Gå til innhold

DITEC på nybil.


VoiVoi

Recommended Posts

Hei,

I januar i år kjøpte eg meg nybil, ein Toyota GT86. Etter noko googling endte eg opp med DITEC behandling på bilen.

Kva meinar forumet her om DITEC?

Og om det er einstemmig negatvit om DITEC, korleis fjernar eg den? Vil ein lakkrens ta det?

Takk

post-9367-0-37961400-1418939689_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve DITECen er vel ikke noe negativt med. Er vel heller det at du betaler veldig mye for en behandling som i mange tilfeller ikke er så godt gjennomført! Ingen grunn til å fjerne det ihvertfall!

Kjøp den en god voks og voks 2-3 ganger i året og ta en lakkrens hver vår, så kommer du bedre ut av det til en billigere penge! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve DITECen er vel ikke noe negativt med. Er vel heller det at du betaler veldig mye for en behandling som i mange tilfeller ikke er så godt gjennomført! Ingen grunn til å fjerne det ihvertfall!

Kjøp den en god voks og voks 2-3 ganger i året og ta en lakkrens hver vår, så kommer du bedre ut av det til en billigere penge! ;)

Penger er ikkje så viktig her, det er reultat og best mulig lakkbeskyttelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

DITEC er ikke noe problem, men som med alt annet så er det håndverker som ofte avgjør resultatet.

Har deet blitt lagt på bilen, så hadde jeg nok ikke fjernet det igjen sånn med en gang, men når det et tid for etterbehandling, eller om bilen trenger et løft.

Korrigerende polish + maskin fjerner DITEC fra lakken så vidt jeg har forstått, så det er bare å polere den bort om en ønsker noe annet på bilen..

Start med skikkelig vaskeutstyr til vedlikeholdet. GritGuard, Mitt, god bilsåpe, Wafle Weave tørkehåndkler etc, og gjerne en QD du kan legge på etter vask om du ønsker det.. Mulig DITEC har noe eget også du kan benytte om de er strikse eller har egne rettningslinjer mht hva du kan ta på lakken..

Grom bil du har der også :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket en bil med Permashine som hadde ligget på i 2 uker, dårligste greien jeg har sett... Sheeting, glans og beading var ræva. Kan sammenlignes med en Swissvaxvoks som har ligget på i 6 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Vask og voks igjen til våren :) Personlig ville jeg valgt en god swissvax voks.Vel, alle fra dem er jo bra, hehe. Om du vil ha noe billig med god varighet er collinite voksene og autoglymHD meget gode valg.Fusso også.Jeg elsker dem, men pga løsemidler og at jeg vokser bil ofte, så velger jeg vokser med flere naturlige ingredienser.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DITEC er ikke noe problem, men som med alt annet så er det håndverker som ofte avgjør resultatet.

Har deet blitt lagt på bilen, så hadde jeg nok ikke fjernet det igjen sånn med en gang, men når det et tid for etterbehandling, eller om bilen trenger et løft.

Korrigerende polish + maskin fjerner DITEC fra lakken så vidt jeg har forstått, så det er bare å polere den bort om en ønsker noe annet på bilen..

Start med skikkelig vaskeutstyr til vedlikeholdet. GritGuard, Mitt, god bilsåpe, Wafle Weave tørkehåndkler etc, og gjerne en QD du kan legge på etter vask om du ønsker det.. Mulig DITEC har noe eget også du kan benytte om de er strikse eller har egne rettningslinjer mht hva du kan ta på lakken..

Grom bil du har der også :)

Nei eg har ikkje hatt det på eit år eingang, så kanskje eg skulle beholdt det litt til då.. Takk for tips anyways! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket en bil med Permashine som hadde ligget på i 2 uker, dårligste greien jeg har sett... Sheeting, glans og beading var ræva. Kan sammenlignes med en Swissvaxvoks som har ligget på i 6 mnd...

Permashine, er det DITEC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det er det et par grunner til jeg styrer unna ditec;

Det er fryktelig overpriset.

Det har lav holdbarhet ift hva jeg selv har erfart.

Når du først har fått det på bilen, hadde jeg sikkert ikke fjernet det, dersom det ikke er av grunner som feks hologrammer.

Jeg haddeheller som nevnt over, polert og vokset/forseglet eller lagt coating ved neste korsvei istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permashine, er det DITEC?

Litt i samme gaten. Altså en behandling som har garanti i x antall år, bare du rebehandler bilen hvert (andre) år til så og så mange ekstra kroner.

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna! Jeg DITEC behandlet den nye jeg kjøpte for snart to år siden. Hadde jeg visst bedre da hadde jeg heller latt noen legge coating på av de som driver med det her inne. :)

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Jeg har vasket en bil med Permashine som hadde ligget på i 2 uker, dårligste greien jeg har sett... Sheeting, glans og beading var ræva. Kan sammenlignes med en Swissvaxvoks som har ligget på i 6 mnd...

Husk. Med Permashine trenger du aldri å vokse bilen igjen. :rofl1:

Har samme opplevelse med cartec. Ditec skal være en god beskyttelse det, men grunnarbeidet de utfører varierer fra sted til sted der jobben blir utført. Har ikke mange gode ord om det jeg har opplevd nei.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en bil som var blitt behandlet med Permashine like før jeg kjøpte den for noen år siden (før jeg ble medlem her inne), og det var da ikke dårlig. Jeg var kanskje heldig, og fikk en behandling som var lagt på av noen som visste hva de gjorde?

Uansett ser jeg vel ingen grunn til å fjerne Ditec-behandlingen før tiden kommer da bilen uansett skal poleres på nytt.

Endret av 605

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna! Jeg DITEC behandlet den nye jeg kjøpte for snart to år siden. Hadde jeg visst bedre da hadde jeg heller latt noen legge coating på av de som driver med det her inne. :)

Ja greia er at eg veit litt bedre no, men kjøpte ditec for unner eit år siden, så føler det er endå meir waste of money vist eg driter i det allerde. Ka koster det for at ein entusiast her inne skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Ja greia er at eg veit litt bedre no, men kjøpte ditec for unner eit år siden, så føler det er endå meir waste of money vist eg driter i det allerde. Ka koster det for at ein entusiast her inne skal gjøre det?

Det kommer an på hvilken type bil, coating, og ikke minst hva som skjuler seg under det du har i dag.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere nevner så ville jeg latt det ligge til det begynner å miste effekt, så heller få tatt en ny runde med vask/polering/korrigering og legge på en grei beskyttelse. Er mye sykt bra av sånt på markedet, men jeg liker godt en god voks jeg, kjapt, enkelt og pent.

Tok en kamerat sin ditec-behandlet Sort Pearl XC60 noen måneder etter den hadde vært inne til første etterbehandling, og vil si det var minimalt med beskyttelse igjen, samt relativt kjedelig og matt overflate.

Denne var ditec-behandlet i Stavanger / Sandnes området,og det virker som grunnarbeidet var ganske bra utført.

Sikkert helt greit, men fyttirakkern for en pris for litt polering på en "ny" bil og hive på litt lakkforsegling....

Varierer veldig på pris av en skikkelig behandling, kommer helt an på lakk tilstand og ønsket beskyttelse osv, men vil tro noen lapper blir det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot det ligge ca et år på min. Funket greit. Men da jeg ble utsatt for en litt uheldig (gud forby)bilvask i maskin ble jeg tvunget til å gå over med maskin og voks. Lession learned. Ingen børstevask og ingen DITEC... To av to der altså for meg. (Kronidiot) :thumbdown:

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...