Gå til innhold

Plastdetaljer tørker stadig ut


Marius1

Recommended Posts

Etter ett godt tips for vel ett år siden om å bruke heatgun på palstdetaljer( som forøvrigt fungerer(te) bra) har plasten begynt å falme over til hvit fra grå. Det eneste som fungerer for å få fargen tilbake igjen er heatgun, men å kjøre den prosedyren flere ganger i året tviler jeg på at er bra for plasten. Men nå som ballen allerede er i gang... Plasten er blitt preservert mde polytrol, blackwow og det som er. 

 

Noen som har tips til å få stoppet problemet?

Endret av Marius1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avfettinger tærer på plastoverflaten, og det du gjør med varme er å smelte det ytterste laget nok til at det blir "nytt".

I lengden er det nok bedre å behandle plasten med noe som hjelper ja :) Varigheten på det du legger på påvirkes naturligvis også av hvor hissig kjemi du vasker med.

Har du prøvd Gtechniq C4 eller Carpro DLUX?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til å få stoppet problemet?

 Hei, og ja :)

 

Det som fikser ditt problem er GTechniq C4 Permanent Trim Restorer. Jeg har brukt dette selv i flere år, og ved påsmøring av dette, så holder plasten seg som "ny" i minst ett år (min erfaring) eller lenger om du ikke vasker bilen med sterke vaskemidler ofte.

Det er rett og slett ett meget bra produkt, selv om det er på en veldig liten flaske.

Eksempel:

IMG_9455_zps24bdbd09.jpg

 

Slik som plasten på skjermen ser den ut etter lange tider også, bare å "shine" den opp med vanlig gummifornyer etter behov, men fargen/ utseendet forblir slik i minimum ett år.

 

PS: Dekket er behandlet med SV Pneu, og har ingenting med plast fornying å gjøre :)

 

Jeg har kjøpt dette fra Bilnerden, men du finner det selvsagt andre plasser også :)

 

Mvh

Lammis

 

"Mennesker som sier at det ikke lar seg gjøre, bør ikke forstyrre dem som er opptatt med å gjøre det"
-George Bernhard Shaw


Skoda Fabia (skabberakket) Rød -00 | Ford Focus -05 lyseblå | BMW 318 -07 koksgrå | VW Touran - sølvgrå | LR Range Rover -08 hvit | Camp-Let "Limited  Edition 1969" -13 hvit coat.

Ford Mondeo stv. 2009 mod. Panther Black met.
Litt bilder: http://lammis.no/mondeo/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Marius1

 Hei, og ja :)

 

Det som fikser ditt problem er GTechniq C4 Permanent Trim Restorer. Jeg har brukt dette selv i flere år, og ved påsmøring av dette, så holder plasten seg som "ny" i minst ett år (min erfaring) eller lenger om du ikke vasker bilen med sterke vaskemidler ofte.

Det er rett og slett ett meget bra produkt, selv om det er på en veldig liten flaske.

Eksempel:

IMG_9455_zps24bdbd09.jpg

 

Slik som plasten på skjermen ser den ut etter lange tider også, bare å "shine" den opp med vanlig gummifornyer etter behov, men fargen/ utseendet forblir slik i minimum ett år.

 

PS: Dekket er behandlet med SV Pneu, og har ingenting med plast fornying å gjøre :)

 

Jeg har kjøpt dette fra Bilnerden, men du finner det selvsagt andre plasser også :)

 

Mvh

Lammis

 

 

Se der ja ! :) Men er det farge i denne? jeg tror desverre det må farge til for å ta det værste, er flere "flekker" som er nesten helt hvite. Tror kansje jeg må pusse ned..

 

Vasker med veldig mild kjemi, så er relativt sikker på at det er de gjentatte gangene med heatgun :/ 

 

Mvh Marius

 

 

edit: gud som jeg savner slik plast som på vogna di..

Endret av Marius1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lammis

Se der ja ! :) Men er det farge i denne? jeg tror desverre det må farge til for å ta det værste, er flere "flekker" som er nesten helt hvite. Tror kansje jeg må pusse ned..

 

Selv om det er helt hvitt, er det bare å prøve. Har prøvd dette stoffet på mye "rar" plast etterhvert, og den henter frem plasten slik den skal være. Har ingen erfaring med når du har brukt heatgun osv. på vel og merke. Vil du prøve ett rimeligere alternativ, så får du kjøre på med noen lag med Owatrol.

"Mennesker som sier at det ikke lar seg gjøre, bør ikke forstyrre dem som er opptatt med å gjøre det"
-George Bernhard Shaw


Skoda Fabia (skabberakket) Rød -00 | Ford Focus -05 lyseblå | BMW 318 -07 koksgrå | VW Touran - sølvgrå | LR Range Rover -08 hvit | Camp-Let "Limited  Edition 1969" -13 hvit coat.

Ford Mondeo stv. 2009 mod. Panther Black met.
Litt bilder: http://lammis.no/mondeo/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...