Gå til innhold

Hjelp ang. maskinkjøp/utskifting


Gunders

Recommended Posts

Vurderer nå å endre maskin"parken" min og utvide sortimanget av produkter.

Ønsker derfor litt tips og synspunkt på dette.

 

Maskinene jeg har i dag er:

 

1. Biltema roterende med Scholl 125mm myk bakplate.

     - synes denne er for tung, for støyende og varierer noe sinnsykt på turtall (lever sitt eget liv)

       Ledningen er også alt for kort.

 

2. Krauss 900W DA med 8mm utkast.

     - Synes denne er ok å bruke, men kommer litt til kort når det er snakk om korrigering.

 

 

Vurderer nå å kjøpe f.eks en Flex roterende og beholde Krauss'en som den er.

 

Eller kjøpe en North Detailing PDA-15 eller 21, og kjøpe en liten bakplate og noen spotpads til Krauss maskina. Og evt. bytte ut Biltema maskina med en bedre roterende maskin på sikt.

 

North Detailing maskina frister pga pris og god omtale, men er litt usikker på i hvor stor grad den kan "erstatte" behovet for roterende.

 

 

Har pr. i dag et utvalg av Scoll og Uber pads.

Av poleringsmiddel har jeg Scholl serien. S3Gold, S17+ og S30+

 

Har lyst på litt bedre utvalg, men er usikker på om jeg skal gå for 3M, Menzerna eller Rupes.

 

Setter pris på å få litt meninger rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje testa so masse, men liker å bruke Flex roterende. Har og DA, men den blir sjeldent brukt. ( er 3401 og 3403 eg har)

Er mykje bedre enn Biltema sin maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at de er stort steg opp iforhold til Biltema ja, men synes det er litt drøy pris på de flex maskinene. Ser at de ligger mellom 5000 og 5500kr

3401 har vel tvungen rotasjon. Har også lurt litt på om det er en stor fordel. Er det andre maskiner fra kjente levrandører som har DA med tvungen rotasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Provenzan0

Jeg gav ca 7000 kr for både Rupes 21 deluxe og Mini på ebay. Beste valget jeg har gjort, hvis jeg noen gang skulle trengt noe mer måtte det vært en luftdreven miniatyr til de absolutt minste/trangeste områdene, men ellers er alt perfekt å korrigering går som en drøm :)

Endret av Provenzan0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Regner med at de er stort steg opp iforhold til Biltema ja, men synes det er litt drøy pris på de flex maskinene. Ser at de ligger mellom 5000 og 5500kr

3401 har vel tvungen rotasjon. Har også lurt litt på om det er en stor fordel. Er det andre maskiner fra kjente levrandører som har DA med tvungen rotasjon?

 

Jeg fant en kombinertmaskin fra Makita (tror jeg) for mange år siden, der man kunne velge mellom fri rotasjon og tvungen rotasjon, men finner den ikke igjen noe sted. Sannsynligvis har den gått ut av sortimentet. Det var uansett mer en eksenterslipemaskin enn poleringsmaskin, men turtalls- og rotasjonsområdene overlappet såpass at den nok kunne blitt brukt som poleringsmaskin.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haller litt mot å kjøpe North Detailing PDA-21 maskina nå, og kjøpe til 125mm bakplate.

 

Lurer også på å kjøpe inn litt Rupes polish for å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i nettbutikken til Bilnerden at PDA-21 har 125mm bakplate og ikke 150 som jeg innbilte meg. Noen som har denne maskinen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...