Gå til innhold

Svart Audi A4 B5


Kenneth Nilsen

Recommended Posts

Kenneth Nilsen

Weapons of choice:

- Wash;

- Amazing Roll Off

- NXT shampoo

- Pinnacle 20l bøtte med gritguard

- Optimum no rinse wash & shine (quick detailer)

- Riccardo Clay (Big thanks to Kristian for helping on this one.)

- Dehydrator drying towel

- Paint;

- Menzerna Power Gloss Compound

- Menzerna S.I.P

- Menzerna PO 106FF

- Chemical Guys Jetseal 109

+ Microfiber, pads, mitts, DA machine etc.

When i got it

DSC_0002.jpg

DSC_0003.jpg

DSC_0005.jpg

After wash

DSC_0011.jpg

DSC_0015.jpg

DSC_0018.jpg

Weapons

DSC_0020.jpg

Process

DSC_0025.jpg

DSC_0027.jpg

DSC_0039.jpg

:o

DSC_0045.jpg

DSC_0046.jpg

DSC_0055.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0078.jpg

DSC_0076.jpg

DSC_0084.jpg

DSC_0090.jpg

DSC_0097.jpg

DSC_0107.jpg

DSC_0111.jpg

DSC_0112.jpg

DSC_0114.jpg

DSC_0116.jpg

DSC_0119.jpg

DSC_0120.jpg

Finished, outdoors

DSC_0124.jpg

DSC_0125.jpg

DSC_0126.jpg

Så, litt norsk. Jeg har fått en deal av Ketil på produkter, mot for at jeg skriver en review av noen produkter som Scandicshine fører. :) Merk; Jeg har brukt DA-maskin fra Clas Ohlson. Takk til Scandicshine.no

Skal vi se, vi kan begynne med Menzerna Power Gloss Compound som er den kraftigste rubbingen som Menzerna har, og som dere ser på bildene hadde jeg noen "morsomme" riper å leke med. Til å begynne med tok jeg på for mye men fikk justert ned dette til et stadie hvor den var lett å jobbe med, pluss at den tok de riper og swirls man ville bli kvitt. Jeg brukte medium til hardt press, alt ettersom.

Helhet PGC: Likte å jobbe med den, var enkel og håndtere, lett og ta av igjen, og gjorde jobben den skulle, MEN den støvet litt syns jeg. Derav terningkastet (pirke pirke).

Terningkast: 4

Etter dette brukte jeg Menzerna Super Intensive Polish til å fjerne de swirlsene jeg laget med PGC'n. Denne var tynnere enn PGC, naturligvis, og var derfor også lett å jobbe med. Jobbet med medium press.

Helhet S.I.P: Tok de finere swirlsene som PGC etterlot, enkel å jobbe med både av og på, la igjen en glatt og glossy overflate, lite støv.

Terningkast: 4

Så var det tid for Menzerna PO 106FF. Den var gull, ENKEL å legge på, ENKEL og ta av. Den var tynn med lilla farge, som for min del gjorde det lettere å se "igjennom" så jeg kunne se hva som gjensto av korreksjoner på lakken. Men det var ikke stort etter de to forrige kjempene. Uansett, kunne nesten kaste Microfiber-kluten på panseret og du dro det av, super lett å jobbe med.

Helhet PO 106FF: Gull verdt, veldig brukervennlig, blir glaze (til å være polish), dette er kosepolish!

Terningkast: 5

Finale finale; mye omtalte Chemical Guys Jetseal 109 sto for tur. Brukte en gul foam fra Meguiars til å legge på denne, og det gikk lekende lett! Gikk inn etter jeg hadde påført, spiste litt hjemmelaget pizza og gikk i verkstedet igjen. "Hele bilen er matt, gleder meg til å finne frem den mykeste, reneste Microfiber-kluten jeg har" (Premium deluxe towel) tenkte jeg. Fant den og begynte å ta av på panseret. LETT, er det enkelt-ordet jeg kan bruke for denne sealeren. Virkelig enkel å påføre og ta av, woho! Fikk litt wowfølelse!

Helhet Chemical Guys Jetseal 109: Utrolig deilig å ta av igjen, enkel å påføre, støver ikke, kort ventetid!

Terningkast: 5

Resultatene ser dere selv. Jeg kommer ikke til å bruke DA-maskin på en sånn jobb igjen, det er tungt og tidkrevende i forhold til roterende og resultatet kan sjelden sammenlignes. Bare poleringen brukte jeg 11 effektive timer på, men det er mulig, det var derfor jeg valgte å bruke DA maskin, så folk kan se at det går ann. Terningkastene jeg har gitt er mht DA-maskin, det er meget mulig produktene er noe helt annet med roterende maskin så ta de med forebehold. ;) Resultatet ble ikke perfekt, men det forventet jeg ikke ettersom jeg skulle bruke DA maskin i tillegg til mange dype riper, dessverre. Men jeg koste meg jeg, og eieren mente resultatet var upåklagelig! :lol: Ble ganske fornøyd med resultat selv. Det rakk forresten å gå ifra sol og sommerdekk til 5 cm snø og vinterdekk på tiden jeg var i verkstedet.

Over og ut, god påske alle sammen! B)

Endret av whiplash
  • DCN Poeng 4

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Herlig resultat! :)

Hvertfall med tanke på at du bruker CO Cyclo, den er ikke så sterk akkurat. Har selv stått å fjernet swirls med den.. Og det er en tøff jobb å ta hele bilen.

Også en Audi da.... :wub:

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Imponert Wiplash

Ikke bare bare å ta Audaer, hard lakk på de.

Du hadde nok merket forskjell på DA og Roterende maskin mht tempoet, roterende er en del kjappere å jobbe med. Uansett ser det ut som om du fikk et kanon resultat ut av denne jobben..

106 og jetseal er vel også i mine øyne bra greie å jobbe med..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, dette ble bra! :) Mange fine riper å leke seg med der ja!

Så kraftig ut den Powergloss compound, må nok gå til innkjøp av denne snart..

Nydelig utført jobb :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Takk for tilbakemeldinger, det er kos! :)

Virtual; PGC'n tok virkelig "tak" ja. Jeg anbefaler den til å rubbe med!

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastisk resultat.Godt jobba og skrevet,regner med at det kommer en del slike innlegg utover våren (når den helvetes snøen forsvinner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...