Gå til innhold

SS: Mercedes ML280CDI


ØrjanA

Recommended Posts

ØrjanA

Fikk for noen uker siden tlf fra en kunde av meg på jobben med spørsmål om jeg kunne ta å shine ML`en hans. Avtalte tid for jobben så i dag etter jobb dro jeg for å hente bilen. Bilen, er 2006(07) MB ML280CDI har rullet 53.000km og er sort metallik. Dro rett avgårde for å vaske bilen for så å se over hva som måtte gjøres.

Torsdag 26/3

Etter en grundig vask utvendig og i motorrommet var det mulig å få en viss formening om tilstande. Snakket med eier og ble enige om hva som skulel gjøres. Hjem i garsjen og satte bilen til tørk.

Fredag 27/3

Gikk først over begge sidene og bakluka med Clay. Var ikke så mye som satt igjen etter vasken igår, men noe var det jo. Etter en runden med clay var det innvendig som stod for tur. CG greenclean, diverse børster, støvsuger og litt mf ble funnet frem. Mye hundehår og støv i teppene, men fikk det da bort. Gikk med nesten 3 timer KUN på støvsuging og vask i dørkarmene :o . Var også ganske sugen på å finne ut hvor ille lakken egentlig var så et lite felt ble tapet opp og det fik seg en runde med Scholl S17 på blå pute. Tok endel, men ikke nok synes jeg så må nok på med Scholl S3+

etterfulgt av Scholl S30.

Lørdag 28/3

Satte i gang kl 10.00 og begynte da med å maskere det som hadde behov for det. Startet så med Scholl S3+ på blå pute og jobbet meg gjennom venstre siden før det ble Scholl S30 på orange pute. Etter å ha gitt panseret samme behandling ble det en liten pause da jeg fikk en tlf med spørsmål om jeg kunne stille som sjåfør i et bryllup kl 15. Ble for fristende da det ble lokket med en BMW X6 så tok på meg den jobben også (X6`en skal forøvrig snart innom garasjen min noen dager den også ;) ). Vell tilbake var det bare å fortsette med de samme produktene på høyre siden.

Er nå ferdig med Scholl S3+ på hele høyre siden og har en pause for å få i meg litt middag før det bærer ned i garasjen igjen for å fortsette. Blir nok ikke flere oppdateringer i kveld så dere må vente i spenning til bilen er ferdig før det komemr mere ;)

Rakk faktisk litt til i kveld. Ferdig med Scholl S30 på hele høyre siden. Har også gått over frontfanger, bakfanger og bakluken med Scholl S3+ og S30 så nå gjenstår bare taket og det får vente til i morgen.

Søndag 29/3

Hadde taket igjen så dette fikk en runde med scholl S30. Deretter ble hele bilen tørket med mf og Optimum No Rinse. brukte en Swissvax detailing brush på steder det var vanskelig å komme til for å fjerne rester etter voks. La så et lag med CG Vertua Bond over hele bilen, tørket det så av bilen før det ble lagt på et lag med CG Jet Seal. Lot denne ligge en times tid mens jeg vasket vinduene innvendig, hadde Scholl purple 9000 på mattene, Swissvax Pneu på dekkene, CG Bare bones i hjulhusne og tørket av støv/voksrester i døråpningene med CG Green Clean. Fjernet et seal og la så et lag med CG E-Zyme ober hele bilen, også i døråpningene. Lot denen stå på en stund mens jeg gikk over den sorte plastikken med CG New Look Trim Gel. Så var det bare å tørke av E-zymen og rydde etter meg så var bilen ferdig etter ikke mindre en 22 timer med jobb....

