Gå til innhold

Ettermontere DAB+ i bil


Alfaduden

Recommended Posts

Alfaduden
Leste igjennom denne testen:
Ser at nesten samtlige leveres med et teit display som kommer til å være i veien over alt.
Så litt lenger ned på siden at noen tilbyr også direkte innbygging som snakker med bilens interface og da er helt skjult. Dette likte jeg, men prisen var jo noe stiv...
Noen som har erfaring med ovenstående produkt?

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfaduden

Det som er at for 3000kr så kan jeg jo like gjerne kjøpe en helt ny 2-din spiller. Gir et løft i dashen også :)

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfaduden

Ja. Blir det ikke ny bil med DAB+, så får jeg oppgradere MiToen litt :) Tross alt billigere ;)

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppgraderte i min Ford, totalt integrert og skjult utenom en liten antenne-sak i frontruten. Betalte 2000 for del pluss jobb.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

griffenfeldt

Jeg lurer på om jeg ikke sniker inn et lite spm ang bytte av spiller siden det er nesten litt relatert til temaet:

Fruen har en Citroen C1 med orginal spiller som jeg vurderer å bytte ut på egenhånd. Alt av deksler o.l klarer jeg å fjerne, men er en ny spiller bare plug'n play? Altså bare nappe ut antenne kabel og din kontakt, koble i ny og "Bob's your uncle" lizm?

Kommer til å bytte ut papphøyttalerene i dashen til noe spenstigere også. Det låter litt reiseradio i fruens bil..

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk montert AutoDAB i min 2008 Mondeo, jobben ble utført hos Ford. Totalpris på 2990.-

De monterte glassantenne i frontruten, men den var jeg ikke fornøyd med, så jeg har nå en magnetantenne på taket, og mottaket ble veldig mye bedre med den. Nå kjører jeg Spydeberg - Hamar uten ett eneste utfall, (også selv om jeg velger bakveien via Enebakk), og er veldig fornøyd med det.

Fint å slippe ekstra duppeditter i bilen også, de originale rattkontrollene fungerer fint.

Eneste som trekker ned er at det er knotete å legge inn forhåndsinnstillinger, men med litt trening så går det greit, dessuten gjør jeg jo ikke det så ofte.

Jeg er såpass fornøyd at jeg skal ha samme i fruens Focus, men da skal jeg gjøre jobben selv.

Magnetantennen er ikke så pen, men den er såpass liten at jeg kan leve med det:

antenne_zpshbamjh2s.jpg

Endret av 605

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Er det bare jeg som tenker sivil når jeg ser den ekstra antenna?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som tenker sivil når jeg ser den ekstra antenna?

Niks! :)

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfaduden

Jeg fikk montert AutoDAB i min 2008 Mondeo, jobben ble utført hos Ford. Totalpris på 2990.-

De monterte glassantenne i frontruten, men den var jeg ikke fornøyd med, så jeg har nå en magnetantenne på taket, og mottaket ble veldig mye bedre med den. Nå kjører jeg Spydeberg - Hamar uten ett eneste utfall, (også selv om jeg velger bakveien via Enebakk), og er veldig fornøyd med det.

Fint å slippe ekstra duppeditter i bilen også, de originale rattkontrollene fungerer fint.

Eneste som trekker ned er at det er knotete å legge inn forhåndsinnstillinger, men med litt trening så går det greit, dessuten gjør jeg jo ikke det så ofte.

Jeg er såpass fornøyd at jeg skal ha samme i fruens Focus, men da skal jeg gjøre jobben selv.

Magnetantennen er ikke så pen, men den er såpass liten at jeg kan leve med det:

antenne_zpshbamjh2s.jpg

Takk for informativt svar. Jeg får se hva jeg gjør i løpet av de neste ukene. :)

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som tenker sivil når jeg ser den ekstra antenna?

Har lagt merke til endel biler som tar meg igjen i godt driv på motorveien, for så å brått legge seg inn bak meg ja, så det er nok noen som er inne på samme tanken! :)

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Har lagt merke til endel biler som tar meg igjen i godt driv på motorveien, for så å brått legge seg inn bak meg ja, så det er nok noen som er inne på samme tanken! :)

Haha du MÅ jo bare legge deg på perfekt avstand og "følge" etter biler hvis du kjeder deg [emoji106]

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Haha du MÅ jo bare legge deg på perfekt avstand og "følge" etter biler hvis du kjeder deg [emoji106]

Det er så SINNSYKT artig. Testa det med en kompis sin hvite Volvo V70!! [emoji106]

  • DCN Poeng 1

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det er så SINNSYKT artig. Testa det med en kompis sin hvite Volvo V70!! [emoji106]

Gjorde det med Mitsubishien en gang på natta. Utrolig gøy, satt og lo hele turen :D kom

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der denne kan kobles til synes jeg dette er den beste løsningen jeg har funnet så langt. http://www.dension.com/products/dbu

Ligger på eBay til litt over 1300,- http://www.ebay.com/itm/DENSION-USB-DAB-U-Universal-Interface-Fzg-mit-Werkseitig-verb-USB-Anschluss-/221355529729?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3389d15601

Never a failure, always a lesson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Der denne kan kobles til synes jeg dette er den beste løsningen jeg har funnet så langt. http://www.dension.com/products/dbu

Ligger på eBay til litt over 1300,- http://www.ebay.com/itm/DENSION-USB-DAB-U-Universal-Interface-Fzg-mit-Werkseitig-verb-USB-Anschluss-/221355529729?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3389d15601

Den der har jeg tenkt å teste på min Astra etter hvert. Men den koster omtrent det samme i Norge når man legger på frakt og mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
3.2.2015 - 19.16, Conkey skrev:

Jeg oppgraderte i min Ford, totalt integrert og skjult utenom en liten antenne-sak i frontruten. Betalte 2000 for del pluss jobb.

Løfter denne. Har du varmetråder i frontruta?

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp jepp jepp.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det funker altså gull med glassantenne i front? Må dabbe litt snart, og greit å kjenne til erfaringer :)

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...