Gå til innhold

Trenger litt meninger og tips ang ny maskin


HcHaavik

Recommended Posts

HcHaavik

Har lyst og bytte ut Kraus DA 900w maskinen min. Har lest på North Detaling PDA-15 og 21.

Ser også at bilnerden har tilbud på PDA-21.

Jeg er fortsatt nybegynner, og lurer derfor på hvilken av disse to maskinene som kan passe meg best.

Hvem av dem jeg best resultat i form av hologram feks? Er det enklere og få en flott finish med disse maskinene enn den jeg har? Er de enklere og jobbe med?

Har bestilt inn S20 og tilhørende spiderpad i 75 og 140mm. Lyst og prøve det på Krauss'n jeg allerede, men visst det er enklere og bedre vil jeg bytte. Jeg er ikke flink med hologrammer og kjørespor, bruker derfor lang tid hver gang. Ønsker og korte ned tidsbruken og allikevel få bedre resultat.

Stor takk til tips og erfaringer.

Mvh

2011 BMW F11 525d - 298hk/600nm

2006 BMW E90 320d - 205hk/430nm

1987 Ford Sierra RS Cosworth  -  331hk/445nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Krauss'en din har 8mm utkast, så uansett hvilken av maskinene du velger så får du større utkast som sikkert korrigerer raskere :) Vet ikke hvordan de to ND-maskinene er å jobbe med. Eneste forskjellen på papiret er vel utkast 15mm vs. 21mm.

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ND PDA-21 kom på BN idag, er vell ikke noen som har prøvd denne? Men er vell kanskje ganske lik PDA-15 bare større utkast.

Er også nybegynner, men vurderer PDA-21 da jeg ikke vil kjøpe en av de med 8mm utkast for så handle en større en liten stund senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hei:)

Blir kanskje litt utenfor det du spør om men skriver noen ord..

 

Om du skal ha "kun" en maskin ville jeg ha sett på Rupes duetto. Den er nok kanskje litt dyrere enn de du nevner, og har ikke samme utkast. Dog synes jeg den korrigerer veldig godt med riktige komboer, og den er veldig nett i bruk samtidig kan du våtslipe med den.

 

Jeg bruker denne maskinen mye med f.eks meguiars microfiber cuttingpads og tilhørende polish ev meguiars #101, scholl s3 gold etc...

 

Finsteget kan du ta med f.eks grønn uber og scholl s 30 

 

Duetto er en maskin som er (etter min mening) veldig forskjellig i bruk om du "trimmer" den. Dvs setter en skive mellom bakplate og maskin, slik at bakplaten snurrer fritt.. Jeg synes dette har mye å si på spesielt denne maskinen.

 

Var kanskje litt Ot, men synes du burde bare ta en liten kikk på den. De andre maskinene er helt sikkert helt topp, har selv prøvd den nye krauss og den var helt ok, ville ikke kjøpt den om du tar en del biler, men om du driver på litt nå og da er det mer enn godt nok. Lykke til med valget:)

 

P.s den s20 med spiderpad er sikkert helt i orden, men du vil ikke få samme cut som f.eks en roterende maskin. Har du roterende? De kan være veldig greie, iallefall til å rubbe der ikke f.eks en Duetto vil slite p.g.a av steinhard lakk, manglende "rotasjon" på bakplate etc.. Jeg bruker Som regel Flex roterende og/ev duetto på 90% av bilene jeg tar..

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HcHaavik

Kanskje dumt spørsmål, men mann kan bruke 75mm bakplate på PDA-21 også?

2011 BMW F11 525d - 298hk/600nm

2006 BMW E90 320d - 205hk/430nm

1987 Ford Sierra RS Cosworth  -  331hk/445nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...