Gå til innhold

Kjøpe bilstereo i Sverige - billigere?


Ydsta

Recommended Posts

Hei og god kveld!

 

Har store planer om å oppgradere den gamle stereo'en som står i A4'en jeg nettopp handla.  B)

Tenker det ryker fort en 15-20 høvdinger i denne prosessen, og da er spørsmålet om noen av dere har erfaring med å handla anlegg fra "søta bror", da jeg har hørt rykter om at dette skal være billigere.

Pleier å gjøre litt research, før jeg legger ut på en slik langtur, og gikk innpå svensk prisjakt og la inn spillere osv, men da ble resultatet alt alt jeg la inn var typisk 2-700kr DYRERE?

Kan dette stemme? Fikk anbefalt Tv-boden i Svinesund.

 

Er tross alt fra Stavanger, så ja, det ryker noen kroner i diesel osv. men det er litt av kosen tenker jeg..  :thumbs:

 

Og admins; bare flytt emnet hvis dette er feil plassert  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rayhaako

Drev endel med bilstereo i min ungdom..

 

Er av den oppfatning at det var mer å hente på priser i Sverige før.

 

Ift utvalg har dette blitt myyyye dårligere, dette har garantert noe med at "standard" anlegget i dagens biler har blitt så bra at folk ikke gidder å bytte det ut. Har man oppgraderte løsninger er disse ofte veldig bra.

 

Er nok særdeles lurt som du sier å gjøre litt research. De er veldig kundevennlige på TV-Boden, ville faktisk tatt en telefon til dem før du reiser. Fortelle litt om hva du er ute etter og at du har planlagt å legge litt penger i dette. Mulig du får et mye bedre tilbud i forkant og du får samtidig vite hva de har.

 

Var ikke mye å skryte av sist jeg var der å kikket :-(

 

Lykke til!

 

Raymondo

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev endel med bilstereo i min ungdom..

 

Er av den oppfatning at det var mer å hente på priser i Sverige før.

 

Ift utvalg har dette blitt myyyye dårligere, dette har garantert noe med at "standard" anlegget i dagens biler har blitt så bra at folk ikke gidder å bytte det ut. Har man oppgraderte løsninger er disse ofte veldig bra.

 

Er nok særdeles lurt som du sier å gjøre litt research. De er veldig kundevennlige på TV-Boden, ville faktisk tatt en telefon til dem før du reiser. Fortelle litt om hva du er ute etter og at du har planlagt å legge litt penger i dette. Mulig du får et mye bedre tilbud i forkant og du får samtidig vite hva de har.

 

Var ikke mye å skryte av sist jeg var der å kikket :-(

 

Lykke til!

 

Raymondo

Har desverre ikke BOSE-lydpakken, men det er like greit egentlig, for jeg har alltid hatt en plan om å lage en skikkelig rigg!  B)

Var ikke dumt å prøve å ringe til dem. Har faktisk ikke komt på tanken før..  :o

 

Mye snadder som er feilkjøpt på finn.no også! Fant både spiller og frontsettet jeg hadde sett for meg!  :thumbup:

 

Noen som har anbefalinger til Sub-element og forsterker til å drive denne? 10 eller maks 12-tommer, da jeg heller vil ha en sub som henger med i svingene, enn syke drønn..  ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Det er ikke mye å hente på sånt som dette lenger som det var før. Marginene er presset på bilstereo og man kan få vel så gode priser her til lands som på svinesund. Og i denne prisklassen må du enten smugle det med deg, eller betale moms på hele greiene. Ikke ta det for gitt at tv-boden eller andre grensehandlere orker å styre med eksportdokumenter og alt annet som skal til for at du skal få refundert svensk moms på grensen. 

 

Ta gjerne sverigeturen, men fyll opp bilen med brusbrett, kjøtt og alt annet som virkelig er billigere på svinesund - og forhør deg litt rundt her til lands på bilstereo :) 

 

Eller send meg en PM med hva du ønsker så kan gjerne jeg hjelpe deg med å finne fram det du trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bilstereo tidene mine hadde eg masse rart..men så kjøpte eg Focal, og det blei stående til basskassa blei byttet ut med barnevogn. Hadde 2 11" . Og Focal i kupeen. Fantastisk flott lydkvalitet, og med nok trøkk..så her kan focal anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med Nautiluz Creations, han er dyktig på både bygg og komponenter :)

 

Har sett noen av hans syyke installasjoner!  :shocking2:  Men bare mengden plexiglass han bruker, tilsvarer jo halve budsjettet mitt!  :P

Men kan jo forsåvidt høre med han på hvilke komponenter han anbefaler!

