Gå til innhold

Auto wheel eller Korrosol


AreJJ

Recommended Posts

Hva er forskjellen på Bilt Hamber sinn Korrosol og Auto Wheel. Koster nesten det samme, samme blødende effekt. Noen som har brukt begge og sammenlignet dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Auto wheel er felgrens og Korrosol er dedikert metallpartikkel-fjerner

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auto wheel er felgrens og Korrosol er dedikert metallpartikkel-fjerner[/quote Vet hva de er ment for, men lurte på om begge gjør samme jobben under forskjellig navn. For eksempel Collonite boat wax og 845 som er samme produkt i forskjellig emballasje. Eller er auto wheel bedre på felg enn Korrosol. Bruker Korrosol idag og er superfornøyd både på lakk og felg. Så er det vits i å investere i auto wheel når jeg har Korrosol?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Tja, jeg bruker wheel på felg og synes den rengjør veldig bra :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er godt nok med korrosol alene (noe det i og for seg er etter min mening også) så er det jo det som teller. Til syvende og sist i alle fall. Man vil jo uansett gå over for hånd på felgene i tillegg de fleste gangene, og det er da man får det helt rent.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Bare husk at Korrosol o.l spiser caliper lakk

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showpost.php?p=4036264&postcount=5

Det sies vel at AW er korrosol med en dose surfex i.

Når jeg har brukt de om hverandre, tom for den tar den andre type, har jeg merket at korrosol blør mye mer og tar mye mer metall. Sånn sett er nok kanskje korrosol unødvendig sterkt sånn til hverdagsvasken.

Edit: Og på siste siden i tråden kommer denne:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showpost.php?p=4284300&postcount=34

Så da er løsningen som alltid; prøve selv og gjøre seg opp en egen mening ;)

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Den posten der drepte jo nettopp salget av et av produktene deres...

That said, jeg synes AW tar annet grums enn bare metall, sammenlignet med Korrosol.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hmm, kanskje prøve autowheel på en hel bil istedenfor korrosol en gang da

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også Korrosol som felgrens men da bare om felgene er ekstremt skitne/vanskelige å få rengjort.

Ellers bruker jeg denne som jeg finner veldig god til vedlikeholds vask og den kan blandes ut med mye vann og likevel fungere bra til dette formålet:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_33&products_id=317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Bruker også Korrosol som felgrens men da bare om felgene er ekstremt skitne/vanskelige å få rengjort.

Ellers bruker jeg denne som jeg finner veldig god til vedlikeholds vask og den kan blandes ut med mye vann og likevel fungere bra til dette formålet:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_33&products_id=317

AF Imperial er en meget god felgrens på lik linje som Espuma Revolution.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill. Er blitt litt forsiktig med å kjøpe alt hele tiden, kjekt med nye produkter, men masse som ender på hyllen uten å bli brukt. Ser at mange sliter med det samme. Derfor er det jo greit med litt synspunkter fra detailers før en handler. Tror jeg holder meg til Korrosol, bruker uansett surfex, Prickbort og Korrosol før berøringsvask og det dekker vel det meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

Vet ikke noe om disse produktene dere snakker om her, men har akkurat handlet Scholl concept RIM 7, og må si steike! hadde felger som jeg har kjørt på bane med i flere år, brent bremsestøv over lang tid, 5 min med denne felgrensen på, og litt kosting, så har jeg nye flotte felger :)

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også overtalt til å forsøke Rim7 på Oslo Bilshow - blander 1:2 på veldig møkkete og 1:5 på "rene" felger, veldig fornøyd. Og alltid Surfex på lakken...

Endret av atlebj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

Jeg ble også overtalt til å forsøke Rim7 på Oslo Bilshow - blander 1:2 på veldig møkkete og 1:5 på "rene" felger, veldig fornøyd. Og alltid Surfex på lakken...

Ja den er helt rå :) kommer til og kjøpe mye mer fra Scholl heretter!

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rim7 er fantastisk bra, brukte den selv mye tidligere, men gikk i fjor over til P21s felgrens istedenfor. I resultat er den akkurat like bra, lukter bedre så den er kjekkere å bruke og den virker ikke å tørke like fort, noe som tillater lengre virketid på svært skitne felger.

NB: Korrosol er Forøvrig fryktelig sterk kost for kalippere, og på svært mange bilmerker kan det faktisk føre til at kalippere får rustfarge (og da snakker jeg ikke årevis med bruk, men relativt kort tid)

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

Rim7 er fantastisk bra, brukte den selv mye tidligere, men gikk i fjor over til P21s felgrens istedenfor. I resultat er den akkurat like bra, lukter bedre så den er kjekkere å bruke og den virker ikke å tørke like fort, noe som tillater lengre virketid på svært skitne felger.

NB: Korrosol er Forøvrig fryktelig sterk kost for kalippere, og på svært mange bilmerker kan det faktisk føre til at kalippere får rustfarge (og da snakker jeg ikke årevis med bruk, men relativt kort tid)

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :)

:-)

Men fortsett for all del med Rim7, man trår absolutt ikke feil med den felgrensen!

Nanolex wheel / Iron remover er også veldig bra. Kan også brukes på lakk som Korrosol/Iron x, og lukter også bra (som ikke kan sies om Iron-x og Korrosol)

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

:-)

Men fortsett for all del med Rim7, man trår absolutt ikke feil med den felgrensen!

Nanolex wheel / Iron remover er også veldig bra. Kan også brukes på lakk som Korrosol/Iron x, og lukter også bra (som ikke kan sies om Iron-x og Korrosol)

Jeg kommer til og handle mere fra Scholl, det er i hvertfall sikkert.

Fra det ene til det andre, når det kommer til voksing av bilen, lengter jeg etter en voks som lukter godt, noen forslag der? :)

Bruker i dag Aqua wax fra Autoglym, den lukter godt, men holder ikke lenge...

Endret av Mazda_323F
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til og handle mere fra Scholl, det er i hvertfall sikkert.

Fra det ene til det andre, når det kommer til voksing av bilen, lengter jeg etter en voks som lukter godt, noen forslag der? :)

Bruker i dag Aqua wax fra Autoglym, den lukter godt, men holder ikke lenge...

Spørs på prisklasser, swissvax er fantastisk flotte å bruke, veldig drøy, lukter fantastisk! Shield feks holder lenge, og lukter nydelig.

Shield er i klasse med collinite 845 (som lukter fælt) og autoglym HD som lukter litt bedre, men er tyngre å jobbe med.

Polishangel master sealent kan også anbefales (lite lukt av den) relativt billig og flott i bruk.

Scholl er gode greier, men også Rupes, swissvax, menzerna, Gtechniq osv har veldig gode produkter.

Sjekk hos de forskjellige samarbeidspartnere her inne, og la pengegaloppen begynne :-P

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...