NESTE OPPDATERING KOMMER ETTER KL. 21.00 Søndag 29/3-09

Følgende produkter ble brukt:

Motorvsak:

Scholl Rapid 9000

Scholl Crack 9000

Swissvax Detailing kost

Felger/dekk/hjulhus:

Bilberry safe wheel clean

Scholl Rapid 9000(hjulhus)

Chemical Guys Sticky gel wheel and rim cleaner gel

GERBIL WHEEL BRUSH

Flexible Wheel Rim Brush

Fender/Tire brush

Swissvax Pneu

CG Bare bones

Swissvax Autobahn felgvoks

Utvendig karosseri:

2 stk SS-bøtter m/gritguard

Sheepskin Wash Mitt

CG Citrus Wash & Gloss

Scholl Rapid 9000

Scholl Crack 9000

Ferro bet Degreeser

2 stk SS-Drying Towel "updated version"

Scholl S17

Scholl S3+

Scholl S30

Scoll pads (ull, blå og orange)

Flex 3403 VRG polermaskin

CG New Look Trim Gel

CG Vertua bond

CG Jet Seal

CG E-zyme

CG streak free glass cleaner

Diverse microfiber kluter

Innvending:

CG GreenClean

Scholl Purple 9000

Støvsuger

Diverse børster

Diverse microfiber kluter

CG Green clean

CG streak free glass cleaner

Før vask:

IMG_2697.jpg

IMG_2698.jpg

IMG_2699.jpg

IMG_2700.jpg

IMG_2701.jpg

IMG_2702.jpg

IMG_2703.jpg

IMG_2709.jpg

La så først på en runde med skum fra selvvasken og Bilberry på felgene:

IMG_2710.jpg

IMG_2711.jpg

IMG_2712.jpg

IMG_2714.jpg

IMG_2715.jpg

IMG_2717.jpg

IMG_2718.jpg

Skummet dro med seg MYE møkk

IMG_2713.jpg

Så etter første avspyling og med Scholl Crack 9000 under dørlistene og Scholl Rapid 9000 fra dørlistene og oppover:

IMG_2721.jpg

IMG_2722.jpg

IMG_2723.jpg

IMG_2724.jpg

Etter 2 runder med Scholl Crack 9000 og Scholl Rapid 9000 og en siste runde med skum før det ble vasket for hånd og tørket:

IMG_2725.jpg

IMG_2726.jpg

IMG_2728.jpg

IMG_2729.jpg

IMG_2731.jpg

IMG_2733.jpg

IMG_2730.jpg

IMG_2732.jpg

Nå er det dette som venter meg:

IMG_2734.jpg

IMG_2736.jpg

IMG_2739.jpg

IMG_2740.jpg

IMG_2744.jpg

Claybaren etter høyre side:

IMG_2751.jpg

Claybaren etter venstre side

IMG_2754.jpg

Bagasjerom før støvsuging:

IMG_2756.jpg

Etter:

IMG_2758.jpg

Høyre gulv bak før støvsuging:

IMG_2760.jpg

IMG_2761.jpg

Etter:

IMG_2762.jpg

IMG_2766.jpg

Venstre gulv bak før støvsuging:

IMG_2767.jpg

IMG_2769.jpg

IMG_2770.jpg

Etter:

IMG_2773.jpg

Venstre gulv/pedaler foran før støvsuging/vask:

IMG_2774.jpg

IMG_2776.jpg

IMG_2778.jpg

Etter:

IMG_2780.jpg

IMG_2781.jpg

Høyre gulv foran før støvsuging:

IMG_2782.jpg

IMG_2783.jpg

Etter:

IMG_2784.jpg

IMG_2785.jpg

Så prøvde jeg meg med Scholl S17 på blå pute på en liten del av skjermen foran. Tok endel, men ikke helt fornøyd så går nok på med Scholl S3+ når jeg begynner i morgen

IMG_2787.jpg

Før Scholl S3+ og Scholl S30 på venstre siden:

IMG_2789.jpg

IMG_2790.jpg

IMG_2791.jpg

IMG_2793.jpg

Etter Scholl S3+ og Scholl S30 på venstre siden:

IMG_2794.jpg

IMG_2797.jpg

Panseret:

IMG_2802.jpg

IMG_2799.jpg

Før Scholl S3+ og Scholl S30 på høyre siden:

IMG_2804.jpg

Etter Scholl S3+ på høyre siden:

IMG_2808.jpg

IMG_2807.jpg

IMG_2811.jpg

IMG_2816.jpg

Etter Scholl S3+ og Scholl S30 på høyre siden:

IMG_2819.jpg

IMG_2822.jpg

Demonterer det man kan for å komme skikkelig til ;)

