Gå til innhold

Ny skade i går, pris på dette?


ihlhaug

Recommended Posts

Jeg parkerte i går utfor EVO fitness Damsgård i Bergen, hvor jeg har parkert nesten hver dag siste 8 mnd., offentlig parkering. Kom deretter ut og ser denne ripen over begge dørene og bakskjerm. Det er politianmeldt og bilder er levert. Jeg har i ettertid gått igjennom Dashcam og har funnet ut hvem som gjorde det, samt har reg. nr. på bilen til han ene. Kort fortalt ser man at de skal parkere, kjører foran min bil og passasjeren går ut. Jeg har sett samme bil stå på den plassen jeg parkerte på flere ganger i det siste. Deretter står han og stirrer på min Tesla før han tar opp et nøkkelknippe og rister det slik at han kun holder en nøkkel. Han går deretter sakte mot min bil mens han stirrer på den og beveger hånden mot bilen. Man ser så at han dukker opp bak bilen, stiller seg opp og ser til høyre/venstre på fortauet før han på nytt går forbi bilen og venter på person nummer to. Deretter går de forbi bilen to ganger mens de stirrer på den og stiller seg opp foran panseret. Person nummer to kommer tilbake etter et par minutter og går på nytt forbi bilen min og stiller seg opp foran panseret i 10-15 sek. De er begge rundt 55-60 år gamle. 

Er det noen som har vært med på slikt før, hva gjør man når politiet mest sannsynlig henlegger dette, og hva vil dette koste hvis jeg ikke skulle tatt det på forsikringen? Tar jeg det på forsikringen har jeg regnet med at det over de neste 5-6 årene med bonustap osv vil koste meg 35-40.000 kr.

Ripen er godt inn til metallet. Jeg blir så utrolig forbannet, hva er liksom meningen? Hvis de absolutt skulle være idioter kunne de heller punktert dekkene mine.

 

Hvor kan jeg få dette fikset i Bergen, evt taksert det? Er dette noe man kan gjøre hos feks Micropaint, eller må det grunnes, lakkeres osv? Takk for hjelpen!

post-9471-0-81737700-1431859835_thumb.jp

post-9471-0-24505300-1431859849_thumb.jp

post-9471-0-80310200-1431859860_thumb.jp

Endret av ihlhaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Dette burde være grei sak for politiet når du både har reg.nr og bilde av gjerningsperson. Da er det evt også gjerningspersonen det går utover, og som må betale for disse skadene.

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er ikke gode i huet... Får håpe Politiet gjør noe med det, men jeg blir ikke overrasket om den henlegges. Det er så dårlig økonomi i Politiet at de må prioritere dessverre. Om du vet hvem det er så ville jeg absolutt hørt med en advokat om Politiet henlegger saken.

Det er dessverre mange saker Politiet henlegger selv om de vet hvem gjerningspersonen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Noen som "hater elbil" og tatt det litt langt? Håper for guds skyld at du får tatt gjerningsmennene!

Hvis du har reg.nr på bilen de kjørte finner du navnene ved å sende en sms til 2282 med kodeord REGNR etterfulgt av registreringsnummer. :)

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som "hater elbil" og tatt det litt langt? Håper for guds skyld at du får tatt gjerningsmennene!

Hvis du har reg.nr på bilen de kjørte finner du navnene ved å sende en sms til 2282 med kodeord REGNR etterfulgt av registreringsnummer. :)

Det holder med registreringsnummeret :) Veldig god tjeneste. Jeg har også tilgang til ielys - Politiets register over biler, mye fin info der også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har funnet ut navn osv, men er usikker på om jeg skal oppsøke han i dag eller vente til uken når jeg hører hva politiet har å komme med? Man kan jo lure på hva som foregår i hodet til slike folk, er det missunnelse eller det at jeg sto på den plassen han har parkert på enkelte dager siste tiden? Uansett er det jo helt på tryne og han må nesten ha et psykisk problem tenker jeg. 

 

Det jeg lurer mest på er pris for å fikse det her siden det er en lang ripe over begge dører og en del av bakskjerm. Jeg har hørt noe så ille som rundt 50.000, men dette kan vel ikke stemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vissa människor är fan sjuka i huvudet! jag gissar att personerna som gjorde detta körde en skrotbil.

Man ska kunna ställa sin bil på parkeringen utan att folk ska behöva repa den eller slå upp dörren.

Det verkar vara så att folk retar sig på nya och blanka bilar.

Lider med dig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla er jo ganske kjipe når det gjelder oppretting av sine biler, hvordan det er med skader som denne er jeg usikker på. Er vel mulig å gå til privatrettslig søksmål om Politiet henlegger? Ville hørt med en advokat når det er snakk om så store skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blankbil14

"Dersom du har 75 prosent bonus og har hatt det i over 5 år, vil du ikke miste bonus på den første skaden."

Dette gjelder hos IF iallfall. Kanskje du kan konfrontere vedkommende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti grisen jeg blir så provosert! Samtidig trist, og ikke minst paranoid med tanke på min egen bil. Har du fått googlet vedkommende? Er det en av de ressurssvake i samfunnet? Ikke at det forsvarer handlingen, men det kan da tyde på sjalusi.

