Gå til innhold

Hjelp til Flex DA trøbbel


Arban

Recommended Posts

Hei !

 

Har en Flex DA som jeg har kjørt en periode på kansje 5-6 biler. og nå på siste begyndte den å riste/vibrere mere og kastet av pad på hurtigste hastigheten. Noen som har erfaring med ette? mulig for at maskina har blitt for varm? 

 

Vet er sitter et nåle lager inn i der, kan dette ha blitt skadet av temp? Burde ikke det. kjører med medium bakplate..

 

Kulelageret vet jeg er OK pga at det finnes ikke slakk i det. Burde da holde mer enn 5-6 biler. har kjørt noe hardt men etter hva jeg har lest her på forumet skal det være umuli å drepe disse gosakene :)

 

Takker på forhånd for svar :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WernerH

Holder med silset her. Har selv Flex DA, og den har jeg brukt på et utall biler, både privat og jobb...og den holder enda, eneste er at bakplata mi ikke klarer å holde på padsene lengre, så har bestilt ny plate :) Ville sendt mail til de du kjøpte den hos og spurt om de har vært borti noe lignende...

kaster den av padden med en gang på høy hastighet eller er det etter en liten stunds bruk med press?

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

 

Skruen til bakplaten sitter godt fast, dette har jeg sjekket :)

 

Er etter litt bruk, akkurat som om når den har fått "driftstemp" :P Da er det ikke så varmt at en ikke kan ta på. men kjenner at det er en lonk i gearhuset om jeg kan kalle det det.

 

Får ringe scandicshine å høre i morgen.. kjedelig å ha en maskin en ikke stoler på.. blir ikke serlig shiny etter en runde med kun bakplate i lakken :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis det er den sølvfargede delen du kaller girhuset, så er det normalt at den blir varm. Etter noen timers hardkjør er den så varm på min maskin at jeg svir fingertuppene, men jeg har aldri opplevd at den spytter pads.

Det eneste problemet jeg har hatt med min var for mye friksjon mellom filten på kanten av nevnte girhus og bakplate slik at bakplaten smeltet litt...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den sølvfarga delen ja. 

 

Synes også her er mer vibrasjoner i maskinen enn det har hvert tidligere.. kanje dette også noe av årsaken til at pads ikke vil være på?. Min bakplate er helt fin etter å ha kjørt den på 5-6 biler. har også den Store bakplaten opplever samme her. dog med medium pad på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...