Gå til innhold

Vaske bort olje


AppelsinSkall

Recommended Posts

AppelsinSkall

Hallo,

 

Har belegningsstein å gården og etter diverse mekaniske "utskeielser" har de blitt ganske stygge av olje.

Noen som har forslag til produkt som kan løse opp oljen, så den kan spyles bort?

 

Mvh

Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har belegningsstein av betong og det har fungert gull med diverse motorvask og avfettinger, og litt sagmugg oppå som jeg bare har trøkka nedi når det løsner og deretter og sopt opp.

Jeg har begrenset meg til drypp fra diverse biler på besøk og en og annen fylling fra kanner som har gått skeis, men uten at jeg har gjort forsøk på større områder selv så gir det "i mitt hode" veldig mye mening å forsøke å suge det til seg når det løsner fremfor å gni det videre utover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Asfalt er butyl, ikke olje. Greit nok, butyl er oljebasert, men det er mer gummi enn olje, så Surfex spiser ikke den helt med det første. Gummipakninger rundt vinduer er også oljeprodukter...

 

Prickbort er derimot glad i asfalt...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips jeg fikk når jeg la belegningsstein er å bruke stein laget av brent leire istedenfor betongstein. Det er et dødt materiale som ikke suger til seg olje eller kjemikalier. De er også mye mer slitesterke. Selv ikke flere års kjøring med piggdekk har laget merker i disse.

 

Disse steinene la jeg http://www.grasrota.net/produkter/nordstein/tegl/marktegl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...