Gå til innhold

"Garantert ren bil" -- ja, hva forventer man? :)


Michael

Recommended Posts

Ja, hva kan man forvente når man ikke er villig til å investere mer enn en 200-lapp på å holde det kanskje nest dyreste kjøpsobjektet i husstanden vedlike sånn rent skjønnmessig inkl. det å forebygge rust ved fjerne salt... :blink:

http://www.tv2.no/2015/02/18/broom/tv-2-hjelper-deg/bilvask/naf/6587606

For de gjerrigste vil selv avfetting, en billig såpe, en bøtte, vaskehanske og en polett til selvvaskehall ikke koste mye mer enn en tur i automatisk maskinvask *grøss*!

Eller hur?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke gidder eller har mulighet til å kjøre forvask og håndvask, og heller tar frem zalo og kjøkkenskrubben, er maskinvask et langt bedre alternativ. Men 100% rent (eller ripefritt) blir det ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Haha! Zalo på bilen, huffameg :P

Zalo er flott å vaske bil med, gitt skikkelig forvask først og voksing etterpå.

Forundrer meg hvorfor media alltid skal drasse NAF inni bildet når det kommer til rengjøring av bil. Hvorfor ikke bruke en detailer som har firma foreksempel?

Fordi NAF har "bilpleieeksperter", og veldig mange er NAF-medlem fordi det er tradisjon.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundrer meg hvorfor media alltid skal drasse NAF inni bildet når det kommer til rengjøring av bil. Hvorfor ikke bruke en detailer som har firma foreksempel?

Når du ser hva de legger i begrepet polering så skjønner man fort at NAF er en gjeng gamle menn som vokste opp på 40-50 tallet..
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel få detailere her inne som er på hurtigtastene til journalistene i akergata, eller nettredaksjonene. Her er NAF klar med sin kommunikasjonsapparat. De deler den kunnskapen som dekker flest mulig, og har opparbeidet seg autoritet for den vanlige mannen i gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ser hva de legger i begrepet polering så skjønner man fort at NAF er en gjeng gamle menn som vokste opp på 40-50 tallet..

Jepp, derfor eg blir litt oppgitt når media alltid bruker NAF når dei egentlig ikke har så god peiling på bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, derfor eg blir litt oppgitt når media alltid bruker NAF når dei egentlig ikke har så god peiling på bilpleie

Gjelder forsåvidt bil også, har hørt ekstremt masse tull fra NAF, i mine øyne er NAF test 0 verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder forsåvidt bil også, har hørt ekstremt masse tull fra NAF, i mine øyne er NAF test 0 verdt.

Jeg ser så utrolig mye rart fra NAF, både i form av NAF-tester som du sier, men også EU-kontroller, garantiutløpstest etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"..Kommunikasjonsdirektør Pål Heldaas innrømmer også at det er tryggere å vaske bilen med høytrykksspyler for en skikkelig grundig vask..."

Når en ser hva han svarer her ser en jo kanskje hva som kan være konklusjonen.. Idag er det veldig mange som ikke prioriterer å bruke en halvtime 1-2 ganger i uka for å vaske bilen ren for salt og skitt. De velger da å stikke innom en bensinstasjon og få en ventepølse mens bilen blir "ren og pen"..

Svigermor kommer jevnlig med info om vaskekampanjer de har på jobb, hvorpå jeg bare jatter med.. Og hu presterer jevnli å nevne hvor ren og pen bilen ble etter den siste vasken som inkluderte polering.. Dro fram rupeslykta i sommer og rygget pent og rolig derfra og sa ingenting..(skrekk og gru)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommt Andreassen

Ser hva mange av dere skriver, men er ikke imponert. JEG driver vaskeanlegg med både vaskemaskin og 2 selvvask anlegg. Selv om mange, faktisk de aller fleste benytter maskin, så skal vi ikke le av det. Jeg selv har dyr og fin bil, og vasker bilen for hånd, men vi må skjønne at den vanlige "mannen i gata" ikke gidder holde på med dette. For de aller fleste holder det med en maskinvask, selv med ulempene det medfører. Selv vasker jeg ofte i maskinen med de børsteløse alternativene, og bilen blir da skånsomt vasket, både over og under. Det er da mye bedre at folk vasker bort spesielt salt i maskin, enn å ikke vaske i vinterhalvåret.

Vi må ikke glemme at alle ikker er så opptatt av å bruke tid på bil som oss :) Swissvax er btw "mine" produkter.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet.

Ikke det at jeg ler av de som bruker en børstemaskin, vaskeriper har en jo på de aller fleste biler. men artikkelen hevder jo at bilene ikke blir så rene som vi kanskje kan forvente/hva som blir lovet. Det er desto værre med de som står med kjøkkenskrubben og bøtta med zalo og ta hele bilen nedenfra og opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalo er flott å vaske bil med, gitt skikkelig forvask først og voksing etterpå.

Fordi NAF har "bilpleieeksperter", og veldig mange er NAF-medlem fordi det er tradisjon.

Var ikke klar over det med zalo, haha :) Skal ta til etterretning.

Ser hva mange av dere skriver, men er ikke imponert. JEG driver vaskeanlegg med både vaskemaskin og 2 selvvask anlegg. Selv om mange, faktisk de aller fleste benytter maskin, så skal vi ikke le av det. Jeg selv har dyr og fin bil, og vasker bilen for hånd, men vi må skjønne at den vanlige "mannen i gata" ikke gidder holde på med dette. For de aller fleste holder det med en maskinvask, selv med ulempene det medfører. Selv vasker jeg ofte i maskinen med de børsteløse alternativene, og bilen blir da skånsomt vasket, både over og under. Det er da mye bedre at folk vasker bort spesielt salt i maskin, enn å ikke vaske i vinterhalvåret.

Vi må ikke glemme at alle ikker er så opptatt av å bruke tid på bil som oss :) Swissvax er btw "mine" produkter.

Hvor godt fungerer børsteløse maskiner i forhold til hvis man selv skulle avfette, skumlegge og spyle av, uten fysisk berøring? Har aldri vært borti børsteløse maskiner, men kan tenke meg at det fungerer utmerket. I hvertfall som du sier for å fjerne den verste skitten og salten. Man har sikkert mulighet for underspyling også?

Endret av Michael'

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det er ingen som ler. Kjørte børsteløs her om dagen, dog med litt ekstra medbrakt kjemi. I dag tok jeg en runde i en turtle hall med all deres kjemi. Må jo se hva Crystal Serum er godt for :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...