Gå til innhold

Ford mondeo(black panther) 2012 mod


BjörnB

Recommended Posts

KOM med tips til komboer, har prøvd rupes gul pad med UHS polish, men tester nå gul pad med grønn polish syntes den tar mest. hva skal jeg gå over igjen for og fjerne holos osv, teknikken er ikke helt på plass enda men kommer seg :) 

Max Protect Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med samme lakken, brukte mye grønn/oransje uber og menzerna pf2500 på plasser uten for mye rot/kun lette vaskeriper. Uten press, spre på 1 og opp på 4-5 med PDA-15, 3-4 pass, rett av og lar panelet kjøle seg helt ned før buffing, så blir det minimalt med holos. Styggere områder får først gul uber og fg400 etterfulgt av blå uber og sf4000 ( da blir det blankt!). Husk å ta wipedown, jeg ble lurt av oljer som jeg trodde var holos. Har ikke testet mye scholl på denne lakken, men har sett det nevt bruk av både s17 (ca tilsvarende pf2500) og s30(noe grovere enn sf4000?) på denne lakken av andre.

Uhs synes jeg ikke gjorde noe med denne lakken, verken på uhs pute, oransje uber eller andre rupes puter. Men teknikken er ræv her også..:)

Endret av Conkey

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med samme lakken, brukte mye grønn/oransje uber og menzerna pf2500 på plasser uten for mye rot/kun lette vaskeriper. Uten press, spre på 1 og opp på 4-5 med PDA-15, 3-4 pass, rett av og lar panelet kjøle seg helt ned før buffing, så blir det minimalt med holos. Styggere områder får først gul uber og fg400 etterfulgt av blå uber og sf4000 ( da blir det blankt!). Husk å ta wipedown, jeg ble lurt av oljer som jeg trodde var holos. Har ikke testet mye scholl på denne lakken, men har sett det nevt bruk av både s17 (ca tilsvarende pf2500) og s30(noe grovere enn sf4000?) på denne lakken av andre.

Uhs synes jeg ikke gjorde noe med denne lakken, verken på uhs pute, oransje uber eller andre rupes puter. Men teknikken er ræv her også.. :)

 

ok :) 

Max Protect Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul Rupespad med blå polish til grovsteg, hvit/hvit til fin! Funka fjell på min Panther Black Mondeo.

skal testes med en gang etter frokost :)

Max Protect Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul Rupespad med blå polish til grovsteg, hvit/hvit til fin! Funka fjell på min Panther Black Mondeo.

Tar gul pad på zephir mye defekter på denne lakken?

Greit å vite at hvit/hvit kombo funker på finsteget uansett dog:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...