Gå til innhold

Skumkanon i vaskehall?


vetting

Recommended Posts

Jeg bor på landet i Nordland, og har aldri sett noen selvvaskehaller her på strøket. Var å fylte disel på min vanlige bensinstasjon, og trodde jeg hørte en høyttrykksspyler bak en port som alltid er nede. Gikk inn å spurte om de hadde selvvaskehalle? Ja, det hadde de hatt i 30 år! Så det var jo en gladnyhet da jeg ikke har hatt noen bra plass å vaske bilen om vinteren :)

Men så til spørsmålet mitt, hva gjør dere angående skumkanon i selvvaskehaller? De var jo som regel en "industri"htvasker. Dropper dere skumlegging?

Har forresten den italienske skumkanonen fra bilnerden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en pumpeflaske med Surfex 1:25 som forvask i selvvasken (Prickbort først ved behov) og er fornøyd med det. Jeg har imidlertid ikke noe annet sted å vaske bilen noen tid på året, og er således lykkelig uvitende om hvor mye bedre det eventuelt ville vært med skumlegging :)

Det er heldigvis ikke noe problem med medbrakt utstyr på selvvasken jeg bruker og jeg bruker da ellers medbrakt svamp og såpeblanding i GG bøtte, og prøver å vaske minst hver 500 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skum er jo mindre nødvendigt på denne årstida, da avfettinger ikkje tørker like fort som 25+ grader.

Vasker både hjemme og på selvvask i vinterhalvåret, og bruker da pumpeflasker med pb/surfex og lar det virke ei stund, spyler, noen ganger strafferunde med pb/surfex etter behov, så avspyling og håndvask, avspyling. Ferdig og rein bil.

Har brukt såpe/shampoo/skum som er på selvvask også, uten og svekke LSP betydligt, men for de med skikkelig o.c.d så må de vel vite nøyaktigt hva som blir brukt på bilen. Eg satser heller på ren bil, og legger heller voks en/to ganger ekstra i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet frem til det samme som deg IvarB. Bruker skum fordi det er gøy, samt produktene får virke litt lengre når det er varmt og tørt i luften. Så jeg blir å ta med pumpeflaske med prickbort og Surfex når jeg drar og vasker bilen. Er jo også høy fuktighet inne i en slik hall, så det er også med å ikke la surfex tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Vaskehallen jeg er på så bruker jeg skum. Ønsker at produktene skal få virke litt lenger, og det står en varmluftsovn i taket som blåser mot fronten av bilen som går av og på litt som den ønsker. Men er ikke noe must sånn sett med skum, bare liker å se møkka renne av litt i tillegg [emoji106]

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskehallen jeg er på så bruker jeg skum. Ønsker at produktene skal få virke litt lenger, og det står en varmluftsovn i taket som blåser mot fronten av bilen som går av og på litt som den ønsker. Men er ikke noe must sånn sett med skum, bare liker å se møkka renne av litt i tillegg [emoji106]

Er det egen skumkanon i vaskehallen du bruker? Eller har du med utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Er det egen skumkanon i vaskehallen du bruker? Eller har du med utstyr?

Der er det egen skumkanon :-)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...