Gå til innhold

Dørlukkemekanismen fryser


halldor84

Recommended Posts

Altså ikkje låsen, og ikkje pakningene (eller jo forresten di og)

men sjølve mekanismen som holder døren lukket fryser for meg på min Golf7. Åpner men returnerer ikkje så blir litt lang i armene om morningen for tiden.

Må nok smøres men hva bruker en egentlig for og smøre dette?

Ang pakningene, er det noen som vet om en skal bruke silikonbasert eller silikonfri smøring på nyere VW.

Tok feil av dette på min forrige bilde (BMW) og det var ingen hyggelig situasjon. Squuik Squuik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere Skoda går det fint med silikonbasert ihvertfall, vil gå ut ifra det samme gjelder VW, men vet ikke.

Angående låsemekanismen, så er silikonfett en vinner! Har brukt det flere sesonger med akkurat samme problem som deg! Har brukt wurth silikonfett på sprayboks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er mulig å separere den mekaniske delen av låsekassa fra den elektroniske, så kan du legge den mekaniske delen i et dieselbad over natta for så å rense og tørke den før du smører den grundig opp med teflon, lithiumfett eller lignende som tåler lave temperaturer.

På eldre VAG (rundt 2000-tallet) er det greieste å bare kjøpe en ny låsekasse har jeg erfart...

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst så har jeg fått noen rare blikk når bakluka, begge bakdørene og førerdøra er frosset på Omega'n og!
Tydeligvis ikke alle som har sett en to meter mann entre bilen fra passasjersiden! :P :P :P

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette vanlig på vw? Har en del arbeidskolega som har vw. Alt er frosset fast, dører, låser, vinduer, bakluke osv. Aldri hatt problemer med frosset ting på min svenske..har heller aldri smurt noe pakninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
alexanderst

Har de ikke ryddet bort disse problemene enda? Slik er det på 4`ern vår også, og kjenner flere som har trøbbel med dette på 5 og 6.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Hvis det er mulig å separere den mekaniske delen av låsekassa fra den elektroniske, så kan du legge den mekaniske delen i et dieselbad over natta for så å rense og tørke den før du smører den grundig opp med teflon, lithiumfett eller lignende som tåler lave temperaturer.

På eldre VAG (rundt 2000-tallet) er det greieste å bare kjøpe en ny låsekasse har jeg erfart...

Trikset på min er faktisk å IKKE smøre, men ta de tørke helt ut. Det er ENESTE (ja jeg har prøvd ALT) mulighet for å få igjen dørene om morningen etter å ha satt seg i bilen...

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset på min er faktisk å IKKE smøre, men ta de tørke helt ut. Det er ENESTE (ja jeg har prøvd ALT) mulighet for å få igjen dørene om morningen etter å ha satt seg i bilen...

Fuktigheten har komt seg inn en gang, og vil komme flere ganger! Prøvd det også! Silikonfett har gjort susen for meg, og har vart hele vinteren.

Bilen min er forsåvidt ikke en VAG, men en BMW E46 coupe. Som coupe så er det også rammeløse vinduer som skal senke seg 1cm når man åpner døren. Ikke akkurat en løsning for norske vintrer[emoji14]

Min gamle sliter, en 1997 Skoda Octavia har derimot ingen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset på min er faktisk å IKKE smøre, men ta de tørke helt ut. Det er ENESTE (ja jeg har prøvd ALT) mulighet for å få igjen dørene om morningen etter å ha satt seg i bilen...

Haha, da får jeg prøve det neste gang. :P

Slet veldig med det på forrige A6en. Veldig kjedelig å måtte holde i døra når man kjører de første kilometerne når man har dårlig tid... Har heldigvis ikke det problemet på A6en jeg har nå, men det kommer vel. :P

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

Altså ikkje låsen, og ikkje pakningene (eller jo forresten di og)

men sjølve mekanismen som holder døren lukket fryser for meg på min Golf7. Åpner men returnerer ikkje så blir litt lang i armene om morningen for tiden.

Må nok smøres men hva bruker en egentlig for og smøre dette?

Ang pakningene, er det noen som vet om en skal bruke silikonbasert eller silikonfri smøring på nyere VW.

Tok feil av dette på min forrige bilde (BMW) og det var ingen hyggelig situasjon. Squuik Squuik...

Bruk F.eks Autoglym sin vinyl and rubber care på dørlister..

og smør på med noe CRC låsolje og låstiner, ville tru det skulle gjøre jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...