Gå til innhold

Rensing etter deox gel på bildør - IPA/blårens?


thostby

Recommended Posts

Hei,

Skal fjerne noe rust på kanten av bagasjelokket på en 09 golf (sølv).

Det jeg lurer på er hva jeg kan bruke til å rense og tørke ut (det våte) etter jeg har skylt av deox gel?

Kan jeg bare kjøpe isopropanol å skylle litt over slik at det også tørker ut vannrestene før jeg går videre med hydrate 80? Evt. blårens eller annet? Og kan jeg kjøpe dette på jernia/fargehandel e.l.?

Eller gjør det ikke noe om det er litt "fukt" etter jeg skyller av deox gel med vann? Siden jeg ikke har noe sted hvor bilen kan stå inne å tørke..

Takk

Endret av thostby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville brukt silikonfjerner for å få det helt rent og tørt.

Og dersom du får fjernet all rusten ville jeg heller brukt sinkspray og deretter lakkert etterpå.

Jeg mener ikke det er vits med hydrate 80 dersom du får fjernet all rusten, ligger endel bilder i showcasen om den blå golfen min der jeg har brukt disse produktene fra BiltHamber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger å legge på plastidip midlertidig (kun der rusten var) til jeg får levert bilen på en smartrepair senere. Spørsmålet er om etter jeg har brukt deox gel, skal spyle av med vann og så fjerne restene med silikonfjerner - for å få det helt tørt og rent?

Vet ikke noe om sinkspray, men vil du fortsatt anbefale det før jeg legger på plastidippen, eller tror du hydrate 80 kan være bedre?

Jeg vil bare fjerne rusten å stoppe den fra og ruste mer til jeg skal levere til rep. en gang mot våren..

Har faktisk sett den blå golf-innlegget ditt før, og det er mye bra der :)

Endret av thostby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JGNotland

Dersom det er heilt rustfritt etter Deox Gel, er zink grunning vegen å gå. Hydrate 80 treng litt rust for å få gong på den kjemiske reaksjonen. Bilt Hamber har ei zinkgrunning som eg godt egna.

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastidip alene er vel vanntett nok til å holde ting i sjakk til våren?
Hvis du allikevel skal sette det bort er det vel greit at det er minst mulig rart under, så har verkstedet blanke ark og kan gjøre akkurat det de mener er best for å fikse det.
Skal du begynne med Hydrate og/eller electrox blir må jo de gjøre noe grunnarbeide uansett, hvis du ikke er dø-flink og det blir strøkent-værsågod-spray-i-vei. Lixom!?
:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...