Gå til innhold

Marius sin foto tråd


mar1us

Recommended Posts

For de som ikke har sett noe fra meg før så heter jeg Marius, bor rett utenfor oslo (lillestrøm, hvis vi skal være pirkete) og har drivd en stund med biler. Gjennom og fotografere egene prosjekter så har det vokst frem en liten foto hobby også.

En liten smakebit:

lambo03.jpg

skyline.jpg

cossie01.jpg

avensis.jpg

Resten kan sees på min side http://www.mariusaasheim.com

Håper jeg kommer over flere som vil ha bilder av sin bil i sommer, så det kan komme en del nye bidrag til denne tråden etter hvert. For de som skulle være intresserte så er det bare og sende meg en PM eller en e-post (LESERPOST@HOTMAIL.COM) så får vi enten bli enige, eller uenige :) Det er helt gratis og kun en hobby. Det begrenser seg til at jeg ikke kan reise gratis over hele norge, og jeg fotografer kun det jeg finner intressangt selv (siden jeg faktisk gjør det gratis...)

Har du en bil du vil ha fotografert så er det i vertfall bare og spørre. Det værste som kan skje er at du får ett nei, og det er noe alle tåler ;)

Endret av mar1us
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange flotte bilder, bra motiver..

Bruker du hdr på alle bildene dine?

Bruker ikke HDR. Det her krever en del jobb i photoshop, ikke bare sitte og justere noen slidere frem og tilbake i noe HDR program. Lar det være til de som ikke har peil på redigering :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fulgt med på bildene dine i lang tid og er utrolig imponert... Du er mer enn hjertelig velkommen til DCN! :D

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Admins
truhaa

Så bra ut dette her ja...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke HDR. Det her krever en del jobb i photoshop, ikke bare sitte og justere noen slidere frem og tilbake i noe HDR program. Lar det være til de som ikke har peil på redigering :P

Prøver du å si noe her eller? Dritbra å være frekk på ditt 4. innlegg på forumet, gratulerer!

Lyser HDR fra manger av bildene dine, på laaang vei.

Ikke si at slidere er for noobs, det er bare teit.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biledene ser da ut til å være behandlet slik at enkelte deler av bildet har HDR. Så her har det vel gått med litt tid på tweaking av nivåer osv. Flotte bilder da, og ikke minst flott redigert B)

Enig med Kazzper, siste bildet var heftig. Og det ford-bildet, var som hentet ut fra et promobilde.

Endret av Eirik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa
Prøver du å si noe her eller? Dritbra å være frekk på ditt 4. innlegg på forumet, gratulerer!

Lyser HDR fra manger av bildene dine, på laaang vei.

Ikke si at slidere er for noobs, det er bare teit.

Frekk skal en ikke være ved enten 4 innlegg eller 400 uansett...

er hans mening, sikkert noe spissformulert.

bare så dette ikke drar seg ut..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen
Frekk skal en ikke være ved enten 4 innlegg eller 400 uansett...

er hans mening, sikkert noe spissformulert.

bare så dette ikke drar seg ut..

Jeg også tok den litt "kvasst", men vil han ikke avsløre sin hemmelige magi, så får det være. Men ja, kunne kanskje formulert seg annerledes.

Pene bilder! A little too much på mange av de, men samtidig så er også mange av de sinnsykt kule, så thumbsup fra meg! :)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalusi er en uting ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kan si meg enig i at innlegget var litt kvast som Whiplash sier...

Jeg er ikke flink til å ta bilder og heller ikke misunnelig...

Han mener jo tydeligvis da at Slemreke heller ikke er flink til å ta bilder..... Siden han har mikset med noe HDR fra kurset b.l.a....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok ingen ting med sjalusi eller misunnelse å si her, men holdninger.. Greit nok at å lage et hdr bilde i photomatix eller lignende er bare å dra i noen sliders, men det kan være en veldig liten del av en helhetlig redigering. Selv om man gjør et bilde til hdr, så betyr ikke det at når man har merga sammen noen bilder så er det ferdig. Man har utallig med muligheter om man drar dette videre i PS. En hdr-merge kan brukes til utrolig mye ved videre redigering.. faktisk så lite som en oppskarping av orginalbildet. Når Virtual da spør om han har brukt hdr i bildene sine, og får dette svaret : "Bruker ikke HDR. Det her krever en del jobb i photoshop, ikke bare sitte og justere noen slidere frem og tilbake i noe HDR program. Lar det være til de som ikke har peil på redigering" så synes jeg det er et utrolig nedverdigende svar, da man tydeligvis ikke ser mulighetene ved å bruke flere metoder og programmer til å oppnå et spesielt resultat. Godt mulig det ikke var ment sånn, men jeg personlig synes måten han svarte Virtual på var utrolig ovenifra og ned.

[color=#FF0000][url="http://www.redrabbits.com"]www.redrabbits.com[/url][/color]
--------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du å si noe her eller? Dritbra å være frekk på ditt 4. innlegg på forumet, gratulerer!

Lyser HDR fra manger av bildene dine, på laaang vei.

Ikke si at slidere er for noobs, det er bare teit.

Sitter og leser igjennom det som er skrevet, og ser at det er noen her som legger mye i ting som ikke er ment på den måten de tror i det hele tatt.

Først av alt: HDR er ikke noe mer enn og ta noen eksponeringer inn i photomatix (eller lignende program) og røre noen slidere frem og tilbake. Det krever absolutt INGENTING av de som gjør det, borsett fra evnen til og ta forskjellige eksponeringer med kamera og røre litt på pc musa. Derfor så sier jeg at HDR er for absolutt nybegynnere som trenger en billig "wow" faktor over bildene sine, for de kan ikke ordentlig redigering. Det er min mening, da jeg ikke kan på noen måte se hvordan det og røre en slider frem og tilbake kan kalles og ha noen som helst evne.

Som det blir sagt her kan HDR være en av mange elementer/effekter/deler på vei til slutt resultatet, men da er vi inne på det at man må ha noen evner utover det og lage ett HDR bilde. Da er vi inne på redigering, som krever litt av brukeren. Men det var ikke dette det ble spurt om: det ble spurt om HDR spesifikt - og det krever ingenting av den som lager det. Og da mener jeg som nevnt ovenfor: standard HDR kun kjørt igjennom f.eks photomatix.

Så ser jeg at "virtual" her tydligvis føler seg truffet av kritikken og må slenge litt med leppa for og føle seg bedre. Det er bra det, og slenge med leppa til meg på mitt 4 innlegg? :lol: (for og understreke: jeg tuller nå) Du kan trøste deg med at det var ikke ment til noen spesielle, men min generelle mening om HDR. Hvis du syns det "lyser HDR" fra mange av bildene mine så får du for all del gjøre det. Meninger har vi alle lov til og ha.

Da håper jeg det klarer opp lufta for de som missforstod innlegget totalt.

Endret av mar1us
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...