Gå til innhold

Detailed VW Bora


slemreke

Recommended Posts

Da var tiden inne for å gjøre mamma en tjeneste; å polere bilen hennes. -noe den trengte sårt.

Var så heldig å få hjelp av Bernhard på denne også :)

Er sikker på at bilen ikke har blitt vasket på et år ellerno, så var rimelig mye skitt som hadde festa seg over alt. Jeg gikk over bilen med degreaser tre ganger, bilberry på felgene to ganger og vasket den godt med varmt vann, ullmitt og en megs såpe som jeg lånte av Bernhard (som jeg ikke husker navnet på:/) -ikke skyt meg :D

Bilen ble glatt, overraskende glatt så clayinga ble en lek. Fortsatte med å maskere bilen og ta bilder av swirljævelskapet.

Bilen har mye steinsprut i fronten, og en god del dype riper som skulle ha blitt våtslipt. Men det skjedde ikke denne gangen. -Vi gikk heller på med Scholl S3 og ull, og tok så mye vi fikk til. Det ble utrolig mye bedre, og kun de dypeste ripene ble igjen. Fikk en del hologrammer av S3/ull komboen, men de fjerna vi lett med Scholl S30 og oransj spiderpad.

Etter dette tok Bernhard kvelden, så jeg satt inn femte giret for å bli ferdig før jeg ble kastet ut av verkstedet jeg lånte :) Dro over med CG Virtua Bond, og skulle legge på Jetseal, men fant ut at tiden ble for knapp, så jeg gikk derfra og rett på voks.. Hvor valget falt på CG E-Zyme :)

Litt dårlig med bilder av hel bil etter hele prosessen, men det ble sent og jeg hadde dårlig tid, så kommer flere etter bilder i morgen når jeg skal shine den innvendig. -Noe som også trengs:)

Men nok snakk.. Her har dere litt bilder, som jeg vet dere liker.

klems

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

[color=#FF0000][url="http://www.redrabbits.com"]www.redrabbits.com[/url][/color]
--------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Oioi Andrè! :)

Kun småtteri igjen jo! Også litt rester innerst i noen kriker og kroker, men du verden for en forbedring det må ha vært på maskinstyringen? IM PROUD! Den så jo ikke ut!

OT: Har du klipt deg B? Hoho, kvinnen var nådløs ser jeg.

Endret av whiplash

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi Andrè! :)

Kun småtteri igjen jo! Også litt rester innerst i noen kriker og kroker, men du verden for en forbedring det må ha vært på maskinstyringen? IM PROUD!

Ja, er noe småtteri, og noe rester som du sier.. neste blir det våtsliping for å få vekk absolutt alt tenker jeg :) og du bør være proud.. brukte alle triksene du lærte meg på kurset :D

[color=#FF0000][url="http://www.redrabbits.com"]www.redrabbits.com[/url][/color]
--------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja ser ut som om det kurset var lærerikt ja, bilen ble jo seende respektabel ut igjen den..

Impressive, ikke bare er du grom på logoer og bannere men du kan jo steike polere som proff også jo...

Bernhard er ikke ille han heller da.. snill som hjelper til titt og ofte også han...

Som vanlig gleder vi oss til flere bilder fra deg... :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Nydelig jobb :) Fikk frem fargen godt på den!

stolt gutt fra Sarp kjørte S03+ med ull uten hologramer, (høyt turtall, lite press)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

*2. Ikke hologrammer etter s03 og ull her heller.....

Veldig fin jobb da... Swirls bare spruta når maskin kom?

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Ja, er noe småtteri, og noe rester som du sier.. neste blir det våtsliping for å få vekk absolutt alt tenker jeg :) og du bør være proud.. brukte alle triksene du lærte meg på kurset :D

Ble jo veldig tidsbegrenset hva vi rakk, siden vi skulle være ute kl 23..

Jeg reiste jo kl 21.30 etter wipedown..

Og idag var det interiøret som sto på planen, jeg satte igjen rensemaskinen hos Andrè så han får prøvd seg med den også..

Ja ser ut som om det kurset var lærerikt ja, bilen ble jo seende respektabel ut igjen den..

Impressive, ikke bare er du grom på logoer og bannere men du kan jo steike polere som proff også jo...

Bernhard er ikke ille han heller da.. snill som hjelper til titt og ofte også han...

