Gå til innhold

Billig poleringsmaskin


Fredrikaro

Recommended Posts

Fredrikaro

Hei! Jeg har veldig lyst til å prøve meg litt fram på poleringsbiten, men besitter ikke økonomien til å kjøpe en dyr fancy maskin. Noen som har noen anbefalinger? Eventuelt noen som skal selge i nærheten av Oslo/drammensområde?

Setter pris på alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Das6 pro og menzerna pakke fra bilnerden er billig og bra. Spørsmålet er om du har det som trengs for å få vasket ned bilen i forkant?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikaro

Ja, det var det da. Har noen få produkter fra autoglym (typen bilshampo og interiørprodukter). Prick bort er en fast del av arsenalet, men det er vel stort sett det. Jobber hos en bilforhandler, så har tilgang til selvvask med HT og ymse vaskeprodukter der også. Men utifra hva jeg har lest i forskjellige forumer her inne, så har jeg langt ifra alt som trengs. Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Autoglym er da kurrant det. Du trenger en alkalisk avfetting som du muligens har tilgjengelig? Og en metallpartikkelfjerner og clay :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Jeg kjøpte North Detailing PDA-15 og Menzerna pakke fra bilnerden. Meget godt fornøyd:) 

Kjøpte også Surfex HD. IronX og clay blir kjøpr snarest :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikaro

Ja, det er en form for avfetting på jobb, hvilken type det er vet jeg ikke, men den fungerer relativt bra vil jeg si. Men må hvertfall få kjøpt inn clay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Som sagt over her; Das 6 Pro eller North Detailing PDA-15 er nok de beste maskinene med tanke på bang for the bucks :)

 

Titter du litt på forumet finner du masse tips til/lister over hva som kan/bør være en del av arsenalet. Lykke til!

  • DCN Poeng 1

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeejayTID

3-4 tusen går det fort på første bestilling, men da har du som regel noe å gå på. 

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på rupes 15 og 21 er hvor stort utkast de har. Rupes mini er ofte en spotmaskin til steder hvor man ikke kommer til med stor maskin/pad. 

Ta en titt på denne videoen. Så får du en forklaring: 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte billig poleringsmakin på Bildeler.no og maskinen heter CarWise og er på 1200W Reguleres fra 600 til 3000 omdreininger og har en pute på 180mm. Maskinen er passe tung slik at du slipper legge ekstra vekt når du polerer. Kan bli litt heftig med 180mm pute når du skal polere i litt trengere områder så jeg bytta den ut med 120mm skive og ble mye bedre å bruke da. Leveres med 2 håndtak som er demonterbar, en lik vinkelsliper og et håndtak som går rundt maskinen slik at den blir lettere å håndtere.

Har brukt denne siden i høst og er veldig godt fornøyd med denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså; for mange av oss som polerer en bil en gang i året så holder det lenge med en litt klumpete, tung maskin med ikke helt trinnløs turtallsregulering. For fantastene som gjerne polerer mange biler i året, opptil flere ganger ser jeg behovet.

Så spørsmålet i denne tråden er om det ikke finnes noe brukbart til under tusenlappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

DA maskinen til bilxtra koster rett under tusenlappen og fungerer greit til typen "en gang i året jobb"

Men DAS 6 koster vel bare 1300kr? Og er vel betraktelig bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Dårlig kvalitet på Carwise DA fra Bilxtra og Mekonomen, synes jeg. Etter å ha "brukt opp" 2 stk. fikk jeg pengene tilbake. Slark i opplagring på begge etter ca. 2 biler hver og hjulet til hastighetkontrollen levde sitt eget liv på en av de pga. vibrasjonene. Legg til en 500-lapp og kjøp noe annet hvis du vil ha en billig maskin er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Selv om man bare polerer sin egen bil blir det fort til at man tar mors og fars bil også, og så kommer plutselig en kompis rekende og så har man det gående.

 

Jeg sier ikke at man skal investere i Flex/Festool/Rupes-maskiner med en gang, men å spare på utstyr som er kritisk og sentralt i en jobb ved å kjøpe det billigste man får tak i, det vil bare føre til frustrasjon og i verste fall erstatningsansvar.

 

For eksempel selger Bilnerden både Metabo og Rupes roterende poleringsmaskiner. De koster 2800-ish kroner, men er begge gode maskiner som er mange hakk over CarWise-maskinene.

 

Det er alltid en grunn til at ting er billige, og som regel er det kvaliteten det har gått ut over.


Ikke et brennende ønske om å gi verden et høykvalitetsprodukt til en lav pris.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...