Gå til innhold

Vindus polering utstyr


longbow

Recommended Posts

longbow

Eg har leitet litt etter polerings middel og pads til å polere vindu med, veit folk kor dette finnes? Ikkje slike små kitt, men sånn som på lakken.

http://www.ammonyc.com/detailing/car-glass-cleaning-polishing/

 

Tenker da både til å fjerne riper med, og polere før forseiling.

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlands

Det ser ut til at han bruker Nanolex Premium Glasspolish i videoen i hvert fall, alternativer er f.eks. GTechniq G4 og PolishAngel Cristal. Som det også nevnes i videoen er glass veldig hardt og slipes ikke ned slik som lakk, og man trenger da heller ikke like mye polish, største mengde jeg har sett er 200 ml.

 

Dersom du er ute etter å fjerne grovere riper, f.eks. typisk bue etter skitt på vindusviskeren, kan du forsøke f.eks. Flexipads Windscreen Repair Kit, men den eneste fullgode løsningen for å fjerne riper fra bilglass er meg bekjent å skifte til nytt.

Endret av Nordlands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

longbow

De to siste der er noe sånt eg har sett ette. tror det må prøve.

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

longbow

Men kan denne ( http://www.exint.no/carpro-ceriglass ) brukes til alle forseilinger, eller er det slik at skal du for eksempel G1, så må du bruke G4 som polering? Tenker da om det er noe spesielt i da for eksempel G4 som gjør at G1 får spesielt bedre heft.

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Ceriglass, G4, 3M glasspolish eller Nanolex glasspolish kan brukes før hvilken som helst glassforsegling. Husk å vaske ren glasset med IPA e.l før forsegling, etter polering :)

 

Det glemte jeg da jeg la G5.. Funker bra, men mulig det er grunnen til delvis grå hinne ved bruk av viskerne (?) :(

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det glemte jeg da jeg la G5.. Funker bra, men mulig det er grunnen til delvis grå hinne ved bruk av viskerne (?) :(

Mest trolig har du ikke buffet godt nok. Sjekk med lys på samme måte som du ser etter holos på lakk :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Mest trolig har du ikke buffet godt nok. Sjekk med lys på samme måte som du ser etter holos på lakk :)

 

Ja, det kan jo hende.. hmm. Spør du armen min om den buffet lenge og godt nok så er den kanskje ikke helt enig da, haha  :fun:

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Men eg har kjøpt utstyr til sliping no, men er ser ingen forskjell med bruk av DA maskin, funker det med roterende, eller kan eg ødelegge noe då?

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...