Gå til innhold

Altibox


StianMH

Recommended Posts

Er det noen her som har Altibox?

Jeg har det, og er egentlig litt irritert på en av selgerne deres. Jeg ble oppringt kort tid etter at jeg fikk altibox, med tilbud om en mnd fri oppgradering av internett fra 35/35 til 75/75 og 1 mnd gratis C-more film.

Det var hyggelig tenkte jeg, og fikk en bekreftelse på E-post slik man pleier. Også er det en link til "vilkår" som man aldri trykker på for man forventer å få alle opplysninger pr TLF.

Jeg har hatt dette nå i noen mnd og betalt for å ha det. Men har funnet ut at 75/75 ikke ga meg noe "mer" og C-more film var bare å kaste pengene ut av vinduet.

Sender så en E-post dit og får tilbakemelding om at det er en mnd oppsigelse fra førstkommende mnd, så dvs fra 01.03.2015 er jeg "kvitt det"

Men, hun på telefonen sa ingenting om at jeg måtte betale for minimum en mnd hvis jeg takket ja? Det står jo i vilkårene deres at dersom man skal si opp en tjeneste så er det oppsigelsestid.

Så jeg tolker det dithen. Du får 1 mnd gratis av et eller annet, men du må uansett betale for minimum en mnd fordi det er oppsigelsestid.

Har jeg noe grunn til å være irritert for at den infoen ikke kom tydelig frem når jeg takket ja, eller er jeg bare dum som ikke trykket på linken for å lese "vilkår" ?

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror greia er at du må si opp denne gratis mnd'en før den går ut, for og slippe oppstart av abb. Når du ikke gjorde det så ble det tolket som om du var fornyød med prøvetiden og vil fortsette abb.

Derfor har du nå "frivillig" startet ett abb som kommer med andre vilkår :P som 1 mnd oppsigelse osv :)

Endret av Bjørn_A

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathen142

Rart de i det hele tatt har oppsigelse når du bare skal gå ned på pakka.

Har selv Canal Digital og jeg skulle ta bort C More kanalene og det ble gjort da ved mnd skifte bare, i og med atter jeg fortsatt har Familiepakka og er kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneeida, så enkelt var det ikke..

Ja, jeg tenkte da å beholde det litt for å teste + at jeg glemte å si opp etter en mnd. Men hadde jeg visst at jeg uansett måtte betalt for en mnd ville jeg jo droppet å si ja...

Butbut.. Bare husk det, få det avklart før man takker ja til gratisting :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at du er nødt til å ha normal oppsigelse når gratisperioden er over. Da du "bekrefter" at du ønsker produktet når du ikke avslutter dette etter gratisperiode. Altså at du har oppsigelse som normalt når du har hatt tjenestene lengre enn gratisperioden.

Sånn jeg forstår det har du takket ja til en gratis prøvemåned og da fortsatt etter denne mnd med tjenestene i flere måneder, og da vil jo normal oppsigelse på komme inn, uavhengig av om du fikk den første mnd gratis.

Sånn jeg tolker det i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, det er jeg enig i. Men i Eposten jeg fikk som bekreftelse stod det ingenting om oppsigelsestid(annet enn linken med "vilkår"), men det stod "kontakt vår kundeservice pr E-post eller tlf dersom du ønsker å endre disse tjenestene"..

Jeg kan forstå oppsigelsestiden hvis jeg selv hadde ringt å sagt jeg ville ha det, da er det fullt forståelig.

Men, er vel ting man ikke skal forstå :rolleyes:

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har samme greia her, fikk ikke vite at det var 1 års bindingstid på den 75/75-linja. Nå er det liten vits å oppgradere i det hele tatt siden basispakken oppgraderes gratis med jevne mellomrom. Har sagt opp fra og med bindingens utløpsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Leieboern min brant seg på det samme. Test en måned! Men om du ikke sier opp har du samtykket i å binde deg et år. Han hadde awesome internett i et år :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...