilen er en VW Golf GTi (den styggeste og treigeste av dem alle) mk3. Bilen hadde ingen GTi følelse når jeg kjørte den hjem fra Kristiansand tidligere i dag og den var heller ikke spesielt gøy i svingene. Bilen har et kjedelig interiør uten noe form for ekstrautstyr med unntak av takluka. Men jeg har alltid hatt lyst på en GTi, så dette bryr meg ikke så veldig. For meg er det gøyere å eie en bil med GTi merket, enn å hate på bilen fordi den ikke har en GTi følelse.
 
Bilen er sliten, kort sagt, den ser ikke ut. Neppe noen med øye for detaljer som har eid denne før meg. Interiøret ser ikke ut og har neppe sett en skikkelig vask siden fabrikken og det ser ut som om Mr. Bean har lekt med hvitmaling og dynamitt der. Lakken har tonnevis med swirl og rds, plastpanelene ser ut som de kan knekke bare noen ser på dem og felgene er noe av det kjedeligste jeg har sett. Med andre ord, alt er dritt.
 
Planene er store, men tiden vil vise hva jeg ender opp med å gjøre med bilen. Dette er listen så langt:
 
✓ SLAM/Senk/Tag N' Bag/drop/need more low
✓ Nye felger (type BBS)
Jetta front
✓ Trekke om til Skinn eller rødt stoff
✓ Bakrutevisker delete
nytt eksosanlegg
✓ Innvendige mods (lys, pedaler, div smått)
✓ MYE tlc
✓ "senke" antenna
 
 
Kjenner jeg meg selv riktig så vil det bli slik det var med min E46 der alt skal være "clean" og fint. Så hvis dere forventet et 3'' enderør så tok dere feil :)
 
Gleder meg skikkelig til å jobbe på min GTi! Her er noen bilder av beistet, S&S kommer snarest, da dette så sårt trengs!
 
 
xb0203.jpg
 
20u7b09.jpg
 
988r4y.jpg
 
2ns6d8l.jpg
 
9astfp.jpg
 
mrphtd.jpg
 
2i95qv4.jpg
 
23wjk3l.jpg
 
dnoacg.jpg
 
bevxhi.jpg
Endret av J. Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Her var det nok å ta tak i, ja. :)

 

Nok et rustprosjekt dessverre, kanalene er helt spist opp. Men først må jeg finne blinklys, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Golf mk3 <3 følges!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandera

Kult! Vi må teste om takbøylene mine passer, så kan du kjøpe et par ski å ha på taket. Da trenger du bare kappe fjærene så er du i mål!

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Hehe, må si jeg dro på smilebåndet nå. Fra å bli reve med til å sitte der med "alt er dritt" :P hehe, fantastisk! :thumbs:  

Men du har ihvertfall skaffet deg en ganske kult prosjekt som kan bli veldig feit! :) Denne skal følges ja, dette blir spennende! :D 

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CooperWorks

Kul bil  :lol:  Synd ikke E92'en varte så lenge, men her har du ihvertfall muligheten til å gjøre litt og sette eget preg på ting da det er en bil som kanskje skiller seg ut litt mer.

Lo litt av skiltplatene dine, det kaller jeg en tekst uten om det vanlige  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Vi kan ha GTI treff :D

 

Det er jeg så sykt med på! <3

 

Golf mk3 <3 følges!

 

:thumbup:

 

Kult prosjekt. Følger med! [emoji6]

 

:thumbup:

 

Kult! Vi må teste om takbøylene mine passer, så kan du kjøpe et par ski å ha på taket. Da trenger du bare kappe fjærene så er du i mål!

 

Hvis du kapper dine først, så er jeg med!

 

Hehe, må si jeg dro på smilebåndet nå. Fra å bli reve med til å sitte der med "alt er dritt" :P hehe, fantastisk! :thumbs:

Men du har ihvertfall skaffet deg en ganske kult prosjekt som kan bli veldig feit! :) Denne skal følges ja, dette blir spennende! :D

 

Bra det er underholdende! Hvis studiene går i dass, så skal jeg bli redaktør for Broom! Men det er gøy å få ros av en som har VW. Satser på at det blir mange "updates" hehe! :)

 

Kul bil  :lol:  Synd ikke E92'en varte så lenge, men her har du ihvertfall muligheten til å gjøre litt og sette eget preg på ting da det er en bil som kanskje skiller seg ut litt mer.

