Gå til innhold

Rennemerker


lassean

Recommended Posts

Hei, dette er mitt første innlegg!

Kjører en ford connect, kjøpte den som første bil og hatt den i 2 år nå. Har mer og mer blitt påvirka av denne gjengen her inne når det kommer til shining av bil, hehe ;)

Sliter med at jeg får slike svarte rennermerker ved bakvinduene og ved listene som går langs dørene på sidene. Dette skjer så fort bilen blir ordentlig våt..

Bilen er nylig behandlet med autoglym produkter (blir vel ikke kasta ut her nå??) haha!! Er ikke helt på de proffe produktene ennå, men prøver meg stadig på noe nytt!

Hva gjør jeg for å løse dette?

Og noe annet: de som har sett en ford connect vet at det er MYE plast på disse, har det noe for seg å legge på polytrol istedenfor å behandle hver gang? Plasten er ikke matt... Hvordan er polytrol i forhold til rennemerker og etter vasking? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang de sorte rennmerkene er dette helt normalt på flere forder, spesielt fra pakningslista som ligger nedfor vinduene på sidene, har aldri blitt helt klok på det selv, men merker at de avgir ekstra mye om det kommer avfetting på de.....men er som regel en dose med dritt som ligger i bakkant å sliter på disse da det ikke bestandig er helt tett mellom list og chassi

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pejourdan

På en hvit bil så kommer disse "sorte" rennemerkene etter et par dager med grapsevær.

Dersom bilen ikke blir vasket innen kort tid (noen dager) så er disse ekstremt vanskelige å få bort.

Selv med ren Surfex så forsvinner ikke disse før du tar berøringsvasken.

Dette problemet dukker opp så fort det er fuktig vær ute og det hjelper ikke om bilen er nyvokset eller ei.

Har dog ikke prøvd med coating, den testen får komme senere :)

It´s all about the details!

Bilpleielogg
Jourdan´s Automobile Spa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hallo:)

Dette er en bil jeg har tatt mange (sikkert 50+) og jeg ville ha prøvd å vaske alle lister med en rimelig sterk f.eks surfex blanding e.l for så å enten lakkrense eller polere bilen. Du kan bruke f.eks en glaze, men det må være noe som "renser litt dypere" enn avfetting..

har selv ofte prøvd med forskjellige remedier, men ender som regel opp med f.eks en mild polish på en da-maskin. dette går fort:)

Sier ikke at du ikke klarer å fjerne det med noe annet, men tror dette er beste løsningen.

God lsp er jo også en faktor..

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

På en hvit bil så kommer disse "sorte" rennemerkene etter et par dager med grapsevær.

Dersom bilen ikke blir vasket innen kort tid (noen dager) så er disse ekstremt vanskelige å få bort.

Selv med ren Surfex så forsvinner ikke disse før du tar berøringsvasken.

Dette problemet dukker opp så fort det er fuktig vær ute og det hjelper ikke om bilen er nyvokset eller ei.

Har dog ikke prøvd med coating, den testen får komme senere :)

Prøv å bruk Surfex sammen med berøringsvasken (det var det jeg prøvde å få frem over her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo selvfølgelig å nevne at bilen er hvit... Men er nok rimelig mye dritt som ligger bak listene, og det blir vel værre å få vekk.. At bilen er hvit gjør det jo heller ikke noe bedre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en sjelden gang rennemerker som ikke forsvinner ved håndvask hvis jeg venter for lenge med å vaske bilen. Spesielt over hjørnene av frontruta. En liten dæsj sitrusrens eller biltema label off fikser disse merkene lett etter håndvasken hvis de ikke er borte :)

Det kan som sagt tidligere i tråden være greit å gå over vinduslister med surfex og en detailbørste med jevne mellomrom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...