Gå til innhold

microfiber biltema


BjørnT

Recommended Posts

bilmagikeren

Har prøvd de brune når jeg har rubbet SS lakk( rød El hvit hi-ace f.eks) p.g.a lakken setter seg i klutene og ødelegger de spør du meg.

Så derfor har jeg "spart" "go-klutene" og brukt biltema. Nå var ikke de klutene mine og vet ikke hvordan de er etter vask. Men overasket over at de er rimelig greie nye..

De andre microfiberene hos biltema ville jeg styrt unna! :-D

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Biltemakluter er helt OK til motorrom, glass, interiør og ulakkerte flater.

 

Noen av dem er faktisk av såpass bra kvalitet at jeg våger meg til å buffe polish med dem, men stort sett blir de bare brukt til skitne jobber.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd de brune når jeg har rubbet SS lakk( rød El hvit hi-ace f.eks) p.g.a lakken setter seg i klutene og ødelegger de spør du meg.

 

 

Hva mener du egentlig er forskjellen mellom ss lakk og klarlakk bortsett fra at ss lakk synes bedre i kluter og puter?

 

Jeg spør fordi jeg har polert en del ss lakk å jeg har både puter og microfiber som har vært brukt til det formålet, enkelte så gammel som 7-8 år, og de er fortsatt fullt brukende selv om de er noe missfarget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Ja du kan fint bruke kluter og pads i lange tider.. Er mest farge osv som gjør at de blir "ødelagt " for min del.så har egne kluter/pads til SS lakk og hver farge.

Jeg mener SS lakk "slipper" lettere og man får (iallefall opplever jeg) å få mer lakk i pad/klut når man rubber. Jeg har ikke målt dette,men slik er mine erfaringer rundt temaet.. :-)

Er jo selvfølgelig ikke ødelagt i ordets rette forstand, men jeg synes det er greit å være så "renslig " som mulig, om du skjønner hva jeg mener :-)

Endret av bilmagikeren

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Jeg syns biltema klutene er helt kurrante. Glasskluten er veldig god syns jeg, bruker den mye på felger(og glass) når jeg tar på lakkrens før påføring av LSP :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener SS lakk "slipper" lettere og man får (iallefall opplever jeg) å få mer lakk i pad/klut når man rubber. Jeg har ikke målt dette,men slik er mine erfaringer rundt temaet.. :-)

 

 

 

Det er selvfølgelig mulig, jeg skjønner bare ikke hvordan man skal kunne konkludere med noe siden man kun ser ss lakken og ikke klarlakken. Så jeg tror det er psykisk pga avfarging, spesielt siden mye av ss lakken er hard å korrigere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Mulig jeg tar feil, jeg har som sagt ikke noe målinger på dette.. Men at SS lakk er hardere enn klarlakk er jeg ikke enig i. Iallefall ikke som en "regel" hi-ace,connect,transit, egentlig de fleste varebiler utenom wv som er litt hardere.

Selfølgelig er Japse klarlakk myk, men tyske/svenske og til dels amerikanske biler vil jeg si har forholdsvis hard lakk..

Men igjen, mulig jeg tar feil og jeg sitter ikke på noe fasit :-)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Klykken

Oi, se der ja. SÅ jo riktig ut. Skal testes. Billig og bra (samt lett tilgjengelig) liker vi!  :ph34r:  :P

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

85/15 polyester/polyamid virker noe grovt...

 

Klutene jeg bruker har 70/30-blanding, grovklutene har 80/20. Men kjør på :)


Oi, se der ja. SÅ jo riktig ut. Skal testes. Billig og bra (samt lett tilgjengelig) liker vi!  :ph34r:  :P

 

30 kroner for en klut er i grenseland, hvertfall når kvaliteten er uviss. Det finnes jo velprøvde og billigere alternativer allerede.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er jeg usikker på, men jeg unngår 40x60-kluter siden jeg synes det er en tåpelig størrelse. 40x40 er ideelt (for meg), 30x30 blir for smått igjen. 50x50 kunne funket; 60x60 blir for stort (halvveis til tørkehåndkle).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Synes ikke 30kr er dyrt. Finner jo ikke tørkehåndkle til bil for den prisen, så hvis denne har OK oppsugningsevne og er skånsom nok så er det jo null stress.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...