Gå til innhold

Ny HT-spyler


KoseBamsen

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Søk på "nilfisk" på Clas-siden og velg reservedeler, så dukker det opp mye gøy. Jeg har bestilt diverse til spyleren min derfra, raskt og smertefritt og leveres i løpet av 2-3 dager.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Mye artig der ja, Christer. Kommer nok til å kjøpe underspylingsrør. Får teste originaldysa før jeg bestemmer meg for om jeg skal kjøpe ny dyse også.

Har frostplugg noe for seg? Ellers ser jo våtsandblåser kult ut, men krever vel en rugg av en spyler. Dessuten har jeg ikke bruk for det :D

Andre anbefalinger på "must have" til Nilfisk? Merker det er artig med ny spyler :) Ikke fullt så artig at CDON ikke har fått sendt den enda. Blir vel tidligst sendt tirsdag pga. pinsen. Man blir godt vant når man handler hos DCN-samarbeidspartnerne..

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Usikker på den frostpluggen selv og har ikke funnet noe mer informasjon etter et kjapt søk. Uansett vil jeg være skeptisk til oppbevare spyleren når det er fare for frost.

Men om noen vet mer om frostplugg - fyr løs!

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Mye artig der ja, Christer. Kommer nok til å kjøpe underspylingsrør. Får teste originaldysa før jeg bestemmer meg for om jeg skal kjøpe ny dyse også.

Har frostplugg noe for seg? Ellers ser jo våtsandblåser kult ut, men krever vel en rugg av en spyler. Dessuten har jeg ikke bruk for det :D

Andre anbefalinger på "must have" til Nilfisk? Merker det er artig med ny spyler :) Ikke fullt så artig at CDON ikke har fått sendt den enda. Blir vel tidligst sendt tirsdag pga. pinsen. Man blir godt vant når man handler hos DCN-samarbeidspartnerne..

 

Jeg har kjøpt følgende ekstrautstyr:

 

Patio Cleaner - http://www.clasohlson.com/no/Patio-cleaner-Compact-Nilfisk-/50-8224

Underspylingsrør - http://www.clasohlson.com/no/Underspylingsr%C3%B8r-Nilfisk/50-2915

Nilfisk->Kärcherovergang siden jeg kjøpte den siste underspylingstrallen fra Kärcher i hele Hordaland da en byggsjappe hadde 50% rabatt på dem

Teleskoptakvasker

 

Ellers lurer jeg på å kjøpe Munnstykke for kjøretøy (http://www.clasohlson.com/no/Munnstykke-for-kj%C3%B8ret%C3%B8y-Nilfisk-C&C/50-6748), men det får litt varierende omtale, og strengt tatt er jeg fornøyd med den standard justerbare dysen som fulgte med spyleren.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Ja, har sett den er billigere på nett. Så blir ikke handel på Jula :)

Hei. Vi selger denne hvis det er av interesse. Åpnet nettbutikk denne uka så den er under konstruksjon og veldig mangelfull ennå. Vi har nok litt drøy frakt ennå men hvis noen bor på sørlandet og kan hente tipper jeg at vi er billigst. Vi kjører samme pris på nett som i butikk så glem bilpleie. Men vaskere og annet har vi gode priser på. Sjekk innom av og til for vi kommer til å legge ut MYE kjekt å ha ting. (ikke bilpleie)

http://nettbutikk.sor-tre.no/?vis=visprodukt&pid=462&kat=55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Takk for informasjonen :)

Jeg har bestilt Nilfisk'en et annet sted allerede. Ser at prisen totalt sett ville ha blitt ganske lik om jeg hadde handlet hos dere, men prisen på selve spyleren ser meget konkurransedyktig ut. Hadde absolutt vurdert Stihl-spyleren om jeg hadde vært klar over at dere hadde nettbutikk da jeg satt der med kredittkortet :)

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjonen :)

Jeg har bestilt Nilfisk'en et annet sted allerede. Ser at prisen totalt sett ville ha blitt ganske lik om jeg hadde handlet hos dere, men prisen på selve spyleren ser meget konkurransedyktig ut. Hadde absolutt vurdert Stihl-spyleren om jeg hadde vært klar over at dere hadde nettbutikk da jeg satt der med kredittkortet :)

