Gå til innhold

Kjøp av ny billig henger


Core2Duo

Recommended Posts

  • Moderatorer

Driver å ser litt på tilhenger. Er det noen tips om hva man burde kjøpe seg da?

Jeg så litt på denne her: http://tysse.no/produkter/10/Varehenger/6217H00/Tilhenger_6217_1300Kg#product-info-tab

Noen som vet om kanskje noe billigere og bedre? Har ikke veldig mye penger å rutte med fortiden, så jo billigere det er, det er bare et stort pluss :P

Jeg er en av de som trur dyrest ikke alltid er best også..

Det viktigste jeg eventuelt vil ha på en henger er bremser, utenpåliggende hjul og MINST 1000 kilo totalvekt.

Et lite spørsmål til, er det fortsatt fy-fy å kjøre tilhenger med automat? Hørte mye om dette i gamledager.. Nå kjøpte jeg med tilhengerfeste til bilen, så jeg regner jo med det bare er tut og kjør, og at en automatkasse tåler å trekke en henger nå til dags..? :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

griffenfeldt

Til det siste spørsmålet så er svaret ja.

Kjørte mye henger med dsg kassen som er tilsvarende din. Jeg hadde 180hk bensin og merket ikke hengeren hverken på girkasse eller motor. Ikke merket jeg noe etter at hengeren var tatt av heller.

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil spare penger, så er det vel billigere å kjøpe brukt? Angående automat skal dette gå fint på de aller fleste biler.

Kan nok være lurt å låse girkassen i enkelte gir om du drar veldig tungt for å unngå at kassen slurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Til det siste spørsmålet så er svaret ja.

Kjørte mye henger med dsg kassen som er tilsvarende din. Jeg hadde 180hk bensin og merket ikke hengeren hverken på girkasse eller motor. Ikke merket jeg noe etter at hengeren var tatt av heller.

Høres bra ut. :)

Om du vil spare penger, så er det vel billigere å kjøpe brukt? Angående automat skal dette gå fint på de aller fleste biler.

Har sett litt på brukte også, men må nok da opp i en 10-12000 for å få en henger i grei stand. Da spytter jeg heller inn et par tusen ekstra, og prøver å finne en billig og grei ny henger. :)
  • DCN Poeng 1

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Hva med Norgeshengeren? De var jaffal noen tusenlapper rimeligere enn andre merker da eg såg etter henger i fjor :)

Så litt på de nå, men det virker som om de ikke er så bred. Hvem har du? Eller hvem så du på? :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste jeg eventuelt vil ha på en henger er bremser, utenpåliggende hjul

Et lite spørsmål til, er det fortsatt fy-fy å kjøre tilhenger med automat? Hørte mye om dette i gamledager.

Hvorfor utenpåliggende hjul?

Fy fy med automat handler stort sett om det er ekstern oljekjøler på kassa og det gjenspeiler seg i tillat henger vekt i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Hvorfor utenpåliggende hjul?

For da får du et lavt tyngdepunkt og bredere sporvidde, som gjør at du får en mye mer stabil henger å kjøre med.

Ulempen blir vel at løftehøyde blir lavere, men derimot blir det enklere å skyve ting inn på hengeren.

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babelfisken

Kjøpte en Tiki m/brems, 150 x 250 plan, utenpåliggende hjul, totalvekt 1300 for 5-6 år siden.

Perfekt for meg. Tar vanlige byggplater og matcher bilen med vanlig B førerkort med 30 kg margin.
I år har den så vidt begynnt å merke årene og bremsene henger litt i blant men ellers strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For da får du et lavt tyngdepunkt og bredere sporvidde, som gjør at du får en mye mer stabil henger å kjøre med.

Ulempen blir vel at løftehøyde blir lavere, men derimot blir det enklere å skyve ting inn på hengeren.

Fordelene med å kunne legge ned alle karmene langt overgår bak delen med den lille ekstra høyden du da får er min mening.

Ang tyngdepunktet så ser jeg ikke på det som noe tema en gang da bilen får trøbbel tidligere enn hengeren B) om du har en normal bil og bruker hue når du laster :huh:

Tredal er nok den beste hengeren men dessverre ikke den billigste.

Jeg tror du får mer henger i en brukt Tredal enn en billig ny en, men så er det å finne den gode brukte da :wacko: .

Lykke til uansett :)

Kjøpte en Tiki m/brems, 150 x 250 plan, utenpåliggende hjul, totalvekt 1300 for 5-6 år siden.

Perfekt for meg. Tar vanlige byggplater og matcher bilen med vanlig B førerkort med 30 kg margin.

I år har den så vidt begynnt å merke årene og bremsene henger litt i blant men ellers strålende fornøyd.

