halldor84 2 Skrevet 19 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 19 Januar, 2015 Altså ikkje låsen, og ikkje pakningene (eller jo forresten di og) men sjølve mekanismen som holder døren lukket fryser for meg på min Golf7. Åpner men returnerer ikkje så blir litt lang i armene om morningen for tiden. Må nok smøres men hva bruker en egentlig for og smøre dette? Ang pakningene, er det noen som vet om en skal bruke silikonbasert eller silikonfri smøring på nyere VW. Tok feil av dette på min forrige bilde (BMW) og det var ingen hyggelig situasjon. Squuik Squuik... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino 137 Skrevet 19 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 19 Januar, 2015 Nyere Skoda går det fint med silikonbasert ihvertfall, vil gå ut ifra det samme gjelder VW, men vet ikke. Angående låsemekanismen, så er silikonfett en vinner! Har brukt det flere sesonger med akkurat samme problem som deg! Har brukt wurth silikonfett på sprayboks! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halldor84 2 Skrevet 19 Januar, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 Januar, 2015 Takker, har en boks stående av det så det er perfekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CFM 846 Skrevet 19 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 19 Januar, 2015 Hvis det er mulig å separere den mekaniske delen av låsekassa fra den elektroniske, så kan du legge den mekaniske delen i et dieselbad over natta for så å rense og tørke den før du smører den grundig opp med teflon, lithiumfett eller lignende som tåler lave temperaturer. På eldre VAG (rundt 2000-tallet) er det greieste å bare kjøpe en ny låsekasse har jeg erfart... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MKLars1 141 Skrevet 20 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 20 Januar, 2015 Hvis det er noen trøst så har jeg fått noen rare blikk når bakluka, begge bakdørene og førerdøra er frosset på Omega'n og! Tydeligvis ikke alle som har sett en to meter mann entre bilen fra passasjersiden! :P Siter 2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro 1998 Opel Omega STV Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 20 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 20 Januar, 2015 Opplevde det samme på vår Golf 7, merkeverksted tinte bilen og smurte opp låsemekanismen gratis Funker fjell nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aero 125 Skrevet 20 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 20 Januar, 2015 Er dette vanlig på vw? Har en del arbeidskolega som har vw. Alt er frosset fast, dører, låser, vinduer, bakluke osv. Aldri hatt problemer med frosset ting på min svenske..har heller aldri smurt noe pakninger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 178 Skrevet 20 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 20 Januar, 2015 Det kan virke som om det er veldig vanlig ja. Flere jeg kjenner med Caddy, Golf og Passat som sliter med frosne låser på vinteren. Siter Min bilpleielogg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer R 2 171 Skrevet 20 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 20 Januar, 2015 Samme problem på en Audi s3 i familien. Kjørte på med WD40 i låsen og har ikke noe problem enda. Vindu og fryser seg fast med noen minus over natta. Siter Rasmussen Auto Spa på Facebook Swissvax Certified Detailer http://www.rasmussenautospa.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 20 Januar, 2015 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 20 Januar, 2015 Seal Feed på dørpakningene fungerer fjell på VAG.. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halldor84 2 Skrevet 20 Januar, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 Januar, 2015 Seal feed silikonfri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 20 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 20 Januar, 2015 Har de ikke ryddet bort disse problemene enda? Slik er det på 4`ern vår også, og kjenner flere som har trøbbel med dette på 5 og 6. Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Northhomie 463 Skrevet 20 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 20 Januar, 2015 Hvis det er mulig å separere den mekaniske delen av låsekassa fra den elektroniske, så kan du legge den mekaniske delen i et dieselbad over natta for så å rense og tørke den før du smører den grundig opp med teflon, lithiumfett eller lignende som tåler lave temperaturer. På eldre VAG (rundt 2000-tallet) er det greieste å bare kjøpe en ny låsekasse har jeg erfart... Trikset på min er faktisk å IKKE smøre, men ta de tørke helt ut. Det er ENESTE (ja jeg har prøvd ALT) mulighet for å få igjen dørene om morningen etter å ha satt seg i bilen... Siter * Bruksbilen i Norge - 2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato) X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016) X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013) * Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)http://www.detailers...es-audi-a8-42q/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 20 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 20 Januar, 2015 Som sagt så fungerer det fint hos oss etter smøring hos VW, så det kan virke som om de er dårlig smurt fra fabrikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino 137 Skrevet 20 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 20 Januar, 2015 Trikset på min er faktisk å IKKE smøre, men ta de tørke helt ut. Det er ENESTE (ja jeg har prøvd ALT) mulighet for å få igjen dørene om morningen etter å ha satt seg i bilen... Fuktigheten har komt seg inn en gang, og vil komme flere ganger! Prøvd det også! Silikonfett har gjort susen for meg, og har vart hele vinteren. Bilen min er forsåvidt ikke en VAG, men en BMW E46 coupe. Som coupe så er det også rammeløse vinduer som skal senke seg 1cm når man åpner døren. Ikke akkurat en løsning for norske vintrer[emoji14] Min gamle sliter, en 1997 Skoda Octavia har derimot ingen problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CFM 846 Skrevet 21 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 21 Januar, 2015 (endret) Trikset på min er faktisk å IKKE smøre, men ta de tørke helt ut. Det er ENESTE (ja jeg har prøvd ALT) mulighet for å få igjen dørene om morningen etter å ha satt seg i bilen... Haha, da får jeg prøve det neste gang. Slet veldig med det på forrige A6en. Veldig kjedelig å måtte holde i døra når man kjører de første kilometerne når man har dårlig tid... Har heldigvis ikke det problemet på A6en jeg har nå, men det kommer vel. Endret 21 Januar, 2015 av CFM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polestar_01 7 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Altså ikkje låsen, og ikkje pakningene (eller jo forresten di og) men sjølve mekanismen som holder døren lukket fryser for meg på min Golf7. Åpner men returnerer ikkje så blir litt lang i armene om morningen for tiden. Må nok smøres men hva bruker en egentlig for og smøre dette? Ang pakningene, er det noen som vet om en skal bruke silikonbasert eller silikonfri smøring på nyere VW. Tok feil av dette på min forrige bilde (BMW) og det var ingen hyggelig situasjon. Squuik Squuik... Bruk F.eks Autoglym sin vinyl and rubber care på dørlister.. og smør på med noe CRC låsolje og låstiner, ville tru det skulle gjøre jobben Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.