Gå til innhold

Vinterfelger til ny Skoda Octavia Scout?


mpt4you

Recommended Posts

Hei! Jeg har bestilt meg en ny Skoda Octavia Scout, får den levert i juli og da som 2016 modell. Tenkte jeg skulle begynne jakten på vinterfelger som kunne passe godt men det er jo en jungel å velge blant. Felgene som den kommer med på sommerdekk er Nivalis Antrasitt i 7x17" med 225/50R17 med inpress på 45mm, de er kjempefine de men svindyre å kjøpe til vinterhjulene. Jeg håper å finne noe i samme dimensjon da jeg ikke ønsker å gå ned til 16" som mange gjør. Ser det er flere på forumet som har kjøpt seg Scout og da lurer jeg på hva dere endte opp med til felger på vinterhjulene, evt hvor dere kjøpte de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Jeg skulle også egentlig ha fått 16'' vinterdekk på bilen min også, til den nette sum av 12.000. Etter å ha fått bilde av felgene, som jeg syntes var ganske kjipe, gikk jeg inn på skodabutikken.no - og fant disse: https://www.skodabutikken.no/shop/no/skoda/skoda-octavia-iii-17-pakke-med-crystal-felg-og-nokian-hakka-r2-piggfritt-noha30xx-3p

 

Etter en hyggelig samtale med selgeren, fikk jeg byttet til disse Crystal-felgene uten noen ekstra kostnad. Nå må jeg dog legge til at disse felgene da var på tilbud til 12.995,- når jeg inngikk denne byttehandelen. Bedre dekk er det også - Skoda bruker Continental som standard - men Nokian Hakka (som følger med på disse Crystal-felgene) er testvinner. :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for felgtipsene så langt, jeg får se litt nettbutikken til Skoda men er jo dyrt for kvalitet☺️ Har ellers sett litt på noen Dezent TD graphite i 7x17" idag med original inpress og man kan bruke originale hjulbolter - de finnes i sølv, graphite og svart. Skodilacken har jeg bestilt i fargen brilliant sølv metallic så tipper fargen graphite på felgene vil se bra ut. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Ville nok selv gått for graphite. Svart blir litt for mye, og sølv er bare vanlig "standard". :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...