EU har toll på elektronikk, noe vi ikke har i Norge. Så det lønner seg normalt ikke å kjøpe elektronikk i Europa.

 

Dette var jeg faktisk ikke klar over! Har hørt det tidligere at det ikke lønner seg, men har liksom ikke trodd på dette  :rolleyes:  Alt SKAL liksom være billigere i utlandet! Her har vi avgifter, moms osv. i søkk og kav!  <_<

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jeg faktisk ikke klar over! Har hørt det tidligere at det ikke lønner seg, men har liksom ikke trodd på dette :rolleyes: Alt SKAL liksom være billigere i utlandet! Her har vi avgifter, moms osv. i søkk og kav! <_<

Det er for å beskytte det interne markedet i EU, og kommer av at det er elektronikkprodusenter i EU's medlemsland. Tittet selv på minidisc-spiller i Tyskland på slutten av 90, men de var billigere i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noen av hans syyke installasjoner!  :shocking2:  Men bare mengden plexiglass han bruker, tilsvarer jo halve budsjettet mitt!  :P

Men kan jo forsåvidt høre med han på hvilke komponenter han anbefaler!

 

HER er anlegget han byggde i bilen min forrige helg! Ingen plexiglass! :P 

 

Kunne ikke vært mer fornøyd! Spiller utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Har hatt mye bilstereo i mine yngre dager og jeg kommer aldri over Mondeoen min som Fort Knox rigga med JL Audio XR, W6V2 12" og Alpine spiller. Husker ikke hva 1 farad kondensatoren het men det oppsettet spilte fletta av det meste :)

Hadde også et rent Pioneer oppsett i en golf mk3 med doble 2500w pioneer 12" husker ikke rms eller modell men det og var jækla gøy :)

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HER er anlegget han byggde i bilen min forrige helg! Ingen plexiglass! :P

 

Kunne ikke vært mer fornøyd! Spiller utrolig bra!

 

Så ganske greit ut det!

Hvordan spiller 10" i forhold til en 12"? Er egentlig litt lysten på å prøve 10" i hjulbrønnen, om det holder eller om det blir i det minste laget(?).. Er ute etter klar og god lyd. Vil ikke høres ut som ei feit dundre som kommer hoppende  :lol:

Noen som har erfaringer om dette og hvilke elementer som anbefales i brønnen og som spiller nøyaktig?  ^_^

 

Hadde også et rent Pioneer oppsett i en golf mk3 med doble 2500w pioneer 12" husker ikke rms eller modell men det og var jækla gøy :)

 

Har hatt rent Alpine anlegg med Pioneer spiller i en liten Kia, og med en 12" i trunken, da dunka det ganske greit i ørene!  ^_^

Tipper lydtrykket var passelig høyt i en liten golf( :wub: ) og!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg tror faktisk at 2 stk 8" high end vil kunne gi deg et rimelig bra og reint lydbilde

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg heller vil gå for en enkel 10" istedet for 2x8", fordi elementet når dypere frekvenser, i tillegg til å lage litt lufttrykk.  ^_^

Spesielt med tanke på at fronthøyttalerene er 6,5", så når disse ganske langt ned på registeret fra før, så trenger jeg litt større dimensjoner til å nå ned i toneleiet..  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boundish

Jeg kjøpte mye av "anlegget"(ikke mega , men ganske greit) mitt på ebay og litt hos bilradiospesialisten.no

Handlet 4 infinity kappa høyttalere, 12 " sub element og en infinty kappa five forsterker på ebay og jeg sparte ca 4000 -5000 på å gjøre det. F.eks forsterkeren kosta ca 6200 her i norge (3 år siden) og ca 3400 på ebay ..

Sub kasse , kabler og spiller handlet jeg hos bilradiospesialisten.

Vil forresten anbefale den spilleren ti de som er ute etter 1 DIN Pioneer DEH-80prs kjempe god lyd og mange innstillings muligheter !

Ble en rotete post , men poenget var at du kan spare en del på å handle fra ebay :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...