Som vanlig gleder vi oss til flere bilder fra deg... :)

Andrè er jo snill med bilder og logoer osv, så det skulle jo bare mangle at han fikk litt hjelp :D

Oioi Andrè! :)

Kun småtteri igjen jo! Også litt rester innerst i noen kriker og kroker, men du verden for en forbedring det må ha vært på maskinstyringen? IM PROUD! Den så jo ikke ut!

OT: Har du klipt deg B? Hoho, kvinnen var nådløs ser jeg.

Jeg tok maskinstyringen selv der også, så sånn går det når jeg kjeder meg og det ikke er noe på TV på kvelden...

Å avslutte hologramfritt med S3+ og ull er null problem, men er jo litt hva man gidder å ta seg tid til når man har begrenset med tid.. Uansett så skulle vi gå over med S30+ for en enda bedre finish...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

kanskje riktig det Berhard... Har jo brukt 23 timer utvendig på bilen min, og fortsatt mange flater igjen....

Gir ikke før det er holo-fritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Flott jobb og med meget godt resultat!

Jeg lurer enkelte ganger på hvordan folk behandler bilene sine, - hvordan det blir så mye swirls.

Dette er en farge som absolutt fortjener å være swirls-fri. Ble blank da gitt :rolleyes:

Fin dokumentasjon med bilder. Sitter å verker i kontorstolen etter å komme hjem i ettermiddag å gyve løs på en av bilene. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
kanskje riktig det Berhard... Har jo brukt 23 timer utvendig på bilen min, og fortsatt mange flater igjen....

Gir ikke før det er holo-fritt

Det er hologramfritt nå, liten runde med S30+ så er det bra igjen... Og når mirakler skal utføres på 5-6timer så er det bare å kjøre på, samtidig som lakken var vanvittig hard, jeg har ikke vært borti noe så hardt før...

Så bra ut dette her. :)

Støver Scholl mye, eller hadde dere mye produkt på padene mens dere polerte?

Støver ikke så mye, ihvertfall ikke iforhold til de fleste andre kraftige rubbinger, samt så brukte vi mye produkt og ull, og når man må ta opptil 4 runder på både bakluke, panser og tak så blir det jo litt...

Lampene foran var nesten grå, så de fikk seg også en omgang.. De var blitt skrapet med snøskrape :huh::o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD
Støver ikke så mye, ihvertfall ikke iforhold til de fleste andre kraftige rubbinger, samt så brukte vi mye produkt og ull, og når man må ta opptil 4 runder på både bakluke, panser og tak så blir det jo litt...

Okei. Tenkte bare om dere kjørte Kevin Brown metoden liksom :)

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Da er det opp på plassen her å ta den innvendig :)

[color=#FF0000][url="http://www.redrabbits.com"]www.redrabbits.com[/url][/color]
--------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Sprayer dere en del vann på puta når dere bruker S03+ med ull?

(Som Bernhard sier, lakken på Boraen er maaaad hard. Etter en omgang med SIP på polishpad, så ble lakken "blankere", men masser av swirls igjen. Drøyt det der.

Etter 2 runder med S03+ på ull og to runder med 106FA på polishpad, så er det fortsatt RDS igjen, og det er på langt nær de værste jeg har sett!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajajaja, kommer seg dette Andrè, ser ut som du lærte noe på kurset gitt :D Ble en helt annen bil ja, så riktig ille ut.

Ja, lærte veldig mye :D

Flott jobb Andrè og Bernhard! Massiv forbedring, og veldig bra til å være første(?) gang med roterende :) Gleder meg til flere bilder :)

Var min 2 gang med roterende. Hadde testa en gang før kurset hos Scandic Shine.Takket være gode instruktører på kurset så lærte jeg utrolig mye om hvordan å føre den og bruke den riktig :)

Sprayer dere en del vann på puta når dere bruker S03+ med ull?

(Som Bernhard sier, lakken på Boraen er maaaad hard. Etter en omgang med SIP på polishpad, så ble lakken "blankere", men masser av swirls igjen. Drøyt det der.

Etter 2 runder med S03+ på ull og to runder med 106FA på polishpad, så er det fortsatt RDS igjen, og det er på langt nær de værste jeg har sett!)

Når puta begynte å bli metta så sprayet vi på litt vann og kjørte over en gang til, da det gjorde så produktene i puta løsnet samtidig som vi fikk utnytta det utover panelene istedet for å fjerne det med børste :) Måtte gå over en del steder flere ganger i går vi også.. Helt drøyt hvor hard den er.

[color=#FF0000][url="http://www.redrabbits.com"]www.redrabbits.com[/url][/color]
--------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...