Gå til innhold

Produkt for å gjøre gummimatter mindre glatt?


O1e

Recommended Posts

Hei!

Har søkt og lest litt rundt behandling av gummimatter, men de fleste trådene gjelder for å få glans i de.

I varerommet på Transporteren er det en original gummimatte som fungerer som skøytebane til alt som blir plassert baki. Til og med bestemor hadde klart å omrokkert alt baki der under kjøring. Utseendet er ikke det aller viktigste her, så finnes det noe produkt for å gjøre dem mindre glatt? Noe som kanskje gjør den litt "klissete" uten å legge igjen merker. Tips? :)

Endret av O1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke Stoner carpet cleaner på gummimattene i både golfen og caravellen. Sprayer på og børster med interiørbørste. Fjerner så overskyetende med microfiberduk. Detter er jo selvtørkende skum og rengjør bra med ett resultat som gir "tørre" matter. Bruker det nettopp for å unngå blanke glatte flater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanke uoriginale bagasjeromsmatter er ofte plast, originale matter er gjerne gummi. Kjøp ny matte eller prøv med plastidip eller antiskliteip :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utstyrslista står det gummi, og den er ca. 20mm tykk og myk. Så er nok gummi. Kan jo hende at den er behandlet med noe som gjør den glattere enn den normalt skal være.

AreJJ: Ser dette er for tekstil, men den fungerer på gummi også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utstyrslista står det gummi, og den er ca. 20mm tykk og myk. Så er nok gummi. Kan jo hende at den er behandlet med noe som gjør den glattere enn den normalt skal være.

AreJJ: Ser dette er for tekstil, men den fungerer på gummi også da?

Tok egentlig det jeg hadde for handen på en jobb jeg gjorde og fant ut at det var en kjapp metode å få rene matter i en fei. Uten bruk av vann og ett resultat som var meget bra. At de er bedre å ha i bilen med tanke på at de ikke er glatte lengre var bare en hyggelig bieffekt. Så nå er det min foretrukne måte å rengjøre gummimatter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok egentlig det jeg hadde for handen på en jobb jeg gjorde og fant ut at det var en kjapp metode å få rene matter i en fei. Uten bruk av vann og ett resultat som var meget bra. At de er bedre å ha i bilen med tanke på at de ikke er glatte lengre var bare en hyggelig bieffekt. Så nå er det min foretrukne måte å rengjøre gummimatter.

Okei. Kan jo være verd et forsøk :) Takk!

Spraylim, tynt lag, også la det tørke? :)

Njaa, ikke så god løsning kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virkelig er gummi,så kan jeg ikke skjønne annet enn at den som du sier har blitt satt inn med noe som gjør den glatt.

Jeg ville gitt den en skikkelig skrubb med surfeks eller noe annet apc i litt kraftig blanding og sett hvordan den oppførte seg da. Min gummimatte er veldig heftende, blir glatt uansett hva slags vinyl eller gummifornyer jeg har prøvd, men det gir seg etter litt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...