Gå til innhold

Lysegrå skinnseter med farge fra dongeri


cstromme

Recommended Posts

Har en bil som er under 1 år gammel, med lysegrå skinnseter som ble behandlet med Ceramic Pro sin skinnbehandling i juni i fjor. Men allikevel så har setene tatt til seg farge fra dongeri.

Har vært veldig obs på å bruke håndduk i bilen de få gangene vi har hatt nye dongeribukser, men det ser ikke ut til å ha hjulpet.

Hva kan jeg gjøre med dette? Er det mulig å få bort misfargingen som har begynt å komme, da særlig på førersetet? Hvilke produkter bør jeg i så tilfelle bestille/bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hvilke kluter bør jeg bruke? Eller er det børste?

På Skinn han du bruke helt vanlige kluter som du bruker på badet osv.

Børste må du også ha. Her anbefaler jeg deg å finne en medium stiv børste som f.eks en sko børste. Slike børster selges også hos de fleste av forhandlerne her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god hjelp! :)

Noen spesiell børste dere vil anbefale hos blankbil. Skal til å bestile dodo fra de nå.

Og hvor hardt skal man skrubbe? Skal dodo virke først, eller er det bare å spraye og skrubbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Fremgangsmåte:

  • Spray på renseprodukt
  • Børst over
  • Tørk av
  • Gå over med en ren klut som er fuktet med vann
  • Tørk av

De 2 siste punktene har jeg ikke utført tidligere, men jeg ser det at det er en fordel å gå over med vann da det kan ligge igjen skitt som du ikke har fått tørket opp sammen med rensen.

Rengjør små områder av gangen. Da har du mer kontroll på hva du holder på med slik at du er sikker på at du får et rent resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Takk for god hjelp! :)

Noen spesiell børste dere vil anbefale hos blankbil. Skal til å bestile dodo fra de nå.

Og hvor hardt skal man skrubbe? Skal dodo virke først, eller er det bare å spraye og skrubbe?

Jeg har ikke testet alle disse, men her har du noen å velge i.

Det beste for deg er jo å finne alt på et sted, men jeg finner ikke noen skinnbørste hos Blankbil.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da la jeg på Uber Leather Cleaning Brush fra bilnerden på en bestilling jeg la inn der tidligere i dag, og bestile Dodo fra blankbil i en separat ordre.

Takk for super hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Da la jeg på Uber Leather Cleaning Brush fra bilnerden på en bestilling jeg la inn der tidligere i dag, og bestile Dodo fra blankbil i en separat ordre.

Takk for super hjelp! :)

Bare hyggelig. Da tenker jeg du får rene og pene seter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...