Gå til innhold

Vårpussen er i gang!


RuneV

Recommended Posts

I dag visste gradestokken 12 grader, så jeg dro ut bilen for å påbegynne vårpussen.

Har ingen bilder av bilen før vask, ettersom den har blitt vasket annenhver dag de siste ukene, og det er vanskelig å si noe forskjell på bildene.

IMG_2046.jpg

Av en eller annen grunn blir det innerste lyktene veldig fort matte, så dette måtte det gjøres noe med. Her ferdig maskert opp.

IMG_2044.jpg

Dagens våpen

IMG_2047.jpg

Og sånn ble det, er ikke helt tøff med roterende enda, så jeg kan få det enda litt bedre, trenger bare litt mere erfaring.

IMG_2049.jpg

Vasket over rutene med Meguiars glassrens, og påførte ProVision Rain Reppellent (et glimrende produkt med utrolig lang holdbarhet). I tillegg har jeg smurt dekkfornyer på dekkene.

IMG_2050.jpg

Det var nok for i dag, bilen ble avfettet med prickbort, vasket med CG Citrus Wash & Gloss, ARO 1:10 ble brukt for å vaske med SV pensel rundt logoer, bensinpåfylling og slike steder. Til slutt ble bilen tørket over med MF og MG Speed Detailer. Nå står den i garasjen, og jeg håper jeg får tid til å kjøre over med S3+ og S30 imorgen, også Pinnacle Signature Series II.

Den voksen ble lagt på en liten seksjon av panseret for et par uker siden.

th_Film.jpg

Endret av RuneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titansilber :)

Er endel kosmetisk med den, med blant annet ekstremt mye steinsprut på panseret. Blir nok å lakkere opp det ila sommeren.

Har også en ny tåkelykt liggende, den skal byttes i morgen :)

Gleder meg til få av de fæle kantkjørte vinterfelgene, og over på 18" M5 felger til sommeren :D

Endret av RuneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og over på 18" M5 felger til sommeren :D

Er vel plass til 20" på den der? :|

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ser bra ut Rune... Trodde bilen din var mørkere jeg, den var ihvertfall det når du hentet steameren her i Moss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut Rune... Trodde bilen din var mørkere jeg, den var ihvertfall det når du hentet steameren her i Moss :P

Ja, da hadde jeg på en LSP fra SV (Statens Vegvesen) som gir en mye mørkere "glans". :)

Endret av RuneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ha ha... Statens Vegvesen...

Bilen ser i allefall bra ut på bildene her....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn blir det innerste lyktene veldig fort matte, så dette måtte det gjøres noe med. Her ferdig maskert opp.

Den ene lykta var matt på min også når jeg kjøpte den. Har du noen teori hva som gjør dette?

Tror det skal gå, men jeg vil jo ha litt kjøreegenskaper også ettersom jeg bor på landet :)

Kjører selv på 19" ikke noe problem det, lell om jeg bor på landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig støvet og dritten som gjør de matte!

Rart at det kun er de indre som får det.

p8u2vqegb5aomg9h64wo.jpg

ny lykt

bpj8sovckrsr65mmja3d.jpg

Beklager at jeg kaprer tråden din....

Endret av Citrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...