IMG_2823.jpg

Så det ferdige resultatet:

IMG_2825.jpg

IMG_2826.jpg

IMG_2827.jpg

IMG_2828.jpg

IMG_2829.jpg

IMG_2830.jpg

IMG_2832.jpg

IMG_2833.jpg

IMG_2834.jpg

IMG_2835.jpg

IMG_2836.jpg

IMG_2838.jpg

IMG_2839.jpg

IMG_2840.jpg

IMG_2841.jpg

IMG_2843.jpg

IMG_2844.jpg

IMG_2845.jpg

IMG_2846.jpg

IMG_2847.jpg

IMG_2849.jpg

IMG_2853.jpg

Endret av ØrjanA

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • ØrjanA

    12

  • Scandicshine.no

    6

  • Arne

    5

  • Bernhard

    4

Morsom jobb.. Stå på!

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bare å krysse fingrene å håpe han ikke har benyttet kost på taket der ja... he he

Så rent ut i allefall og gleder meg STORT til fortsettelsen

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dansken

Der var det litt å ta tak i ja :blink: Skal bli artig å se når du er ferdig :D Kanskje tilmed stikke innom garasjen din i steden for å sitte her :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pent pent. Et lite spørsmål........okkuperer du vaskehallen eller er det flere vaskehaller der hehe? grunnen til at jeg spør er at jeg prøvde det samme en gang. Da ble jeg pent nødt til å dra da personalet IKKE likte at jeg hadde hele bilen full av ting fra SS hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Takk for alle lykkeønskningene :) Trenger kanskje det :lol:

Lover å komme med mye bilder fortløpende når jeg kommer skikkelig igang i morgen ettermiddag.

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA
Der var det litt å ta tak i ja :blink: Skal bli artig å se når du er ferdig :D Kanskje tilmed stikke innom garasjen din i steden for å sitte her :unsure:

Bare å komme det, men skjer nok ikke mye før i morgen ettermiddag. Blir nok boende i garasjen hele helgen skal du se ;)

pent pent. Et lite spørsmål........okkuperer du vaskehallen eller er det flere vaskehaller der hehe? grunnen til at jeg spør er at jeg prøvde det samme en gang. Da ble jeg pent nødt til å dra da personalet IKKE likte at jeg hadde hele bilen full av ting fra SS hehe

Aldri hatt problemer med det jeg. Er vell 5 "små" vaskehaller og 2 vaskehaller for lastebiler der. Er ubetjent vaskeanlegg da Shell stasjonen som er der er av den ubetjente typen ;) Har holdt på flere ganger når de som driver det har vært innom for å sjekke anlegget og har aldri blitt tilsnakket.

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA
Oi, den var skitten den :o Ble meget fin og ren! Eksosen var jo en skikkelig forvandling, brukte crack der?

Gleder meg til fortsettelsen, mulig S17 holder her.

Var "litt" møkkete ja. Skal sies at eier kom fra hytta si på fjellet i går ettermiddag og der har de grusvei....

Brukte Crack 9000 på eksosen sammen med en børste med stiv bust

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Alltid digg å kapre vaskehallene, hehe.. ^_^

Denne var skitten! Så ut som det var en killer å kjøre skum, scholl, skum + vask vertfall! :D

Noen gang prøvd skum rett oppå avfettinga? Eller blir dette feil blanding? Bare nysjerrig ;)

Blir bra dette etter polering. Good luck!

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA
Alltid digg å kapre vaskehallene, hehe.. ^_^

Denne var skitten! Så ut som det var en killer å kjøre skum, scholl, skum + vask vertfall! :D

Noen gang prøvd skum rett oppå avfettinga? Eller blir dette feil blanding? Bare nysjerrig ;)

Blir bra dette etter polering. Good luck!

Det som er det fine her. selv på søndag når jeg var der nede og vasket så var det ikke vsakekø der. De færreste gidder å gå på for hånd. De fleste spyler med skum så spyler av og kjører igjen og da med så mange vaskebåser som det er her så blir det ikke nevneverdig med kø.

Legger skum rett på avfettingen når den har virket 3-5 minutter og det funker som fy det.

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...