Gå til innhold

Meguiars G220


BalleKnalle

Recommended Posts

BalleKnalle

Har sett litt rundt på nett og det virker som at det er ingen som har denne på lager?

Noen som har kjøpt den eller vet hvor de har den til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

Jeg kjøpte min på Norsk Prol. Har brukt den masse og vil ikke påstå att vibrering er noe problem, det er jo vibrasjonen som gjør mye av jobben:D. Alt av D.A vibrerer samma faen hvordan man vrir og vrenger på det. Men att den er helsefarlig er bare bullshit. Det som jeg derifmot har slitt med er att den spiser opp borrelåsen på paddene mine. Mulig jeg har for mye trykk/for lite trykk. Beste padsa jeg har brukt på den hittil er Lake Country CCS pads kjøpt hos ScandicShine. Men oxe der greide jeg knerte en pad, men dog etter mange mange mange biler.

Borrelåsen løsner ifra selve padn. Jeg elsker min G220 og kommer nok til å bruke den mer og mer :D Cyclo`n får hvile en stund nå :D Polere den opp og sette den i hylla :D

Håvard

Endret av Meguiars Fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibrering er noe av det kjipeste som finns når man skal stå i timesvis med en maskin... Helsefarlig!

Noen som har sammenlignet G-220 og G-100 når det gjelder vibrering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

Ifølge Meguiars selv skal det være mindre i G220/G110 en den game G100/PC 7424.

Men om det er piss eller ikke.... God knows. Har brukt G220 i 4 timer i ett kjør uten å merke en dritt. Cyclo og 4 timer var samme som gelearmer for meg. Seff er roterende best, er ikke tvil om annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

Jaja, alt er farlig igrunn. Om ikke kroppen tåler såpass får det heller være for min del :D Da begynner jeg med strikking eller noe anna husmorstuff :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ikke merket noe spess i armene etter polering jeg generelt med PC, har nok litt med hvordan du holder maskinen også samt om du spenner deg når du jobber

Go with the flow....ikke flex mens du polerer colli....være avslappet...helt avslappet...he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BalleKnalle
Jeg kjøpte min på Norsk Prol. Har brukt den masse og vil ikke påstå att vibrering er noe problem, det er jo vibrasjonen som gjør mye av jobben:D. Alt av D.A vibrerer samma faen hvordan man vrir og vrenger på det. Men att den er helsefarlig er bare bullshit. Det som jeg derifmot har slitt med er att den spiser opp borrelåsen på paddene mine. Mulig jeg har for mye trykk/for lite trykk. Beste padsa jeg har brukt på den hittil er Lake Country CCS pads kjøpt hos ScandicShine. Men oxe der greide jeg knerte en pad, men dog etter mange mange mange biler.

Borrelåsen løsner ifra selve padn. Jeg elsker min G220 og kommer nok til å bruke den mer og mer :D Cyclo`n får hvile en stund nå :D Polere den opp og sette den i hylla :D

Håvard

Hva måtte du ut med til Norsk prol da? eller hadde du en inside deal?

Må bli en DA maskin på meg først. Har aldri maskinpolert før så det er vel tryggest å begynne i den enden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke merket noe spess i armene etter polering jeg generelt med PC, har nok litt med hvordan du holder maskinen også samt om du spenner deg når du jobber

Go with the flow....ikke flex mens du polerer colli....være avslappet...helt avslappet...he he

Hallo?? Jeg er iført minimalt med klær, og har smurt meg inn med olje før jeg går ut og jobber. Skal ta seg bra ut når man detailer... Regen nr. 1! Kan ikke noe for at alle musklene spenner seg mens jeg jobber...

Fra spøk til alvor, selvfølgelig tåler man en del risting, men blir det for ille, og man jobber mye med dette (les: Pirex), så kan det gi skader. Strikking hørtes spennende ut Megsmannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den flexen som jeg kjøpte er det et vibrasjons dempende håndtak,men har ikke testet det fordi det føles unaturlig grepet med det,men må vel teste en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
Hva måtte du ut med til Norsk prol da? eller hadde du en inside deal?

Må bli en DA maskin på meg først. Har aldri maskinpolert før så det er vel tryggest å begynne i den enden.

Dette må tas litt med ei klype salt, men jeg mener prisen er satt til 2995,-.

Jobbet der tidligere, så fikk nok en bedre pris enn det. Prata med svenske Meguiarsfolk i påsken, der var det 2995,-.

Haavard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

Hadde tenkt å kjøpe min maskin fra cleanyourcar.co.uk men dem er jo alltid utsolgt googlet maskinen og fant en side i england som solgte den til samme prisen. www.theultimatefinish.co.uk betalte da 1500 kroner inkl frakt til en adresse i london og en bekjent der som tok den til Norge.

Kjempe fornøyd med maskinene, husk å bestille mye puter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
BalleKnalle

Har sett litt på Flex XC3401 VRG Orbital Polisher (Dual Action). Hvordan er denne i forhold til MG220?

Tenkte i tilfelle å bestille den fra Autoglym. Står made in germany på den? Er det da 220v?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

Alle maskinene fra Autoglym er nok 110V. Selv om maskinen er laget i tyskland er den en 110V utgave de selger der siden den er beregnet på det amerikanske strømnettet. Du må da ha en omformer i tilegg.

Kan jo vurdere makita sin maskin også da, den koster bare 1995 hos Jegard.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...