Gå til innhold

50/50 Etter 2 minutter.


AreJJ

Recommended Posts

Det gjorde seg!

Hva er det som gjør at speilene fort blir så mye blassere i lakken enn resten av bilen? F.eks frontfangeren. Er jo samme lakk og klarlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Hele bilen slik?

Ikke langt ifra. Fikk umiddelbar effekt bare poleringsputen traff lakken. Dårlig lys og bare telefon viser ikke alt. Her er iallfall ett til bildet.post-4215-0-74083300-1425742627_thumb.jp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen tilhører en kompis som har spurt om jeg ikke ville gjøre en polering for han. Har ikke hatt lyst da han ikke har forståelse for hva vi driver med her på DCN. Han omtaler hobbyen min som vaskegreier. Var superfornøyd den lille måneden han fikk ha bilen etter jeg var ferdig, men da fikk han totalhavari på motoren. Regningen kom på 64000 etter han hadde pruter litt. Noe med insprøytningen som hadde kollapset. Jobben var for meg ikke forgjeves da det var utrolig gøy å forvandle noe fra matt grå/blå til blank mørkeblå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Var superfornøyd den lille måneden han fikk ha bilen etter jeg var ferdig, men da fikk han totalhavari på motoren. Regningen kom på 64000 etter han hadde pruter litt. Noe med insprøytningen som hadde kollapset.

Slik går det når man velger BMW som taxi :rofl1:

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen hadde gått 257 000 som taxi til kompisen kjøpte den. Da var det byttet bærearmer, automatkasse og diverse foringer. Tror nok hans motvilje til sette bilen på service ( les: bytte olje og filter) er noe av årsaken til havariet. Noen tror jo at det ikke er så nøye med gamle biler:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Såpass ja, haha :) Regelmessig utvendig vedlikehold og oljeskift ved korrekte intervaller er vel det beste og enkleste man kan gjøre for et lykkelig bilhold :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja, haha :) Regelmessig utvendig vedlikehold og oljeskift ved korrekte intervaller er vel det beste og enkleste man kan gjøre for et lykkelig bilhold :)

Det kan du bite deg nesen på. Bytter olje på begge bilene mine hver 15000 eller en gang i året. Ikke noe long life her i gården. Koster litt på Caravellen med 7 liter olje men det er verdt det. Nesten garantert at en ikke får havari når en samtidig tar motorrens ved hver hovedservice. Koser ellers med de så ofte så mulig:-))
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Bytte av olje og filter tar en halvtime og sikrer at bilen ikke tar selvmord helt plutselig... skjønner seriøst ikke at folk driter i sånt.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp Christer. Er generelt opprørt over at folk generelt ikke bryr seg. Hus dyrt, hytte dyrt og bil veldig dyrt. Ta vare på det som koster. PS Christer, flytter til Os om ikke så lenge og da må det være bra tetthet av DCN gutter i den lille kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ja, det er jo hvertfall 4 noenlunde aktive her allerede... :)

Forresten, var det din Caravelle vi hadde gnikketreff på hos Christoffer for noen år siden?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo hvertfall 4 noenlunde aktive her allerede... :)

Forresten, var det din Caravelle vi hadde gnikketreff på hos Christoffer for noen år siden?

Det var det. Halve bilen er opplakkert siden den gang. Dette var vel i 2012 om jeg ikke husker feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ja, jeg tror det var rundt da... fant noen bilder på et minnekort med en Caravelle og masse folk jeg ikke har sett på lenge for et par uker siden. :)

Må få laget en slags S&S av dem en gang jeg har tid.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...