Gå til innhold

Conkey aka Øivind's økende galskap


Conkey

Recommended Posts

Da jeg først sjekket inn her før jul 2014 forstod jeg lite av at man klarte å fylle side opp og side ned med innholdet i samlingene sine med ymse bilpleie assosierte samlinger. Før nå.. :ph34r:

Jeg prøvde å samle hele gjengen til fotoshoot men noen skulle selvsagt furte (da spesielt den gamle to-hodete biltema maskinen som er kraftig degradert). Prøvde å lokke med alt; mcdonalds, snop, kokain (er vel strengt tatt å gi opp når modellen takker nei til det...). Sw sin metal polish deltok heller ikke da den ble igjen for forlenget påskeferie på hytta..

Jeg kan jo begynne med deg jeg hadde. produkter som primært ble brukt for hånd:

DSC_0190_zpsu0osabz5.jpg

Er selvsagt en slik en rød AG flaske som har gjemt seg bak. Der blir den sikkert værende en stund til

Så til det som har kommet i hus siden november 2014 til feb 2015(har faktisk ikke kjøpt (noe særlig) siden feb. pga innflytting i nytt hus)- eller kjøpte en jekk tidlig april men den går under annet budsjett..

Maksiner (pluss litt teip)

K5 premium

DSC_0199_zpsji7mdapk.jpg

Mimo

DSC_0200_zps3hoikwmv.jpg

PDA-15 og Das-6 pro med liten bakplate

DSC_0208_zps97dyrc2r.jpg

Mikrofiber

DSC_0198_zpsbmgm4b3m.jpg

DSC_0192_zps8uhd0cws.jpg

Børster/svamper/påføring da old way/flasker ++

DSC_0191_zpsopdqzpp9.jpg

DSC_0206_zpssddtfuia.jpg

DSC_0204_zpseksgqtfj.jpg

DSC_0201_zpswdjto0e3.jpg

DSC_0189_zpsr7kz4mih.jpg

DSC_0188_zpsnq5s9b5j.jpg

Venter 7X12 gule påføringesputer samt 100 :blink: stk magic sponges fra ebay

Puter:

DSC_0207_zpsyn3lldo3.jpg

tror jeg har 4-5 av hver farge uber i str 140 mm og tilsvarende i 100mm

Samt rupes og uhs, samt et par scholl..

Såpe/avfetting/skum

DSC_0203_zpsecdsk2sv.jpg

Bøtta (skal kjøpe en til)

DSC_0202_zpswcmrmzhs.jpg

Så til småplukket

DSC_0197_zpsslxmrzpq.jpg

DSC_0196_zps5q9mleop.jpg

DSC_0195_zpsqgiccaka.jpg

DSC_0194_zpsspbwdggv.jpg

DSC_0193_zpsgucp64w2.jpg

Noe av det som fikk være med i den nye gjengen hadde jeg fra før, som blant annet meg. sine forbrukerprodukt.

Det som skal kjøpes inn asap er: skikkelig slange til ht som ikke krøller seg, S20 Black, Espuma/blank bil revolution, metalhalogen arbeidslys, sw leather kit eller dodo juice (etter Øyvind G sin test), mer PB, mer surfex hd egentlig mer av alt... :lol:

Som sagt - jeg forstår hvordan logger vokser seg større, skal prøve å oppdatere her når nytt kommer i hus. Må bare begynne å bruke litt (mao slippe ut av klørne til fruen)

Endret av Conkey
  • DCN Poeng 2

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli s&s når jeg får lurt gjengen ut av huset en helg.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Fnis, og du sier jeg er gærn. Vi gærne har det godt [emoji106]

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis, og du sier jeg er gærn. Vi gærne har det godt [emoji106]

Føles litt over the top i og.med det kun er tiltenkt egen bil. Men du ligger lysår, LYSÅR foran. Men kjekt å ha noe(n) å strekke seg etter. Mye her etter innspill fra deg :)

Og så må jeg få det organisert skikkelig. Svært begrenset plass i garasjen suger

Endret av Conkey

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Selger unna jeg nå så jeg kan starte på nytt :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til S&S frå deg, og ikkje minst til å sjå fleire strøkne biler på Stord! :)

Min bilpleielogg

 

2018 Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 DSG7

2010 Toyta Avensis 2.2 D4D Executive

2015 Tesla Model S 85D

2016 Ford Mondeo 2.0TDCI Powershift

2008 Peugeot 207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Blir fort litt produkter ja... Solid samling :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til S&S frå deg, og ikkje minst til å sjå fleire strøkne biler på Stord! :)

Tror ikke jeg skal forsøke å strekke meg etter andre Stordabuer her inne og deres standard, men håper ila neste mnd å få kjøpt skikkelig arbeidslys og parkert gjengen et eller annet sted slik at det blir et løft. Men mange fristelser for tiden, fridykk/undervannsjakt etter torsk som trekker til grunt vann for tiden hadde også vært digg. Prioriteringer...

  • DCN Poeng 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var tittelen på tråden også redigert, ja. Reagerte på "avtagende" da jeg så tråden i går!

