Gå til innhold

Fusso 5mnd etter.


torgeirb

Recommended Posts

torgeirb

Kjøpte meg en BMW E39 touring for 5 mnd siden. Har drevet mye med hus og garasje så bilen har enda ikke fått seg noe annen pleie en vask, clay og fusso.

Bilen har hatt et langt liv i maskinvask så lakken er slitt, men jeg tenkte bare å gi den litt fusso for å hjelpe den igjennom vintern. Bilen skal få seg en skikkelig shine iløpet av våren.

Den har iløpet av vintern fått seg 4 DCN style vasker og mange avspylinger i selvvask for å få vekk salt og annet dritt.

Her kommer noen bilder av en møkkete bil. Fortsatt vannavvisende

post-9247-0-77114000-1425803835_thumb.jp

post-9247-0-01488400-1425803837_thumb.jp

post-9247-0-99132200-1425803837_thumb.jp

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Gjorde samme testen og vasket konebilen i går, med samme resultat - uten noe ekstra! La SV Shield på tak og den var langt i fra god!

Endret av The Punisher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torgeirb

Brukt noe booster eller quick detailer av noe slag?

Hvis ikke så ser dette imponerende ut!

Har ikke brukt QD. Bilen på bilde er ikke vasket eller spylt på 14 dager og har kjørt 50 mil siden da.

Er veldig imponert av fussoen og har ikke sett tegn til skjolder etter vask som jeg ser noen har nevnt.

Er vel en sjanse for at dybden i lakken ikke er like god som dyrere alternativ, men som beskyttelse mot en vinter full av salt så har ikke jeg vært bort i et bedre produkt.

Liker godt at de billige produktene ikke må være de dårligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Da blir det innkjøp av Fusso!

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torgeirb

Det der er ganske drøyt for å ha kjørt 50 mil i det jeg antar er saltlake på vinteren? :) Kanskje jeg må ha meg enda en voks likevel..

Kjørte litt rundt i trønderlag på saltede veier og levanger-molde etter siste vask. Ser fremdeles sånn ut. Mulig at den ser litt renere ut siden det regnet, men fussoen beader å sheeter vann like godt.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hmm kanskje jeg må teste fussoen min snart

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Jeg har hatt Fusso på den ene bilen min i overkant av 4 mnd, og den ser helt lik ut.

Bilen blir dog ikke brukt like mye som trådstarter sin, men jeg er imponert over den uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine biler mistet litt beading på nedre halvdel av dørene begge sider.

Nå kjøres den enefra Oslo-syd til Sandvika daglig og den andre Oslo-syd til Moss og vaskes ukentlig. Fått smake prickbort ganske ofte i vinter. Av de voksene jeg hat testet så har fussoen holdt best.

La ett nytt strøk i forrige uke og la den rett på våt bil pga at jeg har lest at det funker og hadde lyst til å teste.

Beader veldig bra igjen nå, så det funket greit å gjøre det, så får vi se på holdbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Min Fusso har også ligget på bilen min i 5 måneder og 8 dager. Beader som bare det enda. Jeg har kjørt ca. 100 mil i et vanvittig salt-bad.

Nede ser du jo selvfølgelig at det begynner å tære på beskyttelsen, men etter en ordentlig vask, ser du at det fortsatt ligger på der også.

Jeg har ikke hatt noen QD - utenom at bilen er kjørt igjennom børsteløs program 2 - 3 ganger. Ellers er den spylt av mange ganger ellers både hjemme og i selvvask. Da er det alltid Surfex HD 1:40 og Prickbort i ny og ned. :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Fusso må jeg prøve skjønner jeg :)

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
TobiasW

Har og veldig gode opplevelser med Fusso's holdbarhet :) Jeg har sammenlignet den med 8 andre LSP på panseret mitt og da ser jeg klart at Fusso ser annerledes ut, og kan bli skjoldete sammenlignet med de andre. 

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
RubberDuck

7 måneder med Fusso i disse dager. BIlen er kun vasket i løpet av vinteren (ca 1 gang per mnd) med PB/HD/håndvask/tørk og ingen QD eller lignende er brukt: Vanndråpene er fortsatt stramme og fine, og skvetter av ved 50-60 km/t. Jeg er svært fornøyd!

Tar man prisen med i regnestykket er det en no brainer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har også brukt Fusso på mine Volvoer, meget fornøyd jeg også. Ga seg riktignok nederst på dørene etter noen måneder men det er ikke så rart.

 

Er det noe tips til påføring av Fusso? Hvor lenge bør det herde (eller hva det nå heter) før buffing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...