Gå til innhold

Max Protect UNC-R ++++++


zeemaxsl

Recommended Posts

Som emne sier så lurer jeg egentlig bare på erfaringer rundt dette produktet, og i tillegg en liten oppklaring for en som har drevet litt med detailing men kommet litt bakpå hva nyheter og forkortelser gjelder :P

Lurer på hvor i prosessen dette produktet brukes for oss som er vant til å ha siste steg som enten  voks eller NXT 2.0 som siste produkt etter korrigering osv . Beklager min uvitenhet men håper dere kan opplyse meg :)  Lurer også på om det er noen som har faste produsenter de følger med det mener jeg om dere kjøper produkter fra A til Å hos disse eller om dere sprer det ut over til mange produsenter hvorfor og evt hvilke settes pris på om nevnes her :)  Lurer også på hvilke lamper lys dere anbefaler .

 

På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max Protect --> Er vel ingen bedre enn polishduden til å svare på akkurat dette? :)

 

Angående produkter, så er det vel slik at mange velger noen få og de beste produkter fra forskjellige produsenter. Litt her og litt der. Surfex HD, Prickbort, Rim 7, #845, Autobahn osv. er alle gjengangere, men også alle av ulik opprinnelse. Så er det også innen noen produktområder der man finner sin personlige favoritt, og ikke følger "standarden".

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Her var det en del spørsmål :)

Veldig mange som er kjempe fornøyd med UNC-R. Lang holdbarhet, god effekt og generelt et bra produkt. Den er litt komplisert å legge, så flere velger derfor å bruke den kun på de utsatte områdene (panser, fanger og evt forskjermer), for så å legge V1/V2 på resten av bilen.

Den brukes istedenfor voks, på en bil som er ferdig polert og "vasket" med kontrollspray eller lignende.

Jeg handler litt her og litt der, da noen har produkter andre ikke har, noen kan jeg hente hos mens andre må sende med posten osv. Det er helt opp til hver enkelt, men ser ingen god grunn til å holde seg til kun 1 butikk, med mindre du ønsker et veldig godt forhold til akkurat denne sjappa.

Lys er vel litt hva du har råd til.. Har du råd til de dyre lampe fra Bilnerden er de klart bedre enn mye fra biltema. Men OM de er verdt pengene, vil ikke jeg svare på.

Jeg har lysstoffrør i taket og en vanlig arbeidslampe på bein vedsidenav. (+ lykter for å sjekke etter hologrammer)

Håper det var svar på i allefall noe av det du lurte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hei!

UNC-R er en coating, den skiller seg fra andre coatinger ved at den blir en slags gummimembran istedenfor glass. Siden du kun har lagt voks fra før av så tror jeg ikke at UNC-R er noe for deg å begi deg ut på alene. Den er ganske så tricky å jobbe med. Kanskje du har noen som har mer erfaring i nærheten som kan hjelpe deg? UNC-R gir utrolig gloss, tåler det du har av kjemi og har veldig god holdbarhet. Man kan og legge V1 som base og toppe den med UNC-R for maksimal holdbarhet. Hvis du vil ta steget og prøve deg på en coating så er V1 utrolig lett å legge samt buffe. Mer tilgivende coating tror jeg ikke finnes.

Håper det var oppklarende, spør gjerne om det er noe mer du lurer på

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter denne polishduden.

Anbefaler absolutt V1 som prøve coating, for du har et hav av tid til å buffe.

La UNC-R i helga sammen med en nybegynner, og jaggu glad vi var 2 på et par paneler, men fy å blankt det blir! :D

Max Protect Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Er det så ille at dere omtrent ikke rekker å påføre før det må buffes? Hehe..

Spørs på temperaturen :) jo kaldere jo bedre

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs på temperaturen :) jo kaldere jo bedre

Skjønner det, selv om det høres litt uvanlig ut dersom det fysisk er umulig å buffe direkte etter påføring va 17-18grsder feks, selv om jeg ikke tviler på at det faktisk er mulig altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Skjønner det, selv om det høres litt uvanlig ut dersom det fysisk er umulig å buffe direkte etter påføring va 17-18grsder feks, selv om jeg ikke tviler på at det faktisk er mulig altså..

Det lar seg gjøre :) dog ville jeg ikke gjort det på f.eks sort Tesla uten å være 2 i såpass høy temperatur.

V2 er null stress, nesten like grei som v1 :) bare at du påfører et panel, buffer, neste panel

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

Er ikke umulig å legge i 17-18grader. Men maks et lite panel om gangen og ha klutene i nærheten.Finn en naturlig brytning i panelene så slipper du å få overgangsskille. Sliter du å få av så prøv litt til uncr over(likt løser likt) Går ikke det så kan du ta bort med IPA (maks 1time)

Endret av johnsen90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak, panser etc deler jeg normalt opp i 2-4 deler uansett på coating som bør buffes raskt

Har ikke prøvd UNC-r, men hadde ingen trøbbel med V2:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Blankbil AS

UNC v2 er i utgangspunktet også temperatur avhengig, men ikke så ekstrem som UNC R. V2 lagt i går på en Porsche i ca 20-21 grader alene, ikke noe problem. V1 er trygg å bruke for alle som har erfaring med å legge voks/lakkforsegling. Etter å ha lagt v1 og/eller v2 på en del biler kan man fint prøve seg på UNC R. Man kan fint gå rett på UNC R om man har erfaring med Modesta f.eks. Vi anbefaler alle som ønsker å legge coatinger fra Max Protect å lese instruksjonene på nettsiden vår. Instruksjoner!

Endret av Autoglaze AS

Max Protect Certified Car Care Center

 

www.blankbil.no

 

Blankbil på Facebook

Max Protect Norge på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle fine svar :D  Er nettopp derfor jeg er medlem her fordi det er så mange bra og seriøse svar :) .

Har tatt noen kurs og er sertifisert på enkelte områder både av swisswax I utlandet og her i Norge . Men skjønner at coating er et eget fag . Noen som kan gi en litt dypere fortsåelse for hva som evt er den største utfordingen hvis man velger å hive seg rundt med UNC R? For en som har erfaringer med litt av hvert , er det slik å forstå at hvis jeg prøver på små områder av gangen med UNC R så vil jeg uansett slite ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR det går greit!

Sunn fornuft og generell erfaring så tror jeg det går greit dersom du er effektiv, og jobber på små områder i gangen og er nøye og strukturert! Og som nevnt, prøv å hold temp lavest mulig.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lurer også på om hvordan denne typen behandling blir når den er "slitt" blir det slik som klarlakk noen ganger bobler på polerte alufelger eller brytes det bare ned å slutter å perle vannet  ? Hvordan er muligheten for at noen kan legge ut en snutt eller  link til dette der de viser litt hvordan påføring og buff foregår. ? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Du kan se bittelitt i begynnelsen av denne filmen:

Det er VELDIG simpelt;

åpne flaska, legg filt-siden av applikatoren på åpningen på flaska, snu flaska eller rist 1 gang på den så du får litt produkt på applikatoren, gjør det samme 2-3 ganger rundt om på applikatoren, gni fort over halve panelet, gå over hele området igjen grundig og sørg for å få produktet fint fordelt over alt (skal ikke presse noe, kun gni løst)

La det stå i noen min

Tørk over med en mikrofiber klut

Tørk over med en veldig myk mikrofiber klut

Korrekt meg gjerne hvis jeg har skrevet noe feil, men tror det er en helt OK kokebok-oppskrift på å legge MaxProtect-coating

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...