Kjøpte samme Nilfisk i slutten av april. Strålende fornøyd med den. Så du har en god spyler på vei i posten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Kjøpte samme Nilfisk i slutten av april. Strålende fornøyd med den. Så du har en god spyler på vei i posten :)

Det er godt å høre :) Ser frem til å teste den.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Jeg har kjøpt følgende ekstrautstyr:

 

Patio Cleaner - http://www.clasohlson.com/no/Patio-cleaner-Compact-Nilfisk-/50-8224

Underspylingsrør - http://www.clasohlson.com/no/Underspylingsrør-Nilfisk/50-2915

Nilfisk->Kärcherovergang siden jeg kjøpte den siste underspylingstrallen fra Kärcher i hele Hordaland da en byggsjappe hadde 50% rabatt på dem

Teleskoptakvasker

 

Ellers lurer jeg på å kjøpe Munnstykke for kjøretøy (http://www.clasohlson.com/no/Munnstykke-for-kjøretøy-Nilfisk-C&C/50-6748), men det får litt varierende omtale, og strengt tatt er jeg fornøyd med den standard justerbare dysen som fulgte med spyleren.

Får prøve dysa som følger med først og se. Så på en video at autodysa sprer strålen litt mer. Har også registrert varierende omtale av den.

Underspylingrør blir det nok uansett. Funker det greit? Underspylingstrallen har kanskje tatt over hos deg?

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det underspylingsrøret er fantastisk til hjulbuene, der kommer ikke tralla til kärcher til på samme måte.

 

Jeg har gått over til å bruke auto-dysa som den faste til all bruk, men den er ikke et must. Jeg har klart meg fint et par år med den vanlige. Finner du den på tilbud til høsten derimot.... no-brainer.

Fordelen slik jeg ser det er at den spylder hardt nok der den treffer til å få bort møkka under avfetting/såpe, kontra den vanlige hvor vannet fra strålen spruter så mye rundt der den har truffet at såpa blir borte men ikke møkka, så blir lettere å unngå helligdager. Dette er et luksusproblem og krever bare at man er litt systematisk.

Er ikke bilen så skitten, så går det også dobbelt så fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med leveranse fra Cdon eller Tretti?

Har selv bestilt denne vaskeren fra CDON (Tretti). Tok vel10 dager før den kom. Pakket den opp, og vaskeren var helt ødelagt. Chassiset var helt revnet og knust flere steder og det lå masse plastikkbiter i bunn av posen. Dette var selvfølgelig en transportskade, og jeg sendte en reklamasjonsmail. Fikk svar etter et par dager, og de ba meg sende inn bilder av vaskeren. Tok nye 5 dager, etter en purremail, før jeg fikk svar, og fikk da beskjed om at de skulle sende meg en ny. Dette var rett før helgen nå, så håper den dukker opp til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Synd at spyleren din var ødelagt, paalsen. Men slikt kan jo skje. Leveringstid på 10 dager var ikke imponerende, men er for så vidt ikke overraskende.

Takk for fin info, Ingolf!

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Får prøve dysa som følger med først og se. Så på en video at autodysa sprer strålen litt mer. Har også registrert varierende omtale av den.

Underspylingrør blir det nok uansett. Funker det greit? Underspylingstrallen har kanskje tatt over hos deg?

 

Har faktisk ikke brukt noen av dem; begge ligger uåpnet i boden... :P

 

Har ikke noen egentlig mulighet til å vaske utenfor heimen siden bilen står på en trang grusflekk, så det er enklere å reise til mamma og vaske der. Hvis jeg virkelig går inn for det er det ikke noe egentlig problem å vaske her, men det er så tiltak...

 

Trallen vil ikke komme skikkelig til i hjulhusene, på samme måte som underspylingsrøret ikke kommer skikkelig til midt under bilen, så jeg mener de utfyller hverandre (eller vil utfylle hverandre når jeg kommer så langt).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...