Gå til innhold

Trekke om dører


Terjeo

Recommended Posts

Fikk en fin ide om å trekke om dørene i alcantra, eller vinyl, de er så stygge og "stoffete" hehe.

Skal jeg fjerne det gamle teppet, eller kan jeg bare støpe over det?

Kan jeg bare sparkle eller støpe rett over teppet som er der, eller vil det gå dårlig?

Hva skal jeg bruke, glassfibersparkel, eller må jeg trekke om i glassfiber, deretter sparkel?

Fint om noen med litt peiling hadde vist det hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Støpe i glassfiber først, puss, glassfibersparkel hvis det er mer enn 1 mm som må fylles, puss, finsparkel, puss, grunn, lakk. Eller du kan hoppe rett på trekking etter glassfiber.

TROR JEG! :P

Endret av whiplash

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BILDER!!

av selvangivelsen?? :P

Fikk ikke igjen mer enn 3 000, men hadde regna med en baksmell på ca 12 000 så derfor kan jeg bruke litt mer enn jeg hadde regna med :)

Slik ser bilen ut for øyeblikket med selvlakkert front :)

21032009379.jpg

21032009380.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av selvangivelsen?? :P

Fikk ikke igjen mer enn 3 000, men hadde regna med en baksmell på ca 12 000 så derfor kan jeg bruke litt mer enn jeg hadde regna med :)

Slik ser bilen ut for øyeblikket med selvlakkert front :)

Hehe, tenkte mer at du må ta noen bilder av "dagens" dørtrekk og lage en tråd med hva som er planen og så bygge på den etterhvert :)

Har aldri støpt fiberglass selv før, gleder meg til å se B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jobba en del med glassfiber, kan ta bilder i morra hvis jeg husker det. Men blir ikke noe jobb før uti juni engang tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAEN! Glemte jo seff å ta bilder i dag.. Skal prøve å se om jeg har liggende på pcen

Beste jeg fant:

21092008029-1.jpg

21092008035.jpg

Sånne skitne dritt stoff greier hehe

Endret av Terjeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Det finnes to gode måter å gjøre det på. Spørs hvordan dørtrekket ditt er bygget opp. Det ser du når du demonterer det.

1. Rive av det gamle trekket viss det har en hard plate på baksiden, sprøyte på lim, lime på nytt trekk. Enkelt og greit.

2. Dynke det orignale trekket i glassfiber (2% herder innblandet) og vente til det størkner. Da blir det hardt og klar for en kjapp runde med pussing før du kan ta på lim og trekke nytt trekk.

Start med å ta av dørtrekket og finn ut hvordan stoffet er festet, så kan jeg hjelpe videre derfra.

Kan også vær at det bare er stiftet. Kjenner ikke til Omega.

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal dynke det orginale stoffet i noe, før du trekker det på nytt. ville jeg ikke brukt glassfiber av den enkle grunn av at det er en del varme gang i det. støpeplast uten fyllstoff gjør samme nytten.. og den er det ingen varmegang i så man slipper at det slår seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Skal jo ikke være noe problem å kun legge over nytt stoff på det som er der vel? Dørsiden vel fordig i plast, så det er bare å fjerne det gamle og legge nytt.. Skal du ha tips om stoff osv så hør med Mikkel her på forumet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Forhandlere
Bernhard

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...