Gå til innhold

Kjøp av en ny roterende


CooperWorks

Recommended Posts

CooperWorks

Har hatt en Das 6 Pro en stund nå og kunne tenke meg å ha en roterende i tillegg. Har sett en del på Rupes LH18ENS og synes den virker veldig aktuell mht vekt og spesifikasjoner, men er det noen andre maskiner man heller vil anbefale?
Grunnen til at jeg tenker å kjøpe en roterende er å kunne korrigere litt fortere da jeg som oftest bare har "en søndag" på meg. Eller vil det ikke bli så stor forskjell? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selv kjøpe roterende nå og tenker å kjøpe Flex PE 14-2 150. Testet denne litt og den var bare helt nydelig å jobbe med :) lav vekt og str :)

 

Ja du kan korrigere mye fortere med roterende, men er større sjangse for å lage mere jobb og. Kan fort brenne igjenom lakk osv fordi varmen du får av en roterende er mye mer enn hva DA klarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CooperWorks

Er kjent med faren for å brenne gjennom, tenkte å bruke DA til å eventuelt rydde opp. Ser Rupes maskinen er en del billigere da den koster ca 3500, Flex ligger jo til 5.400 kr. 

Endret av CooperWorks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rayhaako

Kjøp flex! =) grom maskin! Tipper festool som Tommy nevner også er helt værst, ikke prøvd den selv enda. Noe mer kostbar en flex sin!

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CooperWorks

Bumper denne, er det noen som vet hvor man får Flex 14-2 150 rimelig? Ser at mange samarbeidspartnere tar 5400 kr og Concours tar 4300. Noen som vet om noen gode engelske nettsider? Jeg kan se vekk ifra mva fra engelske sider da jeg bare får det sendt via et familiemedlem. Kom med forslag  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CooperWorks

Hva med Makita 9227CB? Litt tung da men stabil og god. Synes heller ikke den bråker så fælt.

Jeg er i alle fall strålende fornøyd med min. Kjapt googlesøk så ser jeg den ligger til ca. 2500,-

Har prøvd an men den var ganske tung som du sier, frister med noe lettere. Men jeg skal ha den i bakhodet  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
CooperWorks

Da ble det en Flex PE 14-2 150 etter lang tid. Kommer i posten om noen dager. Blir spennede å lære seg kunsten å kjøre roterende. Takk for gode tips alle sammen

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blankbil14

Låner denne litt! 

 

Jeg sitter også med tanker på og kjøpe Flex PE 14-2 150 men lurer litt på hvor stor forskjell det kan være på en

dyr og en billig maskin. I dag har jeg DA maskin og så fant jeg en Cotech roterende liggende i garasjen til far.

 

Den har ikke elektronisk hastighets regulering og er til tider vanskeligt og jobbe med. Vil det være en "Aha!" opplevelse

og gå over til en proff maskin ? 

 

Ser på youtube at mangen bruker "pad conditioner". Bruker dere dette, og når?

 

Håper på gode svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Låner denne litt! 

 

Jeg sitter også med tanker på og kjøpe Flex PE 14-2 150 men lurer litt på hvor stor forskjell det kan være på en

dyr og en billig maskin. I dag har jeg DA maskin og så fant jeg en Cotech roterende liggende i garasjen til far.

 

Den har ikke elektronisk hastighets regulering og er til tider vanskeligt og jobbe med. Vil det være en "Aha!" opplevelse

og gå over til en proff maskin ? 

 

Ser på youtube at mangen bruker "pad conditioner". Bruker dere dette, og når?

 

Håper på gode svar

 

Flex PE 14-2 150 er en knallmaskin. Lett, stabil, god ergonomi, lett å kjøre. bra turtallsområde. Jeg gikk fra en Makita 9227CB på over 3 kg, og det var natt og dag. Jeg har også brukt en billigmaskin, og det var et helvete. Litt press, og så gikk maskinen varm og fikk hikke, klarte ikke holde turtallet oppe, etc. Så ja, det vil være en stor aha-opplevelse å bruke skikkelig redskap.

 

Jeg har en flaske pad conditioner, og liker den ikke. Polishen blir veldig... våt brøddeig-aktig, spruter og griser. Jeg bruker stort sett bare rent vann som smøring. 1-2 dusj på paden før man legger polish på, og så blir det bra. Hvis det blir for tørt underveis og jeg føler jeg kan kjøre litt til, så gir jeg paden et dusj og kjører videre.

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...