Gå til innhold

Første 3M test


My2cents

Recommended Posts

Tok litt av panseret på den gamle '97 Polo'en for å teste noen 3M produkter.

Standard vask, clay etc først som ga dette resultatet.

post-589-1236713187_thumb.jpg

En hel gjeng med vaskeriper som koser seg der ja. Har ikke blitt gjort en dritt med denne bilen siden den ble kjøpt ny for 12 år siden....

Så da prøver jeg minst aggressive metode først, gul 3M Perfect-It III Extra Fine, på gul 3M waffle pad, på 3M bakplate på en Metabo...puh !

post-589-1236713194_thumb.jpg

Nja.....Tok en del den men ikke nok for min smak.

Så da blir det grønn 3M Fast-Cut III, på grønn hardere foam pad.

post-589-1236713201_thumb.jpg

Det var bedre ja.

Så avslutter jeg med Extra-Fine på gul igjen..

post-589-1236713612_thumb.jpg

Alt i alt er jeg fornøyd, men tror jeg kanskje skal prøve ullpad/grønn med en gang for resten av bilen. Grønn pad støva litt synes jeg, mens gul var en DRØM å kjøre på. Bakplata er også kjempemessig. Kanskje jeg kan kjøre Fast-Cut på gul eller oransje pad ?

Som dere har lest så avsluttet jeg med Extra-Fine. Ingen wipedown i etterkant. Hva med å avslutte med et Duragloss produkt som 105+111 ? Forslag mottas med takk.

Endret av My2Cents
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Så veldig bra ut dette :) 3M leverer nok uten tvil gode poleringsprodukter.

Når det kommer tll LSP gjør du jo ikke feil med å gå for Duragloss 105+111. kan jo også legge en voks oppå det igjen så blir det nok helt prima ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Se der ja! FCP er jo rå når det gjelder cut! Men må si at EFC på gul imponerte meg! Lakken på poloen er jo relavtiv hard, og det er STOR forskjell på de første bildene!

Flott korreksjon, og jeg må si jeg gleder meg til å prøve mer av 3M ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så meget bra ut :D Gleder meg til å se våtslipinga også!

FCP er også rå på støv, hehe

X2 m.h.t støvet !

Men når det er sagt så kan jeg leve med det enn så lenge den bryter ned relativt kjapt, time is money ! Skal smelle opp mer bilder av hele Polo'n når jeg får tatt den, først er det et par andre biler som skal tas, en rød '97 911 (sikle sikle) og en gelandewagen.....

Våtsliping kommer det også.

Endret av My2Cents
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
You bet, hehe. Noe virtual kan bekrefte. Dårligere cut en pg og S3+ også.

Oki, det trodde jeg ikke! Jeg fikk ikke helt til S03+ jeg da tror jeg.. Synes jeg fikk mer korreksjon med M105, og den er jo mildere enn FCP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Er ikke skråsikker nå, men har lest det i en del poster. Jeg fikk mer korreksjon med M105 enn S03+ på oransj Cyclo.

TIPS til FCP, ta en dråpe ultrafina i, da blir det andre saker ;)

Jeg prøver gjerne Menz eller lignende jeg hvis noen gidder å sende meg noen prøver....

hvor holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Dave KG og Clark:

Originally Posted by Clark View Post

I cant actually remember the last time I used Powergloss, I much prefer FCP over it

Second that, FCP is a much nicer compound to use (not as dry or dusty, and faster cutting which is what you want for a cutting compound), I too have swapped Power Gloss out of my lineup in favour of FCP.

vet ikke om dette klarer opp noe, meeen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Enig med clark der, powergloss er tørrere. Men FCP er ikke så mye mer "våt". Uansett, personlige erfaringer, varierer hva folk liker. Derfor greit å prøve litt forskjellig.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke skråsikker nå, men har lest det i en del poster. Jeg fikk mer korreksjon med M105 enn S03+ på oransj Cyclo.

TIPS til FCP, ta en dråpe ultrafina i, da blir det andre saker ;)

hvor holder du til?

Stavanger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Tilnærmet ingenting synes jeg.

Oki! Det var bra

Enig med clark der, powergloss er tørrere. Men FCP er ikke så mye mer "våt". Uansett, personlige erfaringer, varierer hva folk liker. Derfor greit å prøve litt forskjellig.

Er ikke verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIPS til FCP, ta en dråpe ultrafina i, da blir det andre saker ;)

Så Virtual anbefalte dette på Fast Cut for en stund siden, da støvet det visstnok nesten ikke i det hele tatt.. det blir gøy å teste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...