 

Du nevner dashcam. Får jeg spørre hvilken type dette er og pris? Etter en 3-dagers full shine 1.mai-helgen på min egen bil, så gikk det 5 dager, så hadde noen tatt hjørnet på bakfangeren min i mitt eget borettslag og stukket av. Ser derfor på mulighetene for dashcam/parkeringsvakt-kamera. Og du ser jo ut til å ha fått med ganske mye med ditt kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vissa människor är fan sjuka i huvudet! jag gissar att personerna som gjorde detta körde en skrotbil.

Man ska kunna ställa sin bil på parkeringen utan att folk ska behöva repa den eller slå upp dörren.

Det verkar vara så att folk retar sig på nya och blanka bilar.

Lider med dig!

Det stemmer, han kjørte en eller annen Mitsubishi rundt 99-00 modell.

 

"Dersom du har 75 prosent bonus og har hatt det i over 5 år, vil du ikke miste bonus på den første skaden."

Dette gjelder hos IF iallfall. Kanskje du kan konfrontere vedkommende ?

Jeg har dessverre 70% 3. året hos Storebrand, så her skal man ned på 40% fikk jeg beskjed om. 

Fytti grisen jeg blir så provosert! Samtidig trist, og ikke minst paranoid med tanke på min egen bil. Har du fått googlet vedkommende? Er det en av de ressurssvake i samfunnet? Ikke at det forsvarer handlingen, men det kan da tyde på sjalusi.

 

Du nevner dashcam. Får jeg spørre hvilken type dette er og pris? Etter en 3-dagers full shine 1.mai-helgen på min egen bil, så gikk det 5 dager, så hadde noen tatt hjørnet på bakfangeren min i mitt eget borettslag og stukket av. Ser derfor på mulighetene for dashcam/parkeringsvakt-kamera. Og du ser jo ut til å ha fått med ganske mye med ditt kamera.

Bruker Blackvue 650, filmer kontinuerlig hele døgnet med de innstillingene jeg har satt det til. Det er nok en NAV´er, har sett på FB profilen hans og googlet han litt, så noen penger der tror jeg ikke det er å hente. 

 

Normal pris på denne skaden vil ligge på ca 15.000 inklusiv mva. Da er framskjermen tatt med slik at fargen vil stemme :)

Okei, takk for svar! Da vil det jo egentlig lønne seg å betale for dette selv mtp egenandel, bonustap osv..? Håper bare virkelig politiet gjør noe nå når de har videobevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Om de henlegger så kan du klage til Statsadvokaten.

Dette er et veldig godt poeng! Politiet skal ikke henlegge saker som er så åpenbart enkle å løse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Den saken blir garantert henlagt som alt annet. Du har ikke noen kroppsbygger kompiser som du kan ta med deg og slå av en prat med vedkommende da?

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den blir ikke "garantert henlagt", og det gjør heller ikke "alt annet".

Ser heller ikke hva man skulle trenge kroppsbyggere til? Det kan dog være ett poeng å konfrontere vedkommende med videobevis.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok når barn gjør sånt, de vet ikke bedre. Men når menn i 50 åra striper opp biler som dette, da har de ingenting å gjøre ute blandt folk..skulle vert sperra inne i psykiatrisk avdeling for lenge sia. Anmeld saken, blir det henlagt så hadde eg tatt privat søksmål mot han. Å besøke han og "true" tviler eg på det har noe for seg her. Mannen har tydeligvis noe mangler oppi knollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Nei, den blir ikke "garantert henlagt", og det gjør heller ikke "alt annet".

Ser heller ikke hva man skulle trenge kroppsbyggere til? Det kan dog være ett poeng å konfrontere vedkommende med videobevis.

Eh joda.

Greit nok når barn gjør sånt, de vet ikke bedre. Men når menn i 50 åra striper opp biler som dette, da har de ingenting å gjøre ute blandt folk..skulle vert sperra inne i psykiatrisk avdeling for lenge sia. Anmeld saken, blir det henlagt så hadde eg tatt privat søksmål mot han. Å besøke han og "true" tviler eg på det har noe for seg her. Mannen har tydeligvis noe mangler oppi knollen

Til info så hadde dette ikke med truing å gjøre. Kun egen sikkerhet. Jeg har selv oppklart bilen min som ble stjålet. Saken henlagt. Kjenner flere som har opplevd bulkestikk m.m. og fått saken henlagt.

Jeg kan til info også si det at jeg har fått en god dose juling av en ruset sjåfør som kjørte i siden på meg i en rundkjøring. Hadde det ikke vært for at han hadde litt annen dritt på seg så hadde han fått 8k i bot. Thats it!

Ikke vær så jævla naive, med mindre det er skatteunndragelser så må man forvente å måtte ordne opp selv

  • DCN Poeng 2

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bayerische87

Om det blir en forsikringssak og du detter ned til 40% i bonus, husk på å bytt selskap hver 6 måned. Da rykker du opp til 70% igjen på 1,5 år i steden for 3. Og når du har kommet deg opp til 70% så bytter du til KLP som gir deg 75% hvis du har 70% på første år.

Håper du slipper å bruke forsikringen. På tide å innføre gapestokk i Norge igjen for slike idioter!!

"There's a gallon of fuel gone there, and another there...and yet another there. As a matter of fact, the only way this car could be less annoying to eco-mentalists is if its engine ran on sliced dolphin."

Jeremy Clarkson about the BMW X5 M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CooperWorks

Utrolig provoserende å se at det finne slike forbanna idioter på denne kloden.
Ta turen innom Micropaint og få en taksering før du blander inn forsikrings selskapet. Håper det ordner seg for deg Mr og at den som gjorde det får pryl 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...