Gå til innhold

Hvor skal jeg begynne? og med hva?


Reaper

Recommended Posts

Eh, ja. Det har seg slik at (ikke drep meg) bilen min stoppet pluttselig etter en lengre kjøretur, og måtte taues hjem igjen. Det var -mye- galt med motoren og vi måtte bare sette den rett inn i garasjen uten å vaske den først. Den hadde da blitt kjørt rundt 130 mil på deilige saltede vinterveier, og ble satt inn uten å bli vasket i det hele tatt.

Nå har bilen stått i garasjen siden 31.Desember uten å ha fått kjenne så mye som en dråpe vann, men nå begynner vi å se et lys i tunellen, bilen blir klar til å rulles ut i kveld eller i morgen.

Det første jeg skal gjøre da, er å vaske den!

Men da lurer jeg på, hvor skal jeg begynne? og med hva?

Jeg har ingenting akkurat nå, bortsett fra en helt alminnelig bøtte. Men det er en bilxtra i byen her som sannsynligvis har meguiars produkter osv..

Noen som har tips til hva som må kjøpes inn?

Sånn vaskehanske tenkte jeg ihvertfall at jeg skulle kjøpe..

Men det er vel sånn at noen produkter ikke skal brukes når det er kaldt ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Reaper

    18

  • Fredster

    7

  • skoTner

    7

  • truhaa

    6

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

  • Admins
truhaa

Def en avfetting og en kost trenger du..

ville ha sausa inn bilen med avfetting, høytrykksspylt den en gang, sauset inn igjen og ta med dørkanaler, inn v/tanklokk, alle dreneringsteder på bilen, så kan du forsiktig gå over stedene med en bløt kost. pass på så ikke avfettingen tørker på lakken..

etterpå er det avspyling igjen.

Bøtte med NXT tech wash, meguiars mitt og 1 bøtte lunka vann og en bøtte med såpeblandingen i, så er det bare å putte mitten i såpa vaske et panel, skylle den så i bøtta med det rene vannet og så over i såpebøtta igjen, så neste panel og skylle, såpe, vask, skylle, såpe, vask osv

SÅ vil jeg anbefale deg å gå over lakken, se etter hvor mye nupper og asfalt det er på den, finner du sandpapir på lavere paneler etter vask, tar du en svamp, avfetting (prickbort/autoglyms tar remiover) og går over de panelene med den, jobb den en stund, la den virke noen minutter og vask så over med mitten og såpe før du bare skyller panelet, innspiser og gjenta om det er mye igjen.

Tørk bilen med Meguiars Watermagnet du kjøpte med deg fra bilXtra... innspiser lakken igjen for hvor mye bøss og nupper det er på den. er det fortsatt en del, så er det i gang med clay, men ikke ta dette om det er for kaldt ute, deet kan lager merker i lakken din.. Meguiars sin Quik Clay er bra saker, der er alt i en enske..

Så skal du ta en kjappis er det NXT gen tech wax, noe mer jobb så kjøper diu deg Deep Crystal cleaner, Deep crystal polish i tillegg til NXT gen waxen...

Noen kr fattigere er du nå, men det kommer ikke til å bety en DØYT når du ser resultatet på bilen.... samt at du ahr mye produkter igjen enda til neste bil, og neste bil og neste bil

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

1. Avfetting, mye bra bla. Grime Reaper, Prickbort eller Autosafe 648

2. Såpe, 2 bøtter og mitt/vaskehanske. Bøtter får du overalt om du ikke må ha GritGuard, mitt får her (Chenile), her (ull), her (MF) eller andre steder. Såpe har du bla. DG901, SV Car Bath, NXT Car Wash eller Optimum Car Wash

3. Tørke med MF.

Om du skal videre, så kan du hoppe over 3. og gå rett på 4.

4. Clay og claylube. Riccardo, CG eller Meguiars er gode clay. Optimum No Rinse er god og veldig økonomisk claylube

5. Korrigere. Scholl, Meguiars eller Optimum er godsaker. Alt etter hva slags bil du har og hvor jævlig lakken er.

6. Beskytte med god sealer eller voks. Ja, altfor mye å velge blant her, alt etter hvor mye du vil bruke.

Og alt det andre en bare må ha, bare må ha det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Tell me about it... som å få ny bil igjen... ;)

bare å shoppe, er mye en trenger og enda mer en bare "trenger" samt det en "bare må ha" også da, sammen med det som er "kjekkt å ha".... ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tell me about it... som å få ny bil igjen... ;)

bare å shoppe, er mye en trenger og enda mer en bare "trenger" samt det en "bare må ha" også da, sammen med det som er "kjekkt å ha".... ;)

Hehe. Jeg hadde en liten runde på godkjemi.com tidligere i dag, ble fort en dyr og full handlekurv for å si det sånn! Tror nok jeg må ta tiden til hjelp med å på litt underveis.

Har hatt så mye utgifter på denne bilen nå i det siste pga mange stygge overraskelser, så må ta det litt pent frem til neste lønning.

Skal forresten stille ut bilen min 1.Mai, så innen da må jeg jo ha fått gjort en hel del!

Er blant annent en del stygge swirls og enkelte småriper som irriterer meg grønn <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Type bil er dette?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en toyota celica t18.

Skal på detroit car show ( er det ikke det det heter da tro?) i sarpsborg. Klubben jeg er med i fikk tilbud om å stille opp med noen biler, siden publikum synes det er litt morsomt med en sånn type klubb. (jenteklubb)

Så da endte det på et eller annent vis med at jeg skulle stille ut bilen min, som strengt talt ikke er så mye å se på for øyeblikket:p menmen.

Mye som må bli gjort innen mai!!

Sånn skal den nesten se ut (uten reklame)

n635141326_1793410_8864-1.jpg

men sånn her ser den sånn ca ut nå:P

Foto0155.jpg

Uffameg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee
Er en toyota celica t18.

Skal på detroit car show ( er det ikke det det heter da tro?) i sarpsborg. Klubben jeg er med i fikk tilbud om å stille opp med noen biler, siden publikum synes det er litt morsomt med en sånn type klubb. (jenteklubb)

What?

Forstår jeg det rett at du er... dame?

Aldri trodd sånne ville bli sett levende her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...