Provenzan0 10 Skrevet 4 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 4 Mai, 2015 Som emne lyder, er felgrens produkt som rim 7 f.ex virkelig nødvendig? For når jeg dønker felgene i KUN iron x å lar det godgjøre seg før avspyling så er felgene plettfrie etterpå. Bytta til sommerhjul på en bil nylig å disse var ikke vasket på LENGE var helt nedsota å fulle av bremsestøv å diverse groms, dønka godt med iron x å spyla av å fikk bort ALT som satt på av dritt på felgen i tillegg til att de ble rene fikk de faktisk en fin glans etterpå som om de skulle være voksa etc. Så ja hva er det felgrens gjør som ikke ironx eller korrosol ikke gjør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conkey 713 Skrevet 4 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 4 Mai, 2015 Er vel mulig å få det litt billigere med felgrens (blank bil revolution blandes ut f.eks) enn ved bruk av produktene du nevner. Har også hørt at iron x/korrosol spiser kalipperlakk. Men at de er effektive - ingen tvil Siter Min Produktlogg Bilpleielogg [twitter]samfunnspsyk[/twitter] 2013 BMW 525d XDrive 2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S2012 Ford Fiesta 1.252011 Mazda 6 2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde1999 Volvo V70 2.0LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 4 Mai, 2015 Admins Rapporter Share Skrevet 4 Mai, 2015 Trenger ikke felgrens hele tiden, er felgene ok bra, holder det med en god såpe i såpepistol, avspyling og vask med en børste/wheel woolies. Tynner ut feks p21s power gel her 50/50 med vann, og det holder det mht normalt skitene felger. IronX etc bruker jeg ikke på felgene annet en når de er skikkelig ille, eller skal poleres. Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Makki_ 1 099 Skrevet 5 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2015 (endret) Som emne lyder, er felgrens produkt som rim 7 f.ex virkelig nødvendig? For når jeg dønker felgene i KUN iron x å lar det godgjøre seg før avspyling så er felgene plettfrie etterpå. Bytta til sommerhjul på en bil nylig å disse var ikke vasket på LENGE var helt nedsota å fulle av bremsestøv å diverse groms, dønka godt med iron x å spyla av å fikk bort ALT som satt på av dritt på felgen i tillegg til att de ble rene fikk de faktisk en fin glans etterpå som om de skulle være voksa etc. Så ja hva er det felgrens gjør som ikke ironx eller korrosol ikke gjør? Du har helt rett egentlig i det du sier ang bruk av metallpartikelfjerner vs felgrens som f.eks RIM7 eller P21S. For å ta det helt økonomisk sett så er det egentlig som å kaste penger ut av vinduet, bruke unødvendig produkt/tid. Men så har det veldig mye å si hva slags felger en jobber med/hvor ofte disse blir vasket/hvordan disse blir vasket og til slutt hvordan de egentlig ser ut, altså hva slags forurensning vi snakker om på inn/ut siden. Er felgene behandlet med forsegling så er det jo annerledes og.. Så dette er ikke så enkelt egentlig Men skal en ta alle slags felger uansett og tenkte økonomi og tid må en ha alle de produktene som er gode/virker tilgjengelig. For at det kan hende at felgen bærer på seg alt fra asfalt, som kan f.eks være 3 år gammel, fastbrent bremsestøv eller rett og slett skitt som ikke er vasket på lenge. Så er spørsmålet hvor lang tid skal en bruke på det? Skal felgene være rene for så polere de og legge på forsegling eller skal en bare få de rene uansett? En kan velge å stå og be til Gud og spraye på flere liter med produkt, flere runder og vente.. Så f.eks begynne å gnikke? Gnikking gir jo riper, det vet jo de fleste her.. Så ja hmm.. Jeg står ofte foran det spørsmålet og fordi at tid er penger dvs jo lenger tid vi bruker på bare felger jo dyrere det blir f.eks for kunden så kjører jeg på med syrebaserte felgrens. Rene blir de uansett og så lenge en vet hvordan en syrebasert produkt kan reagere på felgen så er det bare å være litt forsiktig og spyle oftere. Vann er det stortsett gratis og det har vi jo nok av Så i stedet for å bruke 1 time på vask av felger så bruker en 15min kanskje. For meg personlig så er det viktig å ikke gnikke da det fører til riper. Jeg har ingen problem med å bruke 20timer på shine av felger og det har jeg gjort før. Men da er det mine veldig dyre felger det er snakk om samt at det er da snakk om kos og kjærlighet felgene får og tiden telles da ikke helt på samme måte Endret 5 Mai, 2015 av _Makki_ Siter Makki's CarSPA Koch-Chemie®: Excellence for Experts Colourlock®: Get the best out of your leather! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 5 Mai, 2015 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2015 Trenger ikke felgrens hele tiden, er felgene ok bra, holder det med en god såpe i såpepistol, avspyling og vask med en børste/wheel woolies. Tynner ut feks p21s power gel her 50/50 med vann, og det holder det mht normalt skitene felger. IronX etc bruker jeg ikke på felgene annet en når de er skikkelig ille, eller skal poleres. X2 Er dessverre slik at metallpartikkelfjernere spiser caliperlakk. Om du coater felgene så holder det med avspyling mesteparten av tiden. Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 5 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2015 Så ja hva er det felgrens gjør som ikke ironx eller korrosol ikke gjør? Den tar ikke livet av beskyttelsen på felgene, er snillere mot calippere også er det billigere i lengden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rookie 28 Skrevet 5 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2015 (endret) X2 Er dessverre slik at metallpartikkelfjernere spiser caliperlakk. Om du coater felgene så holder det med avspyling mesteparten av tiden. Kan skrive under på den, jeg holder IronX langt unna kaliperne mine. Bruk felgrens ved behov, verre er det ikke. Jeg blander ut P21S i 1:2 - 1:3 i sommerhalvåret, men på vinteren biter ikke det på skitten... Endret 5 Mai, 2015 av Rookie Siter SAAB 9-3 SC '07 - B207E Hirsch [Showcase] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGNotland 221 Skrevet 5 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2015 Er vel egentlig kaliptere som har den typiske galvaniseringen, og ikkje Dei meir eksklusive som er lakkert raude, blå, gule osv, som ein får på litt sportsligare bilar. Dei har vanlig varmebestandig lakk som Iron X ikkje tar. Siter BMW E30 320I BMW E91 320D S&S Nr.1 BMW E91 S&S Nr.2 BMW F11 S&S Nr.3 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 5 Mai, 2015 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2015 De ruster som f... Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 5 Mai, 2015 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2015 Enda en god grunn til å legge coating på felger, så slipper man korrosol e.l. når felgene står på bilen Men tenker du at de ruster så mye at det kan gå utover funksjonen/levetiden til bremser, eller bare kostmetisk rust? Er derfor jeg coater alle felgene mine, vasker de ca 1 gang i løpet av sommeren. Resten er kun spyling Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 5 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2015 Enda en god grunn til å legge coating på felger, så slipper man korrosol e.l. når felgene står på bilen Men tenker du at de ruster så mye at det kan gå utover funksjonen/levetiden til bremser, eller bare kostmetisk rust? Det er trolig mest kosmetisk. Jeg coater ikke mine private felger, men vokser de, og har ikke noe problem med vask eller kjemikalier der, holder fint en sesong og da er det tipp topp spør du meg:-) Etter alt av coating på kundebiler er det også litt kos å legge voks spør du meg.. Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGNotland 221 Skrevet 5 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2015 Tja, om Korrosol trenger inn i mekanismen på kalipteren, så vil det jo påvirka funksjonen...personlig har eg ikkje brukt Korrosol medan felgane står på bilen, og mine er i tillegg coatet! Siter BMW E30 320I BMW E91 320D S&S Nr.1 BMW E91 S&S Nr.2 BMW F11 S&S Nr.3 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 6 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2015 Tja, om Korrosol trenger inn i mekanismen på kalipteren, så vil det jo påvirka funksjonen...personlig har eg ikkje brukt Korrosol medan felgane står på bilen, og mine er i tillegg coatet! Hva slags "mekanisme" er det du tenker på da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGNotland 221 Skrevet 6 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2015 Hva slags "mekanisme" er det du tenker på da? Det er vel eit par hydrauliske stempel i ein kalipter? Eg er ingen mekaniker, men eg vil tru at ved gjentatt eksponering, kan det som er av beskyttelse bli fjerna? Siter BMW E30 320I BMW E91 320D S&S Nr.1 BMW E91 S&S Nr.2 BMW F11 S&S Nr.3 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 6 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2015 Det er vel eit par hydrauliske stempel i ein kalipter? Eg er ingen mekaniker, men eg vil tru at ved gjentatt eksponering, kan det som er av beskyttelse bli fjerna? Hvis korrosol kommer inn, kommer også bremsevæsken ut, så det skal gå fint. Glidestempler er også godt beskyttet, så lenge man ikke demonterer de og legger kalipperne i korrosolbad bør de nok takle litt overspray helt fint selv om de kan bli stygg etterhvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGNotland 221 Skrevet 6 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2015 Hvis korrosol kommer inn, kommer også bremsevæsken ut, så det skal gå fint. Glidestempler er også godt beskyttet, så lenge man ikke demonterer de og legger kalipperne i korrosolbad bør de nok takle litt overspray helt fint selv om de kan bli stygg etterhvert Det er nok heilt sant det du seier, men som sagt så er eg ingen mekaniker. [emoji4] Siter BMW E30 320I BMW E91 320D S&S Nr.1 BMW E91 S&S Nr.2 BMW F11 S&S Nr.3 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Provenzan0 10 Skrevet 12 Mai, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 Mai, 2015 Herre jesus blir jo redd av å lese her inne Tørr ikke bruke no iron x på hjjula mens de står på bilen mer hvertfall... uansett, aldri hatt på noe beskyttelse på felger før å har hjul som snart skal på bilen må bare få rensa de først, hva anbefales av coating? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGNotland 221 Skrevet 12 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 12 Mai, 2015 Herre jesus blir jo redd av å lese her inne Tørr ikke bruke no iron x på hjjula mens de står på bilen mer hvertfall... uansett, aldri hatt på noe beskyttelse på felger før å har hjul som snart skal på bilen må bare få rensa de først, hva anbefales av coating? Eg er veldig fornøyd med Gyeon Q2 Rim. Lett å legga, rekker til to sett og fungere meget bra! Siter BMW E30 320I BMW E91 320D S&S Nr.1 BMW E91 S&S Nr.2 BMW F11 S&S Nr.3 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.