Lo litt av skiltplatene dine, det kaller jeg en tekst uten om det vanlige  :P

 

E92en var dessverre et sort hull i lommeboka. Levde på smuler og sølevann når jeg hadde den! Bilen derimot, skal jeg gjøre mye gøy med! Jeg gleder meg til å starte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Syns de eldre GTIene er stilig! Min favoritt er mk2. Vanvittig stilig om de er noenlunde orginal og clean, men riktige felger og smådetaljer! :D ser mye rart som folk har moddet med feks 4 utblås, tidenes LEDlykter både fremme og bake osv... :P Dette blir kjempe spennende! Få ut en s&s asap :) lyst å se noen 50/50 :)

Endret av Sortehaug

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Update! -Rust og blink

 

For å underbygge mine tidligere påstander der jeg sa at alt var dritt med denne bilen, så har jeg knipset noen bilder av kanalene og en flekk på bakluka. Her kan dere se hvor ille det egentlig er.

 

auxm53.jpg

 

212fpqb.jpg

 

2dhcw1d.jpg

 

jkg0zl.jpg

 

i4352x.jpg

 

 

Over til blinklysene og dette var lettere sagt enn gjort da jeg hadde så lite ledning og så lite plass å jobbe på. Etter noen gloser og oppkuttede fingre kom lysene til slutt på, men de var veldig matte så nok en ting som må poleres på dette beistet!

 

15oi2ip.jpg

 

w9tx5t.jpg

 

14t21w1.jpg

 

2h4jbk9.jpg

 

 

Sist, men absolutt ikke minst! Her er hva jeg må jobbe under S&S:

 

2yzbcz7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite hopp fra e92`n til denna.. Du bytter jo bil oftere enn mange dusjer  :lol:  Får vel følge med her også :D Her er det bare å kaste ut bilder av utbedringer :)

Endret av BlankBMW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Kjørte akuratt forbi deg, og snokte litt :D

 

Snik! Jeg så deg ikke da :( Må hilse neste gang! :)

 

Lite hopp fra e92`n til denna.. Du bytter jo bil oftere enn mange dusjer  :lol:  Får vel følge med her også :D Her er det bare å kaste ut bilder av utbedringer :)

 

Kan ikke sammenlignes engang! Men jeg liker faktisk denne lille bilen mer og mer, selv om den er full av rust og fugledritt. :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Update - Felger

 

I går tok jeg turen til Treungen for å møte en hyggelig fyr fra Telemark som hadde noen felger til meg. Originale BBS LM (kødda! Det er replica) som så veldig fine ut! Felgene er 17'' noe jeg håper fyller godt ut! Jeg har sett på diverse senkesett og tror jeg nå har bestemt meg for hva det blir. Først så må bilen på verksted og få fikset rusten, noe som jeg tror skjer enten i dag eller tirsdag, og etter det begynner sikkert postkassen å fylle seg opp med ting. Da kan gøye ting begynne! :)

 

Her er et lite bilde jeg tok av veien opp til Treungen! Golfen kom skikkelig til liv på disse småveiene! Det var en fantastisk tur, og det gjorde ingenting å ikke ha radio under turen! Birkeland - Åmli anbefales for alle som bor på sørlandet!

 

25gxe2g.jpg

 

vmzria.jpg

 

Til slutt har jeg et felgspørsmål til dere. Hvis felgene har et innpress på 35 og det er 43 originalt på Golfen. Må jeg da space ut? Isåfall, hvor mye?

 

Takk for meg!

Endret av J. Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update - Felger

Til slutt har jeg et felgspørsmål til dere. Hvis felgene har et innpress på 35 og det er 43 originalt på Golfen. Må jeg da space ut? Isåfall, hvor mye?

Takk for meg!

Nei, inpress går motsatt vei av det en skulle tro. Nå vil felgene komme 8 mm lengre ut mot hjulbuen enn tidligere. Forutsatt felger er samme bredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Nei, inpress går motsatt vei av det en skulle tro. Nå vil felgene komme 8 mm lengre ut mot hjulbuen enn tidligere. Forutsatt felger er samme bredde.

 

Tusen takk for svar! Det var musikk for mine ører! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...