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Conkey: Du har kjøpt mange gode produkter, bruk dem opp før du kjøper noe nytt, ellers blir de bare stående og da har du strengt tatt kastet penger ut vinduet. S17+ er et knallbra produkt selv om det støver noe under bruk - fukt pad før og under polering, så forsvinner 90% av støvet, men du beholder cut og finish. Når flasken er tom kjøper du S20. :)

 

...og du trenger strengt tatt ikke to bøtter heller. Da det er sagt, kjøper du en Biltemabøtte er det ikke store utgiften, men to bøtter til 300 kroner stykket... just sayin'. Jeg har brukt en enkelt bøtte de siste par årene og har faktisk klart å rote vekk den ene... tror kanskje jeg solgte den siden jeg ikke helt så behovet. En dedikert bøtte og vaskeutstyr til felger kan være lurt, sånn for å ha full kontroll på hva som skal hvor, men da synes jeg hvertfall det holder med en Biltemabøtte.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var tittelen på tråden også redigert, ja. Reagerte på "avtagende" da jeg så tråden i går!

Da jeg knotet sammen dette ga det god mening å konstruere det ordet som skulle gjenspeile at "det tok av" redigering måtte til da det som så mye annet i min hverdag bare var tull :)

  

Conkey: Du har kjøpt mange gode produkter, bruk dem opp før du kjøper noe nytt, ellers blir de bare stående og da har du strengt tatt kastet penger ut vinduet. S17+ er et knallbra produkt selv om det støver noe under bruk - fukt pad før og under polering, så forsvinner 90% av støvet, men du beholder cut og finish. Når flasken er tom kjøper du S20. :)

 

...og du trenger strengt tatt ikke to bøtter heller. Da det er sagt, kjøper du en Biltemabøtte er det ikke store utgiften, men to bøtter til 300 kroner stykket... just sayin'. Jeg har brukt en enkelt bøtte de siste par årene og har faktisk klart å rote vekk den ene... tror kanskje jeg solgte den siden jeg ikke helt så behovet. En dedikert bøtte og vaskeutstyr til felger kan være lurt, sånn for å ha full kontroll på hva som skal hvor, men da synes jeg hvertfall det holder med en Biltemabøtte.

Ser klart ditt poeng med bøtten. Er ikke veldig fornøyd med den jeg nå har (billig fra bilpleiekongen) men kan hende andre har samme problem med gritguard som ligger løst i bunn. Har faktisk "veltet" nedi bøtten et par ganger... Men det kjøpet kommer litt ned på listen.

Jeg har luksuslakken Panther black (ford) som jeg allerede under lette forsøk ser blir som bremykt i solen etter kort tid selv med lite press. Men har løst det ved å la panel bli helt kalde før jeg buffer. Men kjenner en viss uro over å kjøre så mye som enkelte rds krever. Kanskje for enkelt å tro at s20 løser alle mine bekymringer? Har jo ellers også Pf 2500 som jeg likte godt å bruke.

Takk for innspill Christer - alt tas imot med stor takknemlighet, er ennå godt fersk.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

For å få grit guarden tilpasset ligge i ro, få tak i noe tykk gummislange, del den opp i passende biter og bolt delene fast rundt endene av guarden. Hgnubel gjorde det på den jeg fikk av ham, og den gg'en må jeg slite ut av bøtten. Gull!

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Jeg har MYE slange som skal vekk. Tips til myk og god slange som ikke koster skjorta? Lei av sånn grønn, stiv jævel..

  • DCN Poeng 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

hgnubel brukte noe som kan minne om gummirør... veggene er tykke og med armering, men vanlig hageslange funker sikkert også hvis du legger på flere lag. Jeg har ikke bøtten min her nå (hos mor) og det er uansett for sent, men siden jeg må hente resten av vaskeriet mitt i morgen kan jeg ta et bilde av patenten da.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel brukte noe som kan minne om gummirør... veggene er tykke og med armering,

Tror det var ca 20mm kjølevanns-slange (fra TESS, men Biltema er sikkert like greit). Snittet den på langs og la to lag på hver av de fire "støttefinnene" under gritguard-risten. Ser skikkelig jalla ut :)

Måtte ha armering fordi de skulle bores hull i, skrus fast i gritguarden, og holde noen år.

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde? Dette skal prøves

 

Ellers fått litt lys produkt siste dagene

 

Om alternativ til Rupes sin swirlfinder skal denne prøves

DSC_0211_zpsyrn9wqtn.jpg

 

Finner jo litt på pianolakken..

DSC_0210_zpscobuvxen.jpg

 

Kromjuvelen kom i hus i dag. Metallhalogen - Meget nøgd :thumbup:

 

DSC_0215_zpsicse0uly.jpg

 

DSC_0217_zpsm6yhosd3.jpg

Endret av Conkey

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ikke noe bilde, dessverre... tiden strekker ikke til å få gjort en brøkdel av alt jeg burde fått gjort, så jeg har egentlig resignert. Jeg tar bilde når jeg tar det og så poster jeg det her ved anledning, tror jeg vi får si :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...