Gå til innhold

Hjelp til fjerning av skjolder?


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Jeg er/har vert en ganske så ihugga detailer for en tid tilbake men nå står jeg fast. Jeg skulle som vanlig vaske motorsykkelen (noe jeg så klart har gjort MANGE ganger før) men denne gangen brukte jeg en annen avfetting, nemlig Grime Reaper utvannet 1:5. (Har brukt Surfes HD før)

 

Jeg sprayet på Grime Reaper, lot den sto noen minutter og spylte av med høytrykk. Hele sykkelen under salen fikk en dose Grime Reaper 1:5.

 

Når jeg spylte av så kom det slike skjolder på motordekslene (Se bilde under):

Disse skjoldene får jeg ikke bort med håndrubbing/avfetting eller vask i det hele tatt og jeg har ikke mulighet til å bruke maskin, da jeg ikke kommer til over alt. Har heller ikke prøvd.

skjolder.jpg

 

Skjoldene synes ikke veldig godt på bildet, men i solskinn så synes dem veldig godt. Jeg får skjult dem litt når jeg sprayer på WD40 og tørker av med klut, men dem blir bare skjult, ikke fjernet.

 

Er det noen her som har noen lettvint løsning som fjerner dette, eller som kan fjerne dette for meg mot betaling?

 

Det er KUN motordekslene som har fått skjolder. Verken plast eller andre metalldeler ser slik ut....

 

 

 

 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Har du prøvd ny runde med samme produkt? Likt løser ofte likt.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Kommer aldri til å prøve Grime Reaper igjen etter at jeg fikk slike skjolder. Det er ikke sikkert det er produktet sin feil, men kan heller ikke se hva for noe galt jeg kan ha gjort her...

 

Det rare er at det er KUN disse motordekslene som har fått skjolder. Jeg hadde kjørt den varm før jeg sprayet på avfetting, men jeg hadde latt den stå i 20 minutter å kjøle seg ned. Dekslene var da ikke varmere enn det man kan kalle "pisslunka". Produktet fikk ikke tørke inn før det ble avspylt.

 

Men det viktigste for meg er å få dem fjernet og jeg tar gjerne i mot hjelp. Man får sikkert fjernet det med maskin og rubbing, men det krever at man har en maskin som gjør at man kommer til med liten pad.

 

Det er kun tre deksler som har blitt slik så det er en grei skuring hvis man bare kommer til.

 

Som sagt, så er jeg villig til å betale for dette og jeg er for tiden hjemmeværende så kan dukke opp når som helst hvor som helst, så lenge avstanden ikke er for lang. Jeg bor i Fredrikstad og kan lett kjøre noen mil.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Grime Reaper lager slike merker hvis den legges på varme flater eller får tørke.

 

Dynk med mer Grime Reaper og tørk med klut mens det er vått og skyll umiddelbart, så skal det gå vekk. Hvis det fremdeles er noe igjen kan du gå over med en kjemisk lakkrens som Duragloss eller Meguiar's Deep Crystal Shine eller hva de heter.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Jeg har Duragloss 101 Polish and Cleaner i tillegg til en del Rupes og Menzerna + Rupes Bigfoot Mini. Bor i Rygge. Bare å stikke innom en dag hvis du skal ut å lufte sykkelen.

Mvh. Vidar.

Endret av Splendid
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ahh...takk. Skal prøve dette i morgen :)

Kan du gi meg en direkte link til de lakkrensene du nevner er du snill? :wub:

 

Duragloss 101: http://www.blankbil.no/products/duragloss-101-polish-and-cleaner

 

Meguiar's Deep Crystal Step 1: http://bilxtra.no/meguiars-deep-crystal-paint-cleaner(kjøpes i BilXtra-butikk).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh...takk. Skal prøve dette i morgen :)

Kan du gi meg en direkte link til de lakkrensene du nevner er du snill? :wub:

 

Ser du skriver håndrubbing i første post, hvis du mener at du har brukt proffpolish med slipemidler for hånd, vil ikke disse "forbrukerproduktene" du blir tipset om være noe bedre. Regner med du har stående noe maskinpolish du kan prøve for hånd hvis du ikke allerede har prøvd det, gjerne noe grovt (rubbing).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Takker for svar folkens :)

Men den nevr dull er jo for chrome....?

Kan jeg stikke innom deg i morgen splendid?

Sender du meg tidspunkt når det passer og adressen din på PM så tar jeg meg en tur. Jeg er hjemme i morgen så jeg kan hele dagen. Helst så tidlig som mulig for min del, men det går fint senere på dagen også :)

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Da er jeg hjemme igjen etter et hyggelig besøk hos Splendid :)

 

Resultatet ble fantastiskt og alle skjolder ble borte. Tusen hjertelig takk for hjelpen nok en gang Splendid! Det satt jeg virkelig pris på! :)

 

Vi kom vel mer eller mindre frem til at problemet var at det var et tynt lag med WD40 som hadde reagert med Grime Reaper og at det var slik skjoldene hadde oppstått. Han måtte vertfall på med maskin og rubbing for å få det bort. Det ble vertfall VELDIG bra. Han slang også på litt Autobahn til slutt :)

 

Du får forklare litt mer om hva du brukte og evt. fremgangsmåte selv Splendid. Du tok vel ett par bilder av doningen også? :)

 

Igjen... takk for hjelpen!

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen etter et hyggelig besøk hos Splendid :)

 

Resultatet ble fantastiskt og alle skjolder ble borte. Tusen hjertelig takk for hjelpen nok en gang Splendid! Det satt jeg virkelig pris på! :)

 

Vi kom vel mer eller mindre frem til at problemet var at det var et tynt lag med WD40 som hadde reagert med Grime Reaper og at det var slik skjoldene hadde oppstått. Han måtte vertfall på med maskin og rubbing for å få det bort. Det ble vertfall VELDIG bra. Han slang også på litt Autobahn til slutt :)

 

Du får forklare litt mer om hva du brukte og evt. fremgangsmåte selv Splendid. Du tok vel ett par bilder av doningen også? :)

 

Igjen... takk for hjelpen!

 

Bare hyggelig!

Tror WD40 på lakk som blir utsatt for varme kombinert med nevnte såpe/avfetting tullet det til og etterlot en litt seig og skjoldete hinne. Duragloss 101 hadde ikke sjans i dette tilfellet. To kjappe runder med Rupes Keramik Gloss og den mykeste paden jeg har, på Bigfoot Mini, samt IPA-wipedown fjernet ugangnen. Avsluttet med Swissvax Autobahn og håper det gir et varig resultat.

Som vanlig glemte jeg før/etter-bilder, men hvis du ser veldig nøye etter på bildet, og legger godviljen til, kan resultatet skimtes på bildet. Var egentlig det tøffe stuket på sykkelen som var grunnen til at jeg i det hele tatt tok bilde.

Kos deg videre i sommer på fin-fin sykkel! :)

 

WP_20150410_11_44_29_Pro2_zpsxaxbse8t.jp

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...