Marginen er vel til max tillat totalvekt på bilen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babelfisken

Fordelene med å kunne legge ned alle karmene langt overgår bak delen med den lille ekstra høyden du da får er min mening.

Ang tyngdepunktet så ser jeg ikke på det som noe tema en gang da bilen får trøbbel tidligere enn hengeren B) om du har en normal bil og bruker hue når du laster :huh:

Tredal er nok den beste hengeren men dessverre ikke den billigste.

Jeg tror du får mer henger i en brukt Tredal enn en billig ny en, men så er det å finne den gode brukte da :wacko: .

Lykke til uansett :)

Marginen er vel til max tillat totalvekt på bilen din?

Ikke slik jeg forstår det men vi mener kanskje det samme likevel. Begrensningen ligger i at 3500 kg er grensen for vogntoget. Bilen har maks totalvekt på 2140

Da blir maks hengervekt på b-sertifikat 1360. Jeg hadde altså 60 kg tilgode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke slik jeg forstår det men vi mener kanskje det samme likevel. Begrensningen ligger i at 3500 kg er grensen for vogntoget. Bilen har maks totalvekt på 2140

Da blir maks hengervekt på b-sertifikat 1360. Jeg hadde altså 60 kg tilgode.

Du har rett da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på for noen år siden å trålet rundt på finn for å finne en tilhenger som skulle duge i forbindelse med oppussing av hus -de brukte jeg fant ble raskt solgt og var ikke så mange 1000 lappene billigere enn nye

Kjøpte hengeren du linket til og er godt fornøyd med den.

Tenkte egentlig på en boggihenger -men det blir jo dobbelt så mye problemer med dekk/lager/bremser når den tid kommer

Har kjørt en del lange turer med den og synes den er stabil å kjøre med -har 14" hjul

Når jeg kjøpte ny henger så tok jeg å bestilte en henger slik jeg ville ha den -med høye karmer fra fabrikk (50 cm ?) og påbyggingskarmer

Driver å ser litt på tilhenger. Er det noen tips om hva man burde kjøpe seg da?

Jeg så litt på denne her: http://tysse.no/produkter/10/Varehenger/6217H00/Tilhenger_6217_1300Kg#product-info-tab

Noen som vet om kanskje noe billigere og bedre? Har ikke veldig mye penger å rutte med fortiden, så jo billigere det er, det er bare et stort pluss :P
Jeg er en av de som trur dyrest ikke alltid er best også..

Det viktigste jeg eventuelt vil ha på en henger er bremser, utenpåliggende hjul og MINST 1000 kilo totalvekt.

Et lite spørsmål til, er det fortsatt fy-fy å kjøre tilhenger med automat? Hørte mye om dette i gamledager.. Nå kjøpte jeg med tilhengerfeste til bilen, så jeg regner jo med det bare er tut og kjør, og at en automatkasse tåler å trekke en henger nå til dags..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt på de nå, men det virker som om de ikke er så bred. Hvem har du? Eller hvem så du på? :)

Eg såg på den minste. Ubrukelig om en skal frakte byggmaterialer. Men grei henger til fin pris om en bare skal frakte rusk og rask :) kjøpte forøvrig ikke henger, dukket opp en billig kassebil som eg gikk for istede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helt klart anbefale en henger med hjlene under planet, og med nedfeldbare karmer på alle sider

Ett must når man f. eks skal laste på noe med truck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Synd at jeg solgte boggien i fjor. 1300kg tysse for 6,5k

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For da får du et lavt tyngdepunkt og bredere sporvidde, som gjør at du får en mye mer stabil henger å kjøre med.

Skal du ha en god og stabil henger å kjøre med finner du deg en boggihenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å ser litt på tilhenger. Er det noen tips om hva man burde kjøpe seg da?

Jeg så litt på denne her: http://tysse.no/produkter/10/Varehenger/6217H00/Tilhenger_6217_1300Kg#product-info-tab

Noen som vet om kanskje noe billigere og bedre? Har ikke veldig mye penger å rutte med fortiden, så jo billigere det er, det er bare et stort pluss :P

Jeg er en av de som trur dyrest ikke alltid er best også..

Det viktigste jeg eventuelt vil ha på en henger er bremser, utenpåliggende hjul og MINST 1000 kilo totalvekt.

Et lite spørsmål til, er det fortsatt fy-fy å kjøre tilhenger med automat? Hørte mye om dette i gamledager.. Nå kjøpte jeg med tilhengerfeste til bilen, så jeg regner jo med det bare er tut og kjør, og at en automatkasse tåler å trekke en henger nå til dags..? :)

Hei, hva med en Gaupen tilhenger? Her er link